kent iemand deze/ is dit wat ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uiterst tevreden met mijn 960 sedan, maar in verband met een om komst zijnde pup, zou een estate ook handig zijn.
Ik weet niet of de bovenste link werkt.
De pro's van deze auto zou ik vinden : de kleur, de bekleding, de wielen..
de no's zou ik vinden : de gebruikssporen maar nog belangrijker, de APK die bijna afgelopen is..
Iemand een mening over deze wagen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder: ik zou me pas zorgen gaan maken om de gebruikssporen als je ze daadwerkelijk gezien hebt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Laat altijd een aankoopkeuring doen door een bedrijf dat of instantie die je vertrouwt. Dat geld verdient zichzelf altijd terug.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk, koop je er een waar je 10 mille voor neer moet leggen....
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Elke auto van 2 jaar of ouder zitten gebruikssporen op. Ik vind het een onzinnig iets om van een auto van 15 jaar oud zonder gebruikssporen te eisen.
De mijne ( een 965 uit 1996, op LPG-G3 en 500.000 km, staat trouwens nog te koop voor € 900,00 ) heeft ook gebruikssporen. Toen iemand kwam kijken, zitten wat vlekken op de bekleding in de bagageruimte, zei hij.......dus de koop ging niet door. Motorisch en technisch was hij perfect (kwam hij ook zelf mee na de uitgebreide proefrit)
Waar gaat het eigenlijk om? Een technische goede auto met wat gebruikssporen........je praat over een oudere auto van 15 jaar.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat er echter wel om dat ie technisch in orde is, een bijna verlopen APK wekt vragen op bij TS, dat is logisch.
Als je een beetje verstand van auto's/techniek hebt merk je snel genoeg of het een go of no-go is.
Gezien de bijna aflopende APK zou ik iig wat af proberen te dingen, zo kan je evt reparaties enigszins opvangen.
De algehele optische staat van een auto zegt vaak ook genoeg, staat ie er helemaal uitgeleefd bij of ziet ie er voor zn 15 jaar nog best goed uit.
Een gok blijft het ten alle tijden....
Je hebt nu zelf een 964, je weet hoe ie rijdt/zou moeten rijden....maak gewoon een proefrit en luister en voel goed.
Een Estate rijdt altijd een beetje anders dan een Sedan, houd dat wel in je achterhoofd.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat kans dat de auto je binnenkort nog eens honderden, zo niet duizenden euro's kost, is bij een auto van 10.000 euro niet zo groot. Bij een auto van 1.500 euro is die veel groter. Ik heb bij iemand die ik vertrouw een aankoopkeuring laten doen. Kostte normaal 50 euro. Heb gezegd dat ik heel zeker wil zijn. Toen vroeg ie 60 euro. Kwam een aardig lijstje uit. Niet dat de oplichter waar ik hem gekocht heb er iets mee heeft gedaan, maar ik wist waar ik aan toe was.Bennos schreef : Is een aankoopkeuring niet wat overdreven bij luttele bedragen als deze?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb gewoon de verkoper gemailed of dat kon en was geen probleem
Soms is vragen net zo handig als raden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nieuwe APK zegt ook niet veel het is een momentopname.<a href="/node/35396"></a>A_A schreef : De auto wordt verkocht met nieuwe apk.
Ik heb gewoon de verkoper gemailed of dat kon en was geen probleem
Soms is vragen net zo handig als raden
- V700 register
- Nieuw lid
-
dus heb ik de verkoper gemailed of er ook nieuwe apk bij kan.
En dan kan zonder problemen.
Ja is moment opname, maar aantal dingen zitten dan wel minstens op minimum nivo.
En ja, na een week na aankoop met nieuwe apk bleek mijn uitlaat ook totaal verrot te zijn.
Commentaar van de verkoper, ja dan was ie nog dicht met de keuring en zijn er nu gaten in gevallen.
Tja