Vreemde problemen hebben simpele oplossing

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2012 16:18 #1094800 door V700 register
Vreemde problemen hebben simpele oplossing is gemaakt door V700 register
Mijn grijze dagelijke 940 uit 1991 op gas had vanaf aankoop al twee vreemde problemen.
De CV deed het meer niet als wel op de rechter voordeur en linker achterdeur. Laatste weken eigenlijk helemaal niet meer. En ik had een probleem met het stationair toerental. Echter ook niet altijd.
Soms slaat het stationair toerental op hol. Hij gaat iets over de 2000, hoor een klik onder het dashboard (relais) en hij valt terug naar 1200. Gelijk gaat hij ook weer naar 2000 tot de klik en gaat dan weer terug. Op een of andere manier regelt de Cis klep niet bij.Het euvel tijdelijk verhelpen gaat als volgt:-Op benzine zetten-Zekering 1 eruit halen-Contact aan en weer uit-Zekering 1 er weer in-Motor starten-Even op benzine stationair laten lopen-Weer op gas zettenAls hij zaagt op gas en ik zet hem op benzine dan blijft hij rond de 1500 toeren hangen. Af en toe ook zagen echter in lichtere mate. Probleem zit dus mi. niet in de LPG installatie.En het euvel is weer voor uren / dagen verholpen. Het volgende heb ik al ondernomen:-CIS klep vervangen-Stroomverdeler / rotor vervangen-Gasklephuis schoongemaakt-Carterontluchting schoongemaakt-Bougies vervangen-Gasklepschakelaar volgens de manual afgesteld-Gecontroleerd op vacuumlekkage-Klepspeling gecontroleerd, staat goed-Stappenmotor op de verdamper gereinigd-Vacuumklep LPG aanvoer afgedopt-AMS opnieuw ingeregeld (meerdere malen)Soms herstelt het euvel zich bij motor uitzetten / weer starten. Soms ook niet. Storing blijft steeds om de paar dagen terugkomen tot de truc met de zekering.Bij het dichtknijpen van de slang naar de CIS klep loopt hij keurig stationair. Denk echt dat de CIS op een of andere manier niet correct bijregelt.
Preventief als laatste de BDP sensor vervangen en toen bleef het eventjes goed. Helaas daarna weer hetzelfde probleem.
Heb na wat tips op het forum eens de massablokjes bij de koplampen eens eruit gehaald, opgeschuurd en ingespoten met WD40.
En: stationair weer netjes lopen EN de CV werkt weer op alle deuren -:) FF afkloppen maar ik heb alles al vervangen dus hoop dat dit nu de oplossing is.
Dus weer een ervaring rijker: bij rare storingen de massablokjes reinigen, is een halfuurtje werk, benodigd gereedschap een kleine dop 10, twee verlengstukjes, WD40 en een schuurpapiertje. En natuurlijk een halfuurtje van de kostbare tijd.
Groet Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2012 17:51 #1369681 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic massablokjes reinigen
Paul,
Kan je een werkbeschrijving geven van de reiniging van de massablokjes? Lijkt me handig op het forum. Bedankt vast!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2012 18:00 #1369685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja hoor: Achter de
Ja hoor:
Achter de knipperlichten tegen het binnenscherm zitten massapunten. Zitten met een boutje tegen het binnenscherm geschroefd.
-Luchtfilterhuis bovenkant verwijderen (geldt voor linkerzijde)
-Met een dopje 10 en verlengstukje bout losdraaien
-Massastrip verwijderen
-Stekkertjes loshalen
-Massastrip opschuren met schuurpapiertje
-Binnenscherm waar de strip op zit opschuren
-Beide delen en de stekkertjes inspuiten met WD40
-Stekkertjes er weer op
-Massastrip weer monteren
En nu de andere kant.
Halfuurtje werk.
Groet Paul

Moderators: Jerry Stam