745 1987 is in Januari belastingvrij!
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Om het halfjaar veranderd het weer.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar ik had dus al een jaar eerder die brief kunnen hebben ?mijn auto is eveneens 2 januari 1987 op naam gezet, maar is in week 35 van 1986 geproduceerd. ze zullen bij de belasting wel weer niet zo fijntjes zijn om te zeggen; meneer u heeft te veel belasting betaald.
ach ja, ik kan me ergens druk om maken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Belasting kan niet zien welk bouwjaar een auto is.
Zij krijgen gegevens van RDW
En bij RDW staat ook niet welk bouwjaar een auto exact is.
Moet je dus zelf ook aan kunnen tonen.
Dus belasting dienst kan hier in eerste instantie ook niets van weten en er dus ook verder op dat moment iets aan doen of van weten
Vandaar ook de formulieren hiervoor .
heb ik vorig jaar idd de brief gekregen voor mijn 780 bouwdatum 23okt1986 op kenteken 7 jan 1987. aanvraag had ik midden vorig jaar al verstuurd.en in aug. kreeg ik een brief voor vrijstelling vanaf okt. maar 2012 moest ik weer betalen. maar 24 december kreeg ik weer een brief dat op de huidige basis mijn 780 ook in 2012 vrijgesteld is.volvoviking schreef : maar ik had dus al een jaar eerder die brief kunnen hebben ?mijn auto is eveneens 2 januari 1987 op naam gezet, maar is in week 35 van 1986
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat productiedatum niet meer geldt vind ik zo gek nog niet, scheelt een hoop uitzoeken en administratie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt, ik moet 'dieseltoeslag' gaan betalen, oftewel € 53,00 per maand..naja..scheelt toch behoorlijk, normaal is het € 121 !mvloo schreef : Een auto van na 86 die niet op benzine rijdt is dan volgens de regels toch altijd brandstoftoeslag verschuldigd? Dus in feite geen verrassing?