het heeft even geduurd maar hij rijd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2012 23:25 #1095913
door V700 register
het heeft even geduurd maar hij rijd is gemaakt door V700 register
Na een paar maanden hobbyen en prutsen is het dan toch gelukt. Mijn 740 2.0 turbo kan eindelijk de weg op. Toen ik deze auto kocht waren er een hoop gebreken o.a. defecte versnellingsbak, niet goed werkende ACC, div. rubbers versleten( een was compleet weg), vierkante remschijven, enz. Ik heb nu de meeste zaken gerepareerd en/of vervangen. Van de week heb ik voor het eerst eens een stukje kunnen toeren zonder beslagen ramen of dat ik in de drie moet weg rijden. Het reed heerlijk. Lekker comfortabele stoelen en lekker wat vermogen onder de kap.
Er zijn nog wel dingen die er moeten gebeuren o.a.:
Nieuwe uitlaat er zit nu een redelijke goede uitlaat onder echter is dit zoon sport ding en dat gebrom aan de kop vindt ik niks
Er zit nog een knoep in het stuur. Vermoedelijk(lees hopelijk) is dat het stuurlager.
Koplampen( zonder wisser)moet ik nog vervangen(waarschijnlijk is er na een lichte aanrijdeing een andere koplamp gemonteerd, en de originele is lek)
Achter veren hangen iets, deze ga ik vervangen (hij is nu 4 cm verlaagd misschien dat ik deze weer origineel ga maken)
Er moeten nog wat dashboard delen vervangen worden i.v.m. het plakken van nep hout(dat was kapot en ik vond het niet mooi, echter na demontage bleek deze met seconde lijm was vast gezet.)
Ik ga er helaas niet zo heel veel kilometers mee rijden +/- 100 per week overige km's zal ik met mij eco twingo doen ( 1 op 9 t.o.v. 1 op 17)
Er zijn nog wel dingen die er moeten gebeuren o.a.:
Nieuwe uitlaat er zit nu een redelijke goede uitlaat onder echter is dit zoon sport ding en dat gebrom aan de kop vindt ik niks
Er zit nog een knoep in het stuur. Vermoedelijk(lees hopelijk) is dat het stuurlager.
Koplampen( zonder wisser)moet ik nog vervangen(waarschijnlijk is er na een lichte aanrijdeing een andere koplamp gemonteerd, en de originele is lek)
Achter veren hangen iets, deze ga ik vervangen (hij is nu 4 cm verlaagd misschien dat ik deze weer origineel ga maken)
Er moeten nog wat dashboard delen vervangen worden i.v.m. het plakken van nep hout(dat was kapot en ik vond het niet mooi, echter na demontage bleek deze met seconde lijm was vast gezet.)
Ik ga er helaas niet zo heel veel kilometers mee rijden +/- 100 per week overige km's zal ik met mij eco twingo doen ( 1 op 9 t.o.v. 1 op 17)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 00:20 #1376940
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blij
Mooi dat je het grondig aanpakt!En dat ze heerlijk te bestuuren zijn hadden we je van te voren wel aan kunnen geven
.....
Persoonlijk zou ik hem in originele hoogte terug brengen, dan heb je een lekkere vlotte kar maar met de comfort zoals het bedoelt is(ipv als een stuiterbal over de weg gaan).
Tom.
Persoonlijk zou ik hem in originele hoogte terug brengen, dan heb je een lekkere vlotte kar maar met de comfort zoals het bedoelt is(ipv als een stuiterbal over de weg gaan).
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 10:03 #1376953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knik
Hallo Tonnie,
Zit er cool uit, geeft altijd lekker gevoel na wat sleutelen als er weer muziek in ziet. Die knik met sturen is bij mij de kruiskoppeling onder de moterkap net boven stuurhuis, iets speling op, moet deze ook nog vervangen.
gr,
Peter
Zit er cool uit, geeft altijd lekker gevoel na wat sleutelen als er weer muziek in ziet. Die knik met sturen is bij mij de kruiskoppeling onder de moterkap net boven stuurhuis, iets speling op, moet deze ook nog vervangen.
gr,
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 18:06 #1376995
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk
Leuk hoor zoiets, je gaat er steeds meer van houden kijk maar uit.Overigens lijkt het als of er op de voorwielen spoorverbreders zitten, de wielen staan imho ver naar buiten. Zeker in vergelijk met de achterwielen, deze vind ik weer erg ver naar binnen liggen.Weet jij of dit zo is?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 19:29 #1376999
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ja
Viel mij ook al op Rob, voorkant lijkt een stuk "fatsiger" dan de achterkant.

Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 19:59 #1377001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Voor jullie kan ik ook niks geheim houden 
Ik heb 16" Peugeot velgen met winterbanden. Deze hebben een ET waarde van 44 daarvoor had ik spacers nodig. Hiervoor had ik 10 en 20 mm besteld. Voor kwam ik niet weg met 10 mm dan had ik maar 5mm speling tussen wiel en veerpoot. Achter pas het ook wel zonder spacer.
Nou is het zo dat ik voor de 20mm spacers en nieuwe bouten gemakkelijk kon monteren(kreeg de oude bouten er goed uit). Echter is de achteras een heel ander verhaal. De wiel bouten zitten zo vast dat ik deze moet laten persen o.i.d.
En om dat de drang naar een stukje rijden te groot werd
heb ik tijdelijk achter maar de 10 mm spacers geplaatst.
Deze winter rijd ik met de Peugeot velgen en van de zomer komen er andere LM velgen op van een nieuwer model Volvo waar ik dan dus ook de spacers voor nodig heb.
Mooie bijkomstigheid was dat ik voor ook 2 dolgedraaide bouten had, en ik deze meteen kon vervangen.
Heren fijne jaar wisseling alvast.. Ik ga naar de oliebollen...
Ik heb 16" Peugeot velgen met winterbanden. Deze hebben een ET waarde van 44 daarvoor had ik spacers nodig. Hiervoor had ik 10 en 20 mm besteld. Voor kwam ik niet weg met 10 mm dan had ik maar 5mm speling tussen wiel en veerpoot. Achter pas het ook wel zonder spacer.
Nou is het zo dat ik voor de 20mm spacers en nieuwe bouten gemakkelijk kon monteren(kreeg de oude bouten er goed uit). Echter is de achteras een heel ander verhaal. De wiel bouten zitten zo vast dat ik deze moet laten persen o.i.d.
En om dat de drang naar een stukje rijden te groot werd
Deze winter rijd ik met de Peugeot velgen en van de zomer komen er andere LM velgen op van een nieuwer model Volvo waar ik dan dus ook de spacers voor nodig heb.
Mooie bijkomstigheid was dat ik voor ook 2 dolgedraaide bouten had, en ik deze meteen kon vervangen.
Heren fijne jaar wisseling alvast.. Ik ga naar de oliebollen...
Moderators: Jerry Stam