advies/mening over airco gevraagd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uiteraard heb ik een paar wensen en omdat ik geen haast heb wacht ik ook mooi af wat erop mijn pad komt.
Nu heb ik een aanbod van een 940 van 1997 2.3ltr lpt. Deze auto is van de eerste eigenaar (helaas overleden en staat daarom nu op naam van kleinzoon)
Dealer onderhouden, altijd lange afstanden gereden (veel naar Zweden)
Ik ken de auto omdat deze altijd een straat verder op geparkeerd stond bij ons in het dorp.
Natuurlijk markeert er wel wat aan maar dat is niet zo'n probleem.
De 940 waar ik het hierover heb heeft gelukkig wel airco maar geen ecc.
Is dit een nadeel of juist een voordeel en wie heeft hier ervaring mee. Zouden jullie de auto daarom wel of niet kopen.
Graag jullie reacties
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het zo nu en dan aan- en uitzetten, ervaar ik niet als hinderlijk.
Heb ook het idee dat het zuiniger is.
RobK.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoeft van de (Volvo) ECC toch ook niet, als je ventilator snelheid niet op "auto" maar op 2 of 3 zet oid? Idem voor de uitstroomopeningen, die heb ik ook nooit op auto staan.R. Korteweg schreef : In de zomer vind ik een ecc soms zelfs uitermate storend als de ventilator "vol op het orgel" gaat omdat hij zo snel mogelijk de ingestelde temperatuur wil bereiken. Terwijl dat van mij niet zo hoeft, dus!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zet de ventilator ook op stand 2/3
- André Struis
- Nieuw lid
-
Het vermogen van de airco en de kachel kloppen dus qwa ontwerp.
Bij zat andere auto's waarin ik heb gereden was dat wel anders (slecht te regelen)
In m'n Caddy heb ik ECC, dat werkt wel super. Zeker in combinatie met stoelverwarming.
Als je de hele dag buiten gewerkt hebt, dus koud bent, ben je gouw geneigt de kachel op "snijbranden" te zetten.
De ECC staat standaard op 17 Graden, als ik het koud heb draai ik de stoelverwarming traploos omhoog.
Je voorkomt hiermee, althans bij mij, dat je in slaapt valt achter het stuur.
Aankoop advies van mij; gewoon kopen dat ding, niet af laten hangen van handbediend of automatisch. Daar wen je vanzelf aan.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Rob; je kan ten alle tijden op eco of manuel drukken of de ventilator knop terug draaien.R. Korteweg schreef : In de zomer vind ik een ecc soms zelfs uitermate storend als de ventilator "vol op het orgel" gaat omdat hij zo snel mogelijk de ingestelde temperatuur wil bereiken. Terwijl dat van mij niet zo hoeft, dus! Het zo nu en dan aan- en uitzetten, ervaar ik niet als hinderlijk. Heb ook het idee dat het zuiniger is. RobK.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Ik heb een handbediende airco op mijn auto en vond het in 1e instantie jammer dat er geen ECC opzat totdat iemand mij zei " wat er niet opzit kan ook niet kapot ". Tegen zoveel wijsheid kan ik niets inbrengen.
Ondanks dat ik ook ervaring heb met digitaal geregeld airco's moet ik zeggen dat ik over mijn handbediende aircosysteem erg tevreden ben. Het laat zich, na enige oefening, prima regelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
In mijn 960 had ik een achteraf ingebouwde Deltamill. Daar was ik minder enthousiast over. Werking is minder effectief (maar wel voldoende) en de pomp maakte altijd een wat jankend geluid (ook de nieuwe pomp).
Hoe dan ook, lijkt me geen reden om de 940 te laten staan. Die 940 wil ook vast een nieuw baasje.