Binnenkort in Autoweek(Ik, zei de gek)....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 19:33 #1095363
door V700 register
Binnenkort in Autoweek(Ik, zei de gek).... is gemaakt door V700 register
Vorige week werd ik benaderd door een redacteur van Autoweek....
Ik ben een ex-Civic Hybrid rijder en de duurtestperiode van de nieuwe Civic loopt binnenkort af, met die reden waren ze op zoek naar rijders en ex-rijders:-)
Vandaag is de fotoreportage gemaakt bij stadion Galgenwaard in Utrecht, hele berg foto's gemaakt en om beurten even flink boenderen met de nieuwe Civic (2.2 Diesel) en onze mening geven over de nieuwe en de oude.
Waarschijnlijk staat de repo over een week of 2 in de Autoweek(exacte datum nog niet bekend).
Wilde het even met jullie delen:-)
Ik ben een ex-Civic Hybrid rijder en de duurtestperiode van de nieuwe Civic loopt binnenkort af, met die reden waren ze op zoek naar rijders en ex-rijders:-)
Vandaag is de fotoreportage gemaakt bij stadion Galgenwaard in Utrecht, hele berg foto's gemaakt en om beurten even flink boenderen met de nieuwe Civic (2.2 Diesel) en onze mening geven over de nieuwe en de oude.
Waarschijnlijk staat de repo over een week of 2 in de Autoweek(exacte datum nog niet bekend).
Wilde het even met jullie delen:-)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 22:11 #1373166
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic volvo
Wel gezegd dat je nu op de Volvo's bent overgestapt er compensatie? 
Ik ga binnenkort met de Civic 1.6 diesel rijden. Benieuwd!
Ik ga binnenkort met de Civic 1.6 diesel rijden. Benieuwd!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 09:11 #1373185
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uiteraard nog even laten
Uiteraard nog even laten vallen dat ik 2 tanks heb en lid ben van de V700 Vereniging:-)
Wij hebben gisteren gereden met de 2.2 diesel, beul van een motor maar wel ontzettend aan de prijs en niet heel dik in de opties, de prijs en wat je krijgt verhouding is niet helemaal top helaas.
De vering is ook snoeihard maar daaraantegen wel een heel goede wegligging!
Het hele verhaal en al onze meningen zijn binnenkort te lezen, de datum houden jullie nog tegoed.
Wij hebben gisteren gereden met de 2.2 diesel, beul van een motor maar wel ontzettend aan de prijs en niet heel dik in de opties, de prijs en wat je krijgt verhouding is niet helemaal top helaas.
De vering is ook snoeihard maar daaraantegen wel een heel goede wegligging!
Het hele verhaal en al onze meningen zijn binnenkort te lezen, de datum houden jullie nog tegoed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 10:46 #1373193
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veel en weinig
Ik was wel benieuwd wat zo'n 2e hands Civic Hybrid moest kosten.
Maar die kosten een habbekrats relatief gezien..
voor 6 mille ben je klaar. Voor een auto uit 2006.
Welke adder zit er onder het gras?
Maar die kosten een habbekrats relatief gezien..
voor 6 mille ben je klaar. Voor een auto uit 2006.
Welke adder zit er onder het gras?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 11:34 #1373195
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke adder...
2006, een van
Welke adder...
2006, een van de eerste types.
Voor de facelift dus mist wat extra features en heeft een wat andere look.
Vaak hoge Kmstand, accupakketgarantie is 8 jaar of 160k, gebeurt er daarna wat met je accupakket bent ge den sigaar(2500 euri minimaal).
120k beurt kost bijna 1000 euro etc. etc.
Koop je een jongere zoals ik had(2009)heb je het faceliftmodel met de extra features, de mooiere looks, minder Km's(relatief gezien)en is je fabrieksgarantie van 3 jaar nog met 3 jaar te verlengen via de Honda verzekering(even duur als de concurrentie).
2006, een van de eerste types.
