Duitsland en gas
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 13:02 #1376976
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hm
Bij sommige tanks moet je ook, voordat je gaat tanken, betalen. Dus eerst betalen, dan pas tanken.
Vooral in France kom je dit vaak tegen. Ook in Duitseland wel eens gehad.
(Ja, ik heb ook wel eens LPG getankt...)
Groeten,Gerben
Vooral in France kom je dit vaak tegen. Ook in Duitseland wel eens gehad.
(Ja, ik heb ook wel eens LPG getankt...)
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2013 16:48 #1377054
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen waterpomptang nodig...
los van het feit dat de nippel zodanig in orde moet zijn (schroefdraad onbeschadigd en schoon, onbeschadigde O-ring) dat je deze altijd met de hand zonder moeite los kunt draaien!! Of deze nou door het ontsnappende gas koud is geworden of niet.
Laat de volgende keer als je merkt dat ze er stroef op gaat, of het O-ringetje dusdanig beschadigd is dat ie wel hard aangedraaid moet worden, het pistool er op zitten, of zet hem er weer op als je er achter komt dat ie te vast zit en draai dan met het pistool de nippel een slag los. Pistool verwijderen, klaar.
Laat de volgende keer als je merkt dat ze er stroef op gaat, of het O-ringetje dusdanig beschadigd is dat ie wel hard aangedraaid moet worden, het pistool er op zitten, of zet hem er weer op als je er achter komt dat ie te vast zit en draai dan met het pistool de nippel een slag los. Pistool verwijderen, klaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2013 16:57 #1377056
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het was een geleend
Het was een geleend verloopdinges.
Opdraaien ging soepel, maar die o ring zal op geweest zijn. Moest flink draaien om meeste lekkage weg te krijgen. Hij bleef lekken.
Maar who cares, ik was al lang blij dat ik er iets in kreeg
Opdraaien ging soepel, maar die o ring zal op geweest zijn. Moest flink draaien om meeste lekkage weg te krijgen. Hij bleef lekken.
Maar who cares, ik was al lang blij dat ik er iets in kreeg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 13:20 #1377667
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waterpomptank
Voor een geleend verloop begrijp ik het wel, maar je eigen verloop kun je in geval van nood toch laten zitten tot je weer thuis bent? Thuis waar je waterpomptang ook is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 13:28 #1377669
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je wilt m ook niet verliezen onderweg. Zo'n ding nieuw kopen is het probleem natuurlijk, de auto/motorrijder achter je vind het minder fijn als hij losraakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 13:58 #1377676
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou
Het verloopje bleef aan de slang vast zitten.
In de auto zit ie geschroeft, dus verliezen zal niet zo snel gebeuren.
Je schroeft hem in de opening waar in nederland alleen maar gas ingaat, maar als je kijkt zie je dat er binnenschoefdraad inzit
In de auto zit ie geschroeft, dus verliezen zal niet zo snel gebeuren.
Je schroeft hem in de opening waar in nederland alleen maar gas ingaat, maar als je kijkt zie je dat er binnenschoefdraad inzit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 14:14 #1377678
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat snap ik, dat hij geschroefd zit (en waar). Maar als hij vastzit omdat hij gekrompen is ivm de kou dan lijkt me dat hij niet meer stevig vast zit als hij weer op temperatuur is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 14:16 #1377679
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk ik ook
Maar, na een kwartier zoeken toen de waterpomp tang gevonden was, kon ik het geheel nog niet goed aanraken ivm de temperatuur van het geheel.
Was te koud om lang vast te houden.
Was te koud om lang vast te houden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 15:06 #1377685
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ken dit
Had een zelfde verhaal, maar dan in mijn eentje in luxemburg. AAnsluitingen geen probleem, maar vinden van pompen wel. Was bijna leeg bij bestemming aangekomen en most vanaf daar naar dichtsbijzijnde lpg pomp. Bleek bij aankomst ('s avonds) de pomp defect te zijn. Met geknepen billen naar andere pomp langs de snelweg, bleek gelukkig aan de goede kant van de weg te zitten, anders stond de 940 daar waarschijnlijk nu nog.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2013 18:57 #1377697
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koken..
Ik gebruik LPG om te koken, volgens sommigen de enige juiste toepassing.
Wel in de camper dan.
De LPG installatie in de camper is 1 van de beste aankopen, naast de camper zelf natuurlijk. Nooit meer flessen wisselen, en je kunt overal tanken.
Zelfs afgelopen zomer in de VS. Gewoon het verloop met de buitenwerkse draad gebruiken. LPG stations zijn altijd met bediening in de States en men vraagt ook altijd naar de 80 % afslagklep.
Heb naast alle nippels ook altijd een waterpomptang binnen bereik.
Wel in de camper dan.
De LPG installatie in de camper is 1 van de beste aankopen, naast de camper zelf natuurlijk. Nooit meer flessen wisselen, en je kunt overal tanken.
Zelfs afgelopen zomer in de VS. Gewoon het verloop met de buitenwerkse draad gebruiken. LPG stations zijn altijd met bediening in de States en men vraagt ook altijd naar de 80 % afslagklep.
Heb naast alle nippels ook altijd een waterpomptang binnen bereik.
Moderators: Jerry Stam