RV-GD-42 is niet meer !!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2013 13:29 #1096313
door V700 register
RV-GD-42 is niet meer !!! is gemaakt door V700 register
Pap, mag ik de Volvo meenemen (ipv de passat want de OVLOV rijdt zo lekker)
Deze vraag kreeg ik de afgelopen weken zo vaak sinds onze middelste zoon zijn rijbewijs heeft.
Na 10 minuten het zo gevreesde telefoontje : Pa kan je even komen ik sta daar en daar en de Volvo heeft een deukje.
Nou dat deukje was een deuk, de auto stond tegen de hoek van een gebouw.
Ik snap er niets van pa, ik stuurde en remde maar de auto deed niet wat ik wilde en hij heeft toch winterbanden ??
Ja, nieuwe, maar op ijs werken die niet zo goed !
Afijn, de auto was net klaar en eindelijk technisch optimaal, afgelopen dinsdag nog de laatste dingen aan gedaan, een andere turbo op gezet en 4 nwe winterbanden.
Herstel niet realistisch, precies geraakt op de balk r.v. die nu een paar centimeter omhoog staat.
Dus als iemand nog een 940 over heeft, wat mij betreft met een kapotte motor, laat het even weten.
een verdrietig volvo man
Deze vraag kreeg ik de afgelopen weken zo vaak sinds onze middelste zoon zijn rijbewijs heeft.
Na 10 minuten het zo gevreesde telefoontje : Pa kan je even komen ik sta daar en daar en de Volvo heeft een deukje.
Nou dat deukje was een deuk, de auto stond tegen de hoek van een gebouw.
Ik snap er niets van pa, ik stuurde en remde maar de auto deed niet wat ik wilde en hij heeft toch winterbanden ??
Ja, nieuwe, maar op ijs werken die niet zo goed !
Afijn, de auto was net klaar en eindelijk technisch optimaal, afgelopen dinsdag nog de laatste dingen aan gedaan, een andere turbo op gezet en 4 nwe winterbanden.
Herstel niet realistisch, precies geraakt op de balk r.v. die nu een paar centimeter omhoog staat.
Dus als iemand nog een 940 over heeft, wat mij betreft met een kapotte motor, laat het even weten.
een verdrietig volvo man
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2013 14:19 #1379532
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic balen
Dat is balen!
Maar is de schade zo groot dat hij echt niet meer te redden is dan?Tegenwoordig is het allemaal zo duur niet meer als ik het programma helden van de weg moet geloven.
Goeie karkas is altijd wel te vinden, alleen de uitwendige staat laat vaak te wensen over.Mischien toch handig als je even van de huidige de kleur code aangeeft mischien heeft er iemand nog een staan in een hoekje.
Verder wens ik je alle sterkte met het verwerken en het opnieuw beginnen aan je baksteen.
Tom.
Maar is de schade zo groot dat hij echt niet meer te redden is dan?Tegenwoordig is het allemaal zo duur niet meer als ik het programma helden van de weg moet geloven.
Goeie karkas is altijd wel te vinden, alleen de uitwendige staat laat vaak te wensen over.Mischien toch handig als je even van de huidige de kleur code aangeeft mischien heeft er iemand nog een staan in een hoekje.
Verder wens ik je alle sterkte met het verwerken en het opnieuw beginnen aan je baksteen.
Tom.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2013 14:55 #1379536
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zonde!
Heel zonde, dan ben ik blij dat ik toch voor een semi klassiekerverzekering heb gekozen, ik rij momenteel voor een verzekerd bedrag van 5000 Euro rond. en dat voor een premie van ongeveer 230 Euro.
Wat ik je wel wil aanraden is enkele schadebedrijven af te gaan en er over te praten, wie weet wat er nog mogelijk is. Als hij nog rijdbaar is laten zien , anders foto's nemen. Delen hoeft niet zo vreselijk duur te zijn, zo mogelijk wat van de sloop.
Wat ik je wel wil aanraden is enkele schadebedrijven af te gaan en er over te praten, wie weet wat er nog mogelijk is. Als hij nog rijdbaar is laten zien , anders foto's nemen. Delen hoeft niet zo vreselijk duur te zijn, zo mogelijk wat van de sloop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2013 15:01 #1379537
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic krom
Hey Tom,
Helaas heeft de auto de muur geraakt precies op de balk r.v. en zit de bumper zo'n 30 cm naar binnen.
balk wijst nu 5 cm omhoog en subframe is krom. spoort niet meer en stuurt zeer zwaar.
Kleur is donkerblauw met., weet zo het kleurnummer niet.
Dankzij bovenstaand bericht heb ik in de tussentijd al 3 donors aangeboden gekregen. Heb echter het probleem dat ik ze niet binnen kan zeten en daarom zal ik een donor moeten zoeken waar ik alleen een motor in hoef te hangen of dieper in de buidel moeten en een hele moeten kopen.
Hiervoor moet ik eerst de buidel nog maar eens goed bekijken.
Johan
Helaas heeft de auto de muur geraakt precies op de balk r.v. en zit de bumper zo'n 30 cm naar binnen.
balk wijst nu 5 cm omhoog en subframe is krom. spoort niet meer en stuurt zeer zwaar.
