Accu in de isoleertas!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 17:38 #1095279
door V700 register
Accu in de isoleertas! is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo Fan´s,
Ach het wintertje staat langzaam weer voor de deur en wat gaat als nummer 1 kapot? Inderdaat de accu´s. Daarom dacht ik ga de accu maar eens in een isoleertas pakken! Zou de levensduur en prestatie van de accu bevorderen. Ben benieuwd. Heb ook geen idee hoe oud de accu is. Niet meer te lezen. Stond wel verbaasd dat de accubak nog helemaal roestvrij is:-).
Deur rubbers weer met silyconenspray geinpregneerd en de raamrubbers en bumper ook maar gelijk mee gedaan! Ziet er weer mooi strak uit.
Henk uit Bunde (Volvo Henk) heeft een andere motorkap voor me geregeld in de kleur 214 antraciet grijs. Dat was voor mij ook het grootste storingsfactor na een mooie wasbeurt. De blankelak was van de kap gegaan na het strippen van de goudfolie. Henk alvast bedankt voor de inzet!
Mvg. Roelof.
lidnummer 817.
VOLVO FOR LIVE
Ach het wintertje staat langzaam weer voor de deur en wat gaat als nummer 1 kapot? Inderdaat de accu´s. Daarom dacht ik ga de accu maar eens in een isoleertas pakken! Zou de levensduur en prestatie van de accu bevorderen. Ben benieuwd. Heb ook geen idee hoe oud de accu is. Niet meer te lezen. Stond wel verbaasd dat de accubak nog helemaal roestvrij is:-).
Deur rubbers weer met silyconenspray geinpregneerd en de raamrubbers en bumper ook maar gelijk mee gedaan! Ziet er weer mooi strak uit.
Henk uit Bunde (Volvo Henk) heeft een andere motorkap voor me geregeld in de kleur 214 antraciet grijs. Dat was voor mij ook het grootste storingsfactor na een mooie wasbeurt. De blankelak was van de kap gegaan na het strippen van de goudfolie. Henk alvast bedankt voor de inzet!
Mvg. Roelof.
lidnummer 817.
VOLVO FOR LIVE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 17:49 #1372552
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Jas aan!
De isoleer-jas werk ook in de zomer!
Bij veel auto's zit er standaard zo'n isolerende kap omheen, s'winters tegen de kou, s'zomers tegen de warmte onder de kap.
Bij veel auto's zit er standaard zo'n isolerende kap omheen, s'winters tegen de kou, s'zomers tegen de warmte onder de kap.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 17:55 #1372555
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Waar koop je dat ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 18:32 #1372557
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijvoorbeeld.
Bij de BMW dealer, vragen naar de beschermhoes voor de accu van bijvoorbeeld een E36.
Zo duur is het niet.
Zo duur is het niet.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 19:10 #1372563
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Opladen keuzemenu
Ik heb laatst de accu opgeladen met een CTEK menukeuze Recond (staat dat dat 1 keer per jaar mag en zeker niet meer). Kreeg er ten opzichte van keuzemenu Auto 0,59 Volt extra erbij.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 19:28 #1372569
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Keuze menu's
Er zijn laders die standaard het laadproces afsluiten met korte tijd 18 Volt op de accu te zetten.............mag dagelijks........
- Bernhard Giethoorn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 20:42 #1372576
door Bernhard Giethoorn
Beantwoord door Bernhard Giethoorn in topic accu isoleren
Bij onze v70d5 is orgineel de accu al geisoleerd,ik heb de Volvo nu 6 jaar en nog geen accu vervangen.
Heb laats gekeken de accu is 8jaar oud.
Ook leuk voor de wintersport veel mensen na een week een platte accu,wij kunnen na een week met koud weer ook nog de standkagel aandoen 15 minuten en gewoon wegrijden.
Heb ook voor mijn 740gl de accu geisoleerd.
Bij de v70 is het wat makkelijker omdat de accu achter zit,dus minder koud.
Heb laats gekeken de accu is 8jaar oud.
Ook leuk voor de wintersport veel mensen na een week een platte accu,wij kunnen na een week met koud weer ook nog de standkagel aandoen 15 minuten en gewoon wegrijden.
Heb ook voor mijn 740gl de accu geisoleerd.
Bij de v70 is het wat makkelijker omdat de accu achter zit,dus minder koud.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 20:55 #1372581
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik was ooit blond..
maar ik kan me er geen beeld bij vormen. Heeft iemand een foto?
Overigens stond de tank een paar jaar lang midden in een kaal en winderig weiland, heb gelukkig nooit start problemen gehad. Wel een keer met de twingo, die beschut stond. En een paar keer vastgezeten...
Overigens stond de tank een paar jaar lang midden in een kaal en winderig weiland, heb gelukkig nooit start problemen gehad. Wel een keer met de twingo, die beschut stond. En een paar keer vastgezeten...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 21:16 #1372584
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De Opel Zafira, Astra en
De Opel Zafira, Astra en Vectra Diesel hadden ook zo'n accucover. Staan er zat op de sloop..... Komt omdat de motorruimte vrij vol is en de accu vlakbij de turbo / uitlaat zit.
Overigens is het in ons klimaat totaal niet nodig. Als hij niet goed start is gewoon de accu overleden, een nieuwe monteren en hij start weer vor jaren.
Overigens is het in ons klimaat totaal niet nodig. Als hij niet goed start is gewoon de accu overleden, een nieuwe monteren en hij start weer vor jaren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 22:13 #1372597
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accucover?
Kan aan mijn beperkte kennis liggen maar 
Als ik een kipfilet in een isolerend dekentje in de vriezer leg, dan bevriest ie net zo hard als in een plasticzakje. Zal alleen even iets langer duren misschien voor die bevriest. Volgens mij werkt het alleen als de accu zelf ook warmte geeft dat je dat dan binnen houdt volgens mij?
Maw, hitte tegenhouden in een opel zal het zeker doen, maar koud tegen houden zie ik niet zo snel gebeuren.
Als ik een kipfilet in een isolerend dekentje in de vriezer leg, dan bevriest ie net zo hard als in een plasticzakje. Zal alleen even iets langer duren misschien voor die bevriest. Volgens mij werkt het alleen als de accu zelf ook warmte geeft dat je dat dan binnen houdt volgens mij?
Maw, hitte tegenhouden in een opel zal het zeker doen, maar koud tegen houden zie ik niet zo snel gebeuren.
Moderators: Jerry Stam