stoom "onder de motorkap"... maar dan gewenst
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2013 09:16 #1096222
door V700 register
stoom "onder de motorkap"... maar dan gewenst is gemaakt door V700 register
Ik ben benieuwd of een van jullie ervaringen heeft met een stoom auto, of misschien ken je iemand die een heeft.
Eind september zijn we van plan om het 30 jarig bestaan van onze stichting te vieren met een feest, grotendeels in de buurt van Winschoten. Lijkt me mooi als we niet alleen een gemaal en zo hebben maar ook zo'n stoomauto.
Bedankt voor de tips!
JohnPeter
<a href=" www.stoomgemaalwinschoten.nl "> www.stoomgemaalwinschoten.nl (Er gaat af en toe iets fout bij onze DNS server, dan werkt het soms wel zonder www. En ja, we zijn met een totale make over bezig ;)
Eind september zijn we van plan om het 30 jarig bestaan van onze stichting te vieren met een feest, grotendeels in de buurt van Winschoten. Lijkt me mooi als we niet alleen een gemaal en zo hebben maar ook zo'n stoomauto.
Bedankt voor de tips!
JohnPeter
<a href=" www.stoomgemaalwinschoten.nl "> www.stoomgemaalwinschoten.nl (Er gaat af en toe iets fout bij onze DNS server, dan werkt het soms wel zonder www. En ja, we zijn met een totale make over bezig ;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2013 09:53 #1378915
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic http://www.flickr.com/photos/
www.flickr.com/photos/hansklomp/8010626027/
www.ed.nl/regio/sint-met-stoomauto-naar-deurne-1.2128118
Kun je iets met deze aanknopings punten ?
www.ed.nl/regio/sint-met-stoomauto-naar-deurne-1.2128118
Kun je iets met deze aanknopings punten ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2013 09:54 #1378916
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 5 jaar terug ook al?
De volgende dag weer totaal anders. De Stichting tot Behoud van de Groninger Stoomwerktuigen die verantwoordelijk is voor het Stoomgemaal bij Winschoten bestaat 25 jaar. Geweldig dat door de inspanningen van vele vrijwilligers die unieke stoomgemaal behouden is gebleven. Ik word opgehaald bij In den Stallen met een heuse stoomauto uit 1901. Deze rijdt heel soepel en maakt behoorlijk veel vaart. Ik houd een toespraak en wordt rondgeleid door Hilbrand Sinnema voorzitter van de stichting en door Marten van der Laan, bestuurlid wiens vader, grootvader en overgrootvader allen als machinist op het stoomgemaal werkzaam waren. Ook generatie 5 en 6 zijn aanwezig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2013 12:48 #1378928
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk!
Ik kom er net kijken als bestuurslid en het plan is maandag geboren, vandaar dat er nog wat achterstallige kennis moet worden opgezocht. Overigens zullen er meerdere stichtingen en organisaties bij betrokken worden die in Oost Groningen actief zijn met wat ik het bewegend industrieel erfgoed noem.
Dank voor de tip!
Dank voor de tip!
Moderators: Jerry Stam