Onderdelen tekort ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens de BOVAG/RAI waren er per 31 maart 2012 nog maar
2.672 Volvo 740's (per 1/1/10 3.096) Valt mee -13,5 % in 2 jaar
en
8.091 Volvo 940's (per 1/1/10 10.962) Oei... -26% in 2 jaar
<a href=" www.bovagrai.info/auto/2012/1.7.html "> www.bovagrai.info/auto/2012/1.7.html
Mijn 740 was nog niet meegeteld want die is pas op 27 juli 2012 vanuit Zweden gearriveerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
We zouden toch als Vereniging gaan samenwerken met een andere organisatie voor onderdelen (stond in het voorjaar in ons blad meen ik mij te herinneren)? Maar tot op heden heb ik hier helaas niets meer van gezien, laat staan kunnen aanmelden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Tel eens hoe vaak er hier een Volvo in onderdelen verkocht wordt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Doen we al, met het VKO om precies te zijn, het magazijn van de Volvo Klassieker Vereniging we zitten in de afrondende fase van dit, nogal grote, traject.federervolvo schreef : We zouden toch als Vereniging gaan samenwerken met een andere organisatie voor onderdelen ...
Bij afronding kunnen alle leden bij het VKO terecht. Insteek is dat wij de intel leveren over het type Volvo wat wij rijden en het VKO de infrastructuur.
Groet,
Támas
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Feit is dat de komende jaren nog steeds veel gesloopt zal worden. Veel kleine of generieke onderdelen gaan nu verloren omdat ze nu geen waarde hebben. Neem bijvoorbeeld klein interieurprul, bepaalde relais, etc. Reken maar dat over een x aantal jaren daar een tekort aan gaat komen. Kijk maar eens naar de Citroen CX / GSA en welke onderdelen daar een knelpunt zijn.
We hoeven namelijk niet te rekenen op Volvo om de onderdelenvoorziening op peil te houden... (helaas)
groeten,
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je weet immers nooit hoe groot een dergelijke onderneming gaat worden. En als je weet dat Jan en Marc hier al drie(?) jaar mee in de weer zijn dan is die kans absoluut aanwezig.
De insteek is simpel. Deze problematiek qua onderdelen gaat ons allen aan en hoe meer handen dit dragen deste beter de resultaten zullen zijn.
Groet,
Támas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat we met het VKO bereiken is 1. opslag, 2. eigen inbreng in welke onderdelen (nieuw) ingekocht worden of eventueel nagemaakt kunnen gaan worden en 3. we liften mee met een organisatie die onderdelen uit dezelfde bron kan betrekken als onze dealers: volvo zelf.
Volvo is overigens wel bezig hoor:
<a href=" www.volvocars.com/intl/top/community/her...s/classic-parts.aspx " target="_blank" title="Volvo Heritage"> www.volvocars.com/intl/top/community/her...s/classic-parts.aspx
en
<a href=" www.gcp.se/ " target="_blank" title="Volvo classic car parts"> www.gcp.se/
Ze zijn bij de 200 serie...
Al met al zijn er perspectieven voor te toekomst.
Groet,
Támas
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Zelf ben ik echt al een tijdje onderdelen aan het verzamelen voor mij zelf die naar ik denk schaars gaan worden.
Vindt nog maar eens een oud model sloper die ook nog eens mooie delen heeft.
Dat valt niet mee.
Techniekdelen zullen nog lang niet schaars worden omdat van een 900 serie de meeste techniek te gebruiken is.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat kleine en generieke spul, dat nu voor de individuele sloper geen waarde heeft, zou natuurlijk afgestaan kunnen worden aan het onderdelenmagazijn. Omdat het vaak om kleinere spullen gaat, neemt het niet veel plaats in beslag. Uiteraard zou er wel iemand moeten kijken naar de staat van het spul. Geen idee of je portokosten voor de gulle gever zou kunnen vergoeden, maar dat weten ze bij het onderdelenmagazijn wel. Maar waarschijnlijk is de forumtaxi ook wel een optie om zo'n pakket(je) bij het magazijn te krijgen.Chris B schreef : Er zijn clubs waarbij auto's vanuit de vereniging georganiseerd opgekocht en gesloopt worden t.b.v. het onderdelenmagazijn. Zou dat een idee zijn voor onze vereniging?
Feit is dat de komende jaren nog steeds veel gesloopt zal worden. Veel kleine of generieke onderdelen gaan nu verloren omdat ze nu geen waarde hebben. Neem bijvoorbeeld klein interieurprul, bepaalde relais, etc.
groetjes
Mathy