bommen en granaten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 10:31 #1096541 door V700 register
bommen en granaten is gemaakt door V700 register
Gisteren twee nieuwe lampjes gehaald omdat remlicht LA 945 LPT uitviel, Vanwege fysiek ongemak kon ik niet lang gebogen zitten noch staan, sleutels en tape gereed gelegd. Met hand noch vingers kon ik niet bij de onderste en niet bij de bovenste moer. Niets pastte, beetje vaseline erop gepropt m.b.v. een penseel, platbektang en de bovenste moer kwam los. Plof, hij viel naar beneden in de unit. Lampje nr. 1 ..plof idem dito...2e lampje idem dito. Vol ongeloof en toenemende ergernis zitten staren. Paracetamol genomen, de duisternis viel in buiten in in mezelf. Vanochtend vanuit keukenraam duizend bommen en granaten gevisuealiseerd, helpt geen "moer"maar zo gaan dingen. Wie heeft er een tip om de onderste los te halen ?

groet en dank

Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 11:29 #1381144 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Luikje
Als het een estate is, grijze luikje/plankje omhoogtrekken. Kun je opeens makkelijker bij de onderste bout

Overigens hoeft voor een lampje wisselen de unit er niet uit, kun je ook op de tast draaiend aan de lamphouder. Die passen er maar op 1 manier in

Remlicht niet werkend is bij mij vaker het contact dan dat het lampje kapot is. Moet je toch de lamphouder losdraaien en de contactjes een beetje omhoog buigen

Voor het losdraaien van je bout is een beetje ruitenlijm of buddy of wat dan ook aan een (dubbel) verlengstuk uit een doppenset genoeg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 16:49 #1381164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervolg
Zeer bedankt voor de tip m.b.t. grijze luikje, zo kreeg ik via de 2 gaten af fabriek toegang tot de boutjes, dit m.b.v. pijpsleutel en dergelijke. Erna de unit eraf gehaald, alle kabels nagetekend en alles losgehaald. Lamp remlicht vervangen en alle kabels aangesloten, auto starten en....zowel remlicht als richtingaanw.licht doen het potjandorie niet. Alle kontakten nagelopen en verbindingen, helaas geen effect. Toen maar alle lampjes vernieuwd, geen effect. dan houdt het voor mij op want beschik niet over doormeetspul noch de kennis. Maandag maar naar de garage..hetgeen ik als een soort nederlaag beschouw. para nr. 2 dus..

Martin

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 16:52 #1381165 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic massa
massakabel losgetrokken?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 21:28 #1381200 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Massarail
Hallo Volvisti
Of de massarail zit niet goed (en/of de fitting zit niet goed over de rail).  Komt vooral bij imitatie achterlichtunits nog al eens voor.
groetjes
Mathy  (die de meest vreemde storingen in z'n achterlichten heeft gehad, vanwege die ... imitatieachterlichten)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2013 21:43 #1382466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bommen en granaten
Inderdaad..het bleek een massaprobleem te zijn. Bovenste 2 maakten gen kontakt en nu opgelost.
En ja hoor..1000 bommen en granaten....accu stuk en de radiator lek en wederom lekkage koelvloeistof onderin bij bestuurdersplek. Laatste zal onder garantie gerepareerd worden na vervanging kachelkraan nov. 2012, eerste 2 zijn dingetjes die gewoon behoren tot regulier werk. Na 4e jaar jobloosheid, ernstige ziekte, 5 operaties in 14 maanden,een asociaal handelend kabinet, lieden die i.v.m. de a.s. Koningswissel suggesties doen aan het volk waaruit blijkt dat men ons echt wenst te maken tot kuddedieren. denk ik toch dat Murphy bestaat. Hoe dan ook, een prachtig zonnige dag. ga de 945 zo eens wassen en dan trots wezen zitten met een bak leut.

Martin (Zappa )

Moderators: Jerry Stam