ANWB pechwijzer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuk om te weten maar voor de rest zal het mij een worst wezen em zoals Dirk het zegt test klopt voor geen meter.
Groeten Ted.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar een grond van waarheid zit er wel in.En bedankt voor het compliment!Mathy schreef : Hallo Volvisti
Ik denk dat de ANWB het aantal auto's van een bepaald merk en type dat er (nog) rondrijdt vergelijkt met het aantal keren per jaar dat zo'n auto pech heeft. Niet echt iets om je druk over te maken. Als er van de 780 van 1991 nog 10 rond rijden en die zijn allemaal in het bezit van mensen zoals Hedwig, dan is de kans op pech redelijk gering. Maar zitten er twee tussen die de 780 uit 1991 gewoon zien als een goedkoop vervoermiddel, dan ziet je statistiek er gelijk anders uit. Want als die 2 samen al 7 keer per jaar pech hebben, dan heb je 7 keer een 780 met pech, op een totaal van 10. Kans op pech is dan 70%, terwijl dat bij "10x Hedwig" bijna nul is.
Niet druk over maken dus. Ook niet over het feit dat een 780 in 1991 geen 780 meer was, maar een Coupe.
Groeten,Hedwig
Edit: toch maar even m'n kans berekend aan de hand van enkele kentekens die me bekend zijn van '91-ers.Op NL kenteken: '97 = 43%Op NL kenteken: '98 = 43%Op NL kenteken: '10 = 12%Op NL kenteken: 2x '11 = 13% (deze staan wel op kenteken maar hebben nog niet echt deelgenomen aan het verkeer - handelsvoorraad)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus wat wil je meten en hoe meet je het?
Dit is puur op kenteken volgens mij. Hoeveel is dat waard?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan mij voorstellen dat ze geen rekening houden met mensen die een oude auto importeren.
Grootste groep zal toch de gemiddelde nederlander zijn met een auto van tussen de 6 en 12 jaar oud.