slagmoersleutel/luchttol
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik kwam zelf deeze tegen
www.ateshop.nl/chicago-pneumatic-cp7748-...ersleutel-p-128.html
deze lijkt me heel sterk met loshalen maar is hij dat ook met vast maken, is welhandig bij krukas bouten natuurlijk
of deze
www.ateshop.nl/ingersoll-rand-2130-slagmoersleutel-p-44.html
graag hoor ik welke jullie gebruiken met welke nm gewerkt word
alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik werk al een 20-tal jaren met een Ingersoll Rand 231 en Airpress compressor 600 l/m, en tot op heden alles losgekregen.
Greetz, JP
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ikzelf gebruik een compressor met effectieve uitgangsdruk van 250 ltr/min icm een 200 ltr tank en dan in combinatie met onderstaande sleutels krijg je echt alles los.
Rodcraft 2277, 1250Nm los en vast, 1/2":
www.toolstation.nl/shop/Elektrisch+geree...77/d40/sd2791/p35273
En als het echt vast zit, Rodcraft 2377, 1950 Nm los en vast, 3/4"
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Een luchtsleutel van 400Nm Fwd heeft zeker 800Nm Rwd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Afgelopen week kwam ik er achter dat de doorvoer door mijn reduceerventiel sterk afgenomen was. Zelfs mijn eenvoudige staafslijpertje begon enthousiast op de lucht in die 12mm slang zat, maar na een paar seconden was de puf eruit. Eergisteren een ander reduceerventiel gehaald, et voila, TOP!!. Nu snap ik ook waarom mijn luchttol dezelfde verschijnselen vertoonde.
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat laatste is juist. Daar ligt het probleem. Een bouwmarktcompressor.... Leuk en aardig om wat banden op pompen en voor een verfspuit en zo maar daar houdt het mee op. Dat gaat echt niet goed. Niet onaardig bedoeld, maar je hebt een goede compressor nodig van 3pk of iets in die richting voor persluchtgereedschap. Koop in ieder geval eentje die het lichtnet nog net kan trekken dus eentje die 20..25A enkel fase trekt of zo. Daar onder moet je echt niet gaan zitten. Dus geen die 16A trekt! En een compressor met een grote tank, 150 of 200 liter is wel handig.thomv schreef : Het heeft inderdaad ook met de compressor zelf te maken. ik heb er een van de bouwmarkt dus dat is niet echt heel veel.
Het is even een investering maar je hebt er echt veel plezier van. Je zult merken dat je meer persluchtgereedschap gaat gebruiken, het werkt best prettig; schuurtol, boormachientje, een blaasmond en soms zandstralen. Dat laatste heeft weinig met Volvo's te maken. De aanvoer van lucht (=vermogen) moet echter wel in orde zijn dus een goede compressor is belangrijk.
Trouwens, ik had destijds eerst een dikke compressor gekocht (3,5pk enkel fase 230V 200 ltr tank). En daarna een slagmoersleutel van de bouwmarkt. Dat laatste was geen succes! Merk: Crikko van de Brico. Slecht materiaal. Dan een Rodcraft. 1250Nm en werkt prima. Zelfde als Dirk heeft kennelijk. Zo duur zijn goede slagmoersleutels ook weer niet, ik meen 175 euro te hebben betaald. Goedkoop was weer duurkoop... Behalve mijn compressor, die kostte wat maar geen problemen mee. Ik heb hem al meer dan 12 jaar of zo en werkt nog steeds prima. Hij staat ook regelmatig in de winter in de vrieskou en nog steeds OK. Door de tijd heen is die compressor dus helemaal niet duur. Eerder spotgoedkoop. Dus....
Succes,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-