voorstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sommigen hebben gezien bij advertenties dat ik een 940 lpt van de laatste jaren zocht. Afgelopen weekend heb ik er een gevonden. Het is een 940 limited edition van 1998 met aantoonbaar 105.000 km op de klok. De boekjes netjes afgestempeld en het laatste half jaar in het bezit van een automonteur. Dus ik ga er van uit dat ik een goed onderhouden auto heb. De auto ziet er van binnen en buiten erg mooi uit. Je kunt zien dat de eerste eigenaar een schuur had waar hij de auto stalde. Afwijkend is dat de auto een Volvo standkachel heeft, de portiervergrendeling een afstandbediening heeft en dat de bekleding halfleer is. Ik dacht dat bij een limited edition volleer standaard was. De auto was niet goedkoop maar ik hoop dat het gezegde “het kost wat maar dan hebbie wat “ hier opgaat. En ik hoop niet dat ik zo meteen een post lees waarin staat: o jee heb je die auto gekocht. Ook al denk je dat, niet opschrijven.
De 240 ken ik de 940 niet, het ziet er in de 940 veel ingewikkelder uit dus ik hoop dat ik hier de kennis kan halen. Ik heb 3 vragen die ik al wil stellen. Ik wil er gas in hebben en ik heb een offerte van schouten heerenveen:
Momenteel heeft ons bedrijf een tijdelijke actie met Eurogas/landi renzo.De kosten zijn Euro 1.625,- incl btw, montage, btw, 2 jaar garantie op het lpg systeem (aktie geldig tot eind oktober 2012, zie ook www.lpg.nl ). en vermelding G-3 op kenteken deel 1. Ook kunnen wij u een Prins vsi2 lpg g3 systeem aanbieden. De kosten voor dit systeem zijn Euro 2.295,- incl btw, montage, btw, 2 jaar garantie op het lpg systeemen 3 jaar garantie op het lpg systeem.
1. Volgens Schouten is prins wel beter maar de meerprijs niet waard. Welke zouden jullie nemen landi of prins? (let op de prijs)
2. Stel dat ik een mbc/ebc wil installeren moet dat per se voordat er gas wordt ingebouwd of kan dat ook na het inbouwen van gas. Volgens schouten eerst mb/ebc en dan pas gas inbouwen. Graag jullie mening.
3. Leidt een mbc/ebc tot een hoger brandstofverbruik en zo ja, hoeveel?
Groeten, Anton
Vannacht schoten mij nog 2 vragen te binnen:
4. Wat is de handigste grootte lpg tank in verband met de motorrijtuigenbelasting?
5. Zouden jullie een mbc installeren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Adri Schouten is een vertrouwd adres, het zijn perfectionisten met passie voor het vak. Betekend ook dat je discussie kunt hebben overigens...dat krijg je met gepassioneerde perfectionisten. Prins is m.i. inderdaad het allerbeste wat je kan kopen maar ook aan de prijs. Denk dat je net zo goed af bent met Landi Renzo.
Inderdaad eerst de mbc erin en zorgen dat de auto op benzine perfect draait, dat is de beste volgorde. Mbc hoeft niet voor een hoger verbruik te zorgen, kan wel. De zwaarte van je rechtervoet bepaalt dat. Je hebt meer vermogen, als je dat extra vermogen ook continu aanspreekt dan kost dat (meer) brandstof. Bij gelijkblijvende rijstijl is er weinig verschil.
Groeten,
Chris
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Een Limited Edition hoort inderdaad volleder te hebben. Misschien dat er een ander interieur in is gezet. Is de opbergruimte in de vloer van de bagageruimte met de sleutel afsluitbaar? Dat is ook een kenmerk van een LE.
Afstandsbediening op de portieren was vrij gebruikelijk in de laatste modeljaren. De verzekeringseisen voor All-risk werden steeds strenger en vaak werd een zgn. Euroalarm ingebouwd met afstandsbediening.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf je auto onderhouden is kicken inderdaad, vind ik ook. De 240 ken ik niet, de 940 ondertussen redelijk na drie jaar en ik vind het over het algemeen niet zo ingewikkeld. Het meeste zit heel logisch in elkaar en als je een keer iets niet snapt kun je gewoon hier terecht. Als je lid van de vereniging wordt kun je ook terecht op de gezamelijke sleuteldagen die het hele jaar door in den lande worden georganiseerd.
Van LPG heb ik geen verstand, maar een paar andere opmerkingen heb ik wel:
Samen vijf jaar?anton-240 schreef : De kosten voor dit systeem zijn Euro 2.295,- incl btw, montage, btw, 2 jaar garantie op het lpg systeemen 3 jaar garantie op het lpg systeem.
Zoals hierboven ook al gezegd: Eerst stage 0 helemaal goed. Dus zeker weten dat de auto goed is, dan evt. mbc erin, weer een tijdje rijden en dan pas LPG erin. Dan weet je zeker dat hij op benzine goed was, mocht je problemen krijgen na inbouw. Als je over de MBC nog twijfelt kan LPG ook eerst trouwens. MBC zou geen al te grote invloed moeten hebben als je de turbodruk binnen veilige grenzen (max. 0,7 bar) houdt. En anders is hij er in vijf minuten weer tussenuit.anton-240 schreef : Stel dat ik een mbc/ebc wil installeren moet dat per se voordat er gas wordt ingebouwd of kan dat ook na het inbouwen van gas. Volgens schouten eerst mb/ebc en dan pas gas inbouwen. Graag jullie mening.
Is het een sedan of een estate? Of heb ik er overheen gekeken. Maakt n.l. uit voor het soort gastanks waar je uit kunt kiezen.anton-240 schreef : Wat is de handigste grootte lpg tank in verband met de motorrijtuigenbelasting?
Veel 940-eigenaren hier hebben er één, maar als je een rustige chauffeur bent is het niet noodzakelijk. Ik heb zelf, na drie jaar, de turbodruk verhoogd d.m.v. een andere WGA (<a href="/node/45367" target="_blank">klik</a>). Ik vind het prettig dat de auto nu net wat meer power heeft, m.n. bij het invoegen en inhalen op de snelweg heb je wat meer over. Mijn auto is er niet meer door gaan verbruiken, maar ik 'gebruik' de extra druk ook alleen maar onder de genoemde omstandigheden. Dus (bijnaanton-240 schreef : Zouden jullie een mbc installeren?.
<a href="/node/45651" target="_blank">Hier (klik)</a> een infopagina over turbo's. MBC en andere methoden om de turbodruk te verhogen staan onderaan uitgelegd.Herbert schreef : ff een vraag wat is mb ebc ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Alleen dat van die MBC is mij nog niet duidelijk omdat de 1 zegt dat het voor lpg-inbouw moet en de ander zegt dat het ook achteraf kan. Wie kan het met zekerheid zeggen ?
- Ik kies trouwens voor landi het prijsverschil is te groot.
- Waar kan ik zo'n mbc kopen en evt laten installeren. De naam Timen Smit zie ik regelmatig voorbij komen, is dat het adres of zijn er meer?