De garage kan het probleem nog niet vinden!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 10:51 #1096034
door V700 register
De garage kan het probleem nog niet vinden! is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo Fan´s,
Op tweede kerstdag even de 740 van de inrijlaan gehaald om ongeveer 45 km tegaan rijden hier op het platteland in Duitsland. Starten ging even moeilijk, maar liep dan toch na 2 start pogingen. Normaal start de wagen in 1 seconde direct. Wij rijden al zo´n 25 km en opeens houd de motor er mee op. Na vele starten vergeet het maar. Driekwart tank met benzine, nieuwe brandstofpomp relais etc. De ADAC gebeld en na een uurtje kwam de monteur van de ADAC. Conclusie motor krijgt geen brandstof volgen hem. Verdacht was de brandstofpomp in de tank. De pomp onder wagen maakte volgen hem wel een pompend geluid. Met veel gestart is de wagen weer aangegaan. Hij wilde langzaam alweer op weg gaan, maar de Volvo hield er weer mee op. We kregen de wagen niet meer aan de praat. Weg gesleept met de Opel Zafira van de ADAC en bij onze bekende garage in Barsel afgeleverd. Daar zijn ze nu vanaf 2 Jan. er mee bezig de wagen weer vlot te krijgen. Volgen hun is het geen van bijde benzine pompen, die doen het goed bij de test. Nu zoeken ze waar de storing kan zijn.
Zijn de monteurs eruit dan laat ik het weten op het forum.
Mvg Roelof.
VOLVO FOR LIVE!
lidnummer 817.
Op tweede kerstdag even de 740 van de inrijlaan gehaald om ongeveer 45 km tegaan rijden hier op het platteland in Duitsland. Starten ging even moeilijk, maar liep dan toch na 2 start pogingen. Normaal start de wagen in 1 seconde direct. Wij rijden al zo´n 25 km en opeens houd de motor er mee op. Na vele starten vergeet het maar. Driekwart tank met benzine, nieuwe brandstofpomp relais etc. De ADAC gebeld en na een uurtje kwam de monteur van de ADAC. Conclusie motor krijgt geen brandstof volgen hem. Verdacht was de brandstofpomp in de tank. De pomp onder wagen maakte volgen hem wel een pompend geluid. Met veel gestart is de wagen weer aangegaan. Hij wilde langzaam alweer op weg gaan, maar de Volvo hield er weer mee op. We kregen de wagen niet meer aan de praat. Weg gesleept met de Opel Zafira van de ADAC en bij onze bekende garage in Barsel afgeleverd. Daar zijn ze nu vanaf 2 Jan. er mee bezig de wagen weer vlot te krijgen. Volgen hun is het geen van bijde benzine pompen, die doen het goed bij de test. Nu zoeken ze waar de storing kan zijn.
Zijn de monteurs eruit dan laat ik het weten op het forum.
Mvg Roelof.
VOLVO FOR LIVE!
lidnummer 817.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 10:53 #1377649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoekfunctie
Helaas doet de zoekfunctie het nog niet. Ik had dan zelf wat speurwerk kunnen doen:-).
Roelof.
Roelof.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 10:58 #1377650
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Zoeken
Klik anders even op deze <a href="
www.google.nl/webhp?rls=ig#hl=en&new...biw=1333&bih=543
">link en type je zoekwoord achter de dubbele punt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 11:00 #1377651
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor type B230F
De motor in mijn 740 GL 1988 = B230F
Roelof.
Roelof.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 11:02 #1377652
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Kijk naar het slangetje dat
Kijk naar het slangetje dat de pomp in de tank verbindt met het opvoerpijpje in de tank.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 11:46 #1377654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens de garage weten ze niet......
Volgens de garage is het moeilijk zoeken, omdat de wagen op 2 Jan gewoon is gaan rijden. Volvo-Henk heeft me tip´s gegeven en die geef ik aan de monteur door.
Dan zien we wel verder.
Roelof.
Dan zien we wel verder.
Roelof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 12:22 #1377663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem gevonden!
Hallo Volvo Fan´s
Allen bedankt voor de tip´s. Heb met de garage (werkstad) hier in Duitsland gesproken met de monteur. Conclusie is de brandstof injectoren sensors plus bedrading poreus en defect. Ze gaan nieuwe bestellen bij de Volvo dealer en hopen de wagen morgen weer in orde te hebben. Fred en Volvo-Henk ook bedankt voor de tip´s.
Kan de 740 op 15-02-2013 toch nog zijn 25 ste verjaardag vieren:-)
Mvg. Roelof.
VOLVO FOR LIVE!
lidnummer 817.
Allen bedankt voor de tip´s. Heb met de garage (werkstad) hier in Duitsland gesproken met de monteur. Conclusie is de brandstof injectoren sensors plus bedrading poreus en defect. Ze gaan nieuwe bestellen bij de Volvo dealer en hopen de wagen morgen weer in orde te hebben. Fred en Volvo-Henk ook bedankt voor de tip´s.
Kan de 740 op 15-02-2013 toch nog zijn 25 ste verjaardag vieren:-)
Mvg. Roelof.
VOLVO FOR LIVE!
lidnummer 817.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2013 09:14 #1377922
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het was de injector-sensor.
Hallo Volvo Fan´s,
Gisteren mijn 740 sedan weer gehaal van de garage (werkstad) en de gesmolten injector-sensor is vervangen. Door vocht geheel gesmolten. Kein ding groot resultaat. Hij rijd weer als een echte Volvo.
Had een paar weken de achterruit vervangen door glas-garant in Stadskanaal. Nu heb ik gemerkt dat de nieuwe achterruit de verwarming niet doet. Ik denk niet goed aangesloten. Moet ik nog een keertje langs voor controle. Neem aan zo iets valt onder garantie.
Mvg. Roelof.
lidnummer 817.
VOLVO FOR LIVE!
Gisteren mijn 740 sedan weer gehaal van de garage (werkstad) en de gesmolten injector-sensor is vervangen. Door vocht geheel gesmolten. Kein ding groot resultaat. Hij rijd weer als een echte Volvo.
Had een paar weken de achterruit vervangen door glas-garant in Stadskanaal. Nu heb ik gemerkt dat de nieuwe achterruit de verwarming niet doet. Ik denk niet goed aangesloten. Moet ik nog een keertje langs voor controle. Neem aan zo iets valt onder garantie.
Mvg. Roelof.
lidnummer 817.
VOLVO FOR LIVE!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2013 09:16 #1377923
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic garantie
Natuurlijk langs gaan!
Ik zou zelf wel even de zekering controleren voor ik er naar toe zou gaan
Ik zou zelf wel even de zekering controleren voor ik er naar toe zou gaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2013 09:24 #1377925
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic controle...
Ik ga dat zeker doen, voor ik verdere akties ga ondernemen!
Mvg. Roelof.
lidnummer 817.
VOLVO FOR LIVE!
Mvg. Roelof.
lidnummer 817.
VOLVO FOR LIVE!
Moderators: Jerry Stam