Teveel jeugdseries gekeken?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nadat ik een paar dagen geleden op tv ook al iets erover gehoord heb en het filmpje gezien heb, werd vandaag gemeld dat ze het ook in Limburg al geprobeerd hebben.
Van de site van onze regionale omroep L1:
Het filmpje (en bovenstaande tekst) vind je <a href=" www.l1.nl/nieuws/207851-diefstal-uit-rijdende-vrachtwagen-a73 " target="_blank">hier op de site van L1.'Diefstal uit rijdende vrachtwagen A73'
Op de A73 is geprobeerd lading te stelen uit een rijdende vrachtwagen.
Dat meldt Transport en Logistiek Nederland TLN. De politie kan de melding niet bevestigen, maar volgens een woordvoerder van TLN gaat het om een recent geval dat door de vervoerder is doorgegeven aan de branche-organisatie. In Nederland is het behalve het incident op de A73 nog een keer voorgekomen. Uit de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen heeft TLN ook ongeveer 50 meldingen gekregen. Volgens TLN slaan de dieven hun slag door in een auto dicht achter een vrachtwagen te gaan rijden. Een van hen klimt op de motorkap, zaagt of breekt de deur naar de laadruimte open en klimt erin. Vervolgens worden de dozen met de lading opengesneden en de goederen doorgegeven aan de auto achter de vrachtwagen. De berovingen vinden meestal 's nachts plaats, omdat er dan minder andere auto's op de weg zijn die het kunnen zien. De methode wordt al toegepast in Roemenië, waar de het bijgevoegd filmpje is gemaakt vanuit een politiehelikopter.
Maken wij het het gilde van de lange vinger te moeilijk om op een "eerlijke" manier aan geld te komen? Of hebben deze lieden in hun jeugd te veel naar series als "The A-Team", "Knightrider", etc. gekeken, zonder zich daarbij te realiseren dat de opnames bij een veel lagere sneheid gemaakt zijn dan gesuggereerd wordt.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kreeg dit soort gevallen al te horen via mijn werkgever(transport onderneming), rare wildwest taferelen.
Ik geloof meer in de theorie van de chauffeur die een bal gehakt onderweg haalt bij het tankstation.
Anyway, de opleggers zijn inmiddels uitgerust met sloten van-heb-ik-jou-daar...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haha 1e waar ik aan dacht toen ik t op de radio hoordeMr.Borrie schreef : F&F iemand?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom werken voor 200 euro per maand terwijl het ook voor 200 euro per autorit kan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Met een oplegger kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar met een bakwagen..........
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-