Kleur is donkerblauw met., weet zo het kleurnummer niet.
Dankzij bovenstaand bericht heb ik in de tussentijd al 3 donors aangeboden gekregen. Heb echter het probleem dat ik ze niet binnen kan zeten en daarom zal ik een donor moeten zoeken waar ik alleen een motor in hoef te hangen of dieper in de buidel moeten en een hele moeten kopen.
Hiervoor moet ik eerst de buidel nog maar eens goed bekijken.
Johan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2013 15:11 #1379539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schade taxeren
Tom,
Ik loop zelf al 25 jaar in autoland rond en mijn zoon is plaatwerker/spuiter, dus alles is in pricipe in huis.
Helaas is in dit geval de hoeveelheid werk/kosten niet in relatie tot de waarde, helaas.
Ik loop zelf al 25 jaar in autoland rond en mijn zoon is plaatwerker/spuiter, dus alles is in pricipe in huis.
Helaas is in dit geval de hoeveelheid werk/kosten niet in relatie tot de waarde, helaas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2013 15:31 #1379540
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarde
Johan,
Mbt waarde,
Volgens mij als mijn auto (1992 944) een kras krijgt zal de verzekering al zeggen total loss.
Hoe goed onderhouden dan ook.
Sterkte en succes!
Als ik je een keer kan en of moet helpen met een motorwissel laat maar horen!
Niet dat ik dat eerder gedaan heb, maar met z'n 2'n is altijd makkelijker dan alleen enzo.
Mbt waarde,
Volgens mij als mijn auto (1992 944) een kras krijgt zal de verzekering al zeggen total loss.
Hoe goed onderhouden dan ook.
Sterkte en succes!
Als ik je een keer kan en of moet helpen met een motorwissel laat maar horen!
Niet dat ik dat eerder gedaan heb, maar met z'n 2'n is altijd makkelijker dan alleen enzo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2013 15:44 #1379542
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarde
Arjan,
Je hebr gelijk, de reeele waarde voor de verzekring zou bv 1500 zijn. Als je dan schade rijd kijkt de verzekering naar de dagwaarde minus de schade en al de waarde van het wrak deze uitkomst overschrijd dat heet dat total loss.
Als je vind dat je auto meer waard is dan de marktwaarde omdat je hem in een superconditie gebracht hebt kun je hem laten taxeren door een beedigd expert en hem dan verzekeren tegen de getaxeerde waarde. In dat geval zal hij dus minder snel total loss gaan.
Bedankt voor je aanbod om eventueel de motor mee over te hangen maar alleen de reisafstan naar hie is voor jou al 1.5 uur, dat zal ik je niet aan doen.
Johan
Je hebr gelijk, de reeele waarde voor de verzekring zou bv 1500 zijn. Als je dan schade rijd kijkt de verzekering naar de dagwaarde minus de schade en al de waarde van het wrak deze uitkomst overschrijd dat heet dat total loss.
Als je vind dat je auto meer waard is dan de marktwaarde omdat je hem in een superconditie gebracht hebt kun je hem laten taxeren door een beedigd expert en hem dan verzekeren tegen de getaxeerde waarde. In dat geval zal hij dus minder snel total loss gaan.
Bedankt voor je aanbod om eventueel de motor mee over te hangen maar alleen de reisafstan naar hie is voor jou al 1.5 uur, dat zal ik je niet aan doen.
Johan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2013 16:02 #1379545
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Johan,
Ik rij 30 à 40000
Johan,
Ik rij 30 à 40000 per jaar. Taxatie zal hem niet echt worden.
In een vergelijkbaar geval zo als bij jou denk ik een vergelijkbare sedan te kopen en de goede delen over te zetten.
Een opknap sedan zal dan 200 à 400 euro kosten.
Liever niet natuurlijk maar als dan enzovoort.
Ik rij 30 à 40000 per jaar. Taxatie zal hem niet echt worden.
In een vergelijkbaar geval zo als bij jou denk ik een vergelijkbare sedan te kopen en de goede delen over te zetten.
Een opknap sedan zal dan 200 à 400 euro kosten.
Liever niet natuurlijk maar als dan enzovoort.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2013 23:22 #1379832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een sneu nieuws
Hoi Johan, ik kreeg je berichtje. Wat ongelofelijk vervelend! In tegenstelling tot de vorige eigenaar (moi) had je kosten nog moeite gespaard om alles weer helemaal te maken zoals het hoort. En dan dit! Omdat je de al dat onderhoud en onderdelen erin hebt gestopt zou ik toch op zoek gaan naar een andere auto en deze vanwege alle onderdelen ergens geschorst in een caravanstalling zetten ofzo. En dan van het voorjaar met beter weer de onderdelen overzetten. Veel wijsheid en succes gewenst! Ondertussen toch maar af en toe de moed erin houden met dit liedje uit de oude doos (niet lullig bedoeld hoor)
Hartelijke groet! Maarten
Hartelijke groet! Maarten
Moderators: Jerry Stam