Originele Polaris velgen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2013 20:50 #1383071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
Mooie wielen!

@Jaap, hoe merk je weg gedrag van het meer gewicht van je wielen?

@Bjorn, ik zou geen slotbouten nemen, maar zou wel graag weten waar je meestal parkeert ;)

Tja, het zal altijd helpen maar mensen die er echt voor gaan zullen ze altijd krijgen. Ik heb altijd geleerd dat je moet zorgen dat jou spullen lastiger te stelen zijn dan die van de buren. Niet aardig voor de buren i know.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2013 20:59 #1383072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plus
Plus dat de gelegenheid de dief maakt. Je smartphone in het zicht in je auto laten liggen met de ramen helemaal open is natuurlijk wel uitnodigend... Maar dat zal met velgen wel wat meevallen. Dan moet de gelegenheidsdief bij gelegenheid ook een krik en een wielmoersleutel op zak hebben, en een vervoersmiddel om 4 wielen snel te laten verdwijnen. Steeds met één wiel onder de arm de straat uit lopen en terugkomen voor een volgende is natuurlijk niet zo snugger, je loopt aardig in de kijker. Overigens, toen ik met slotmoeren op mijn niet-eens-zo-perfecte Ariesvelgen (de dwaasheid van een jongeling zullen we maar zeggen) reed had ik altijd wel een van de "doppen" achter in de auto liggen. Bij een lekke band wil ik het wiel er natuurlijk wel af kunnen krijgen. En ik vond het toch teveel moeite om steeds ook die dop mee in en uit de auto te nemen. En mensen die echt graag die velgen willen hebben schromen vast ook niet om je auto open te breken, om te kijken of het ook gemakkelijk kan voordat ze de slotmoer kwaadschiks verwijderen. Blijft het enige motief om wel wielmoeren te gebruiken: Als je je Polarisvelgen meeverzekerd hebt, kun je aan de hand van de schade wel aantonen dat je ze A goed beveiligd had en ze B met bruut geweld gejat zijn. Zonder slotmoeren is het misschien wat meer werk om ze er van te overtuigen dat je de velgen niet via MP verpatst hebt en nu via de verzekering nog een leuke duit wilt scoren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2013 21:20 #1383073 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom

242-turbo schreef : maar die velgen worden steeds zeldzamer ;-)

worden ze steeds zeldzamer, Carlo?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2013 22:23 #1383076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bonkie bonkie
@Arjan,
Ik kan het niet precies omschrijven, maar met name op matig wegdek voel je de wielen op en neer stuiteren. Het comfort neemt duidelijk af. Ik had de 17¨ eerst onder de Rollator en daar viel het nog al wat mee, maar onder mijn diesel is het af en toe even te gek. Ik ben er eigelijk van overtuigd dat als ik het hele onderstel onder handen neem (nieuwe rubbers e.d.) ik het euvel wel grotendeels oplos. Wat wel opvalt is dat de diesel met deze wielen op goed wegdek met snelle bochten (de rondweg Adam kan je voor je plezier wel 3 keer rondrijden) veel stabieler voelt (meer kleeft in de bocht) dan met de 205/65/15 Dracos die ik er hiervoor op had.
Jaap

Moderators: Jerry Stam