Voor de facelift dus mist wat extra features en heeft een wat andere look.
Vaak hoge Kmstand, accupakketgarantie is 8 jaar of 160k, gebeurt er daarna wat met je accupakket bent ge den sigaar(2500 euri minimaal).
120k beurt kost bijna 1000 euro etc. etc.
Koop je een jongere zoals ik had(2009)heb je het faceliftmodel met de extra features, de mooiere looks, minder Km's(relatief gezien)en is je fabrieksgarantie van 3 jaar nog met 3 jaar te verlengen via de Honda verzekering(even duur als de concurrentie).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 11:45 #1373196
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de ervaring heeft geleerd
de ervaring heeft geleerd dat die accu's een autoleven lang meegaan behalve de versies uit 2009. Daar is in de HCH een slechte aaccu geleverd die voortijdig defect ging. Werden zonder probleem door Honda vervangen.
Bij een Prius gaan ze nooit stuk, zijn slechts enkele in NL bekend en die gingen stuk door verkeerd gebruik. Je kan een accu kapot krijgen door te rijden zonder benzine en een paar km lang achteruit rijden.
Vervangende accu kost als het nodig mocht zijn EUR 1750. Wat denk je wat de kosten aan een moderne diesel zijn in 200000 km ? (HD pomp, verstuivers, EGR, vervuiling etc)
Heb 10000 in een Insight gereden, gebruik gemiddeld 1:20
Hebben nu twee jaar een Prius uit 2006, rijdt gemiddeld met eigenlijk alleen maar stadsritten 1:18.
Qua kostprijs per kilometer aan brandstof rijdt deze net zo duur als de Volvo op LPG maar die kost dan 125 aan wegenbelasting per maand......
Bij een Prius gaan ze nooit stuk, zijn slechts enkele in NL bekend en die gingen stuk door verkeerd gebruik. Je kan een accu kapot krijgen door te rijden zonder benzine en een paar km lang achteruit rijden.
Vervangende accu kost als het nodig mocht zijn EUR 1750. Wat denk je wat de kosten aan een moderne diesel zijn in 200000 km ? (HD pomp, verstuivers, EGR, vervuiling etc)
Heb 10000 in een Insight gereden, gebruik gemiddeld 1:20
Hebben nu twee jaar een Prius uit 2006, rijdt gemiddeld met eigenlijk alleen maar stadsritten 1:18.
Qua kostprijs per kilometer aan brandstof rijdt deze net zo duur als de Volvo op LPG maar die kost dan 125 aan wegenbelasting per maand......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 11:51 #1373198
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prius is kwa hybridesysteem
Prius is kwa hybridesysteem betrouwbaarder en degelijker.
Kan Honda nog wat van leren!
Is idd waar dat de faceliftmodellen vaker accuproblemen hadden(had ik zelf ook), waarschijnlijk komt dat door het toepassen van een ander managementsysteem voor laden en ontladen.
De laatste softwareupdate bood bij mij soelaas, hoe het er verder mee is weet ik niet, heb hem nietmeer....
Kan Honda nog wat van leren!
Is idd waar dat de faceliftmodellen vaker accuproblemen hadden(had ik zelf ook), waarschijnlijk komt dat door het toepassen van een ander managementsysteem voor laden en ontladen.
De laatste softwareupdate bood bij mij soelaas, hoe het er verder mee is weet ik niet, heb hem nietmeer....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 11:55 #1373199
door V700 register
En waar wordt de levensduur van een auto door bepaald?
Beantwoord door V700 register in topic Hoe lang?
Hoe lang is een autoleven?solexpaul schreef : de ervaring heeft geleerd dat die accu's een autoleven lang meegaan
En waar wordt de levensduur van een auto door bepaald?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 12:11 #1373201
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 15 jaar meen ik.....
15 jaar meen ik.....
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 17:02 #1373215
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic das kort.
Volgens mij zijn de gemiddelde Volvo's hier op het dit forum toch echt wel ouder dan 15 jaar.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam