aangestoken door de sleuteldag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 19:22 #1094735 door V700 register
aangestoken door de sleuteldag is gemaakt door V700 register
Na al de zwoegers gister gezien te hebben dacht ik ik zal vanmiddag ook is wat klussen gaan doen.

Eerst de olie en filter eruit, mooi op de olieplug onder zitten twee koperen ringen en 1 harde kartonachtige, daar maar 1 nieuwe van de week voor halen, verklaart de druppels olie.

Nu ik toch niet bij kon vullen meteen maar de distributieriem aangepakt. Handleiding uitgeprint, helaas bij de B23E toch weer net anders. Aan de blokeersleutel voor de krukas heb ik niets, is helemaal glad van binnen. De luchtsleutel erop, ook geen beweging.

Dan maar een sjorband om de poelie gewikkeld en een houten balk onder de chassisbalken stoppen, zit er een vacuumtank in de weg ?, die gelukkig zo los maar geen idee waar die voor is, misschien van de airco die er ooit in gezeten heeft?.

Met veel kracht ging hij los idee werkte goed, geen foto, maar volgens mij zijjn er niet zoveel B23E hier. Nu nieuwe riem erop en van de week alles maar weer in elkaar zetten en controleren of de merktekens nog allemaal goed staan. Nu ook de merktekens van de riem goed staan, de vorige wissel is daar niet opgelet , stonden helemaal fout.

Ben niet ontevreden, denk 1,5 uur bezig geweest.

Van de week maar afmaken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-09-2012 20:16 #1369252 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Andere truuk
PAar weken geleden nog een B23E de DB riem van gewisseld.
Andere truuk voor de krukaspouliebout is om er een grote stang met dop op te zetten, klem tegen deze stang tegen de chassisbalk, dan even de startmotor een tik laten geven. Hop, los.
:)
Daarna op tijd draaien en de boel loshalen en vervangen.
Leuk klusje, goed bezig! Kan je er weer even tegenaan.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2012 21:40 #1369273 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling

gerryberrie schreef : Andere truuk voor de krukaspouliebout is om er een grote stang met dop op te zetten, klem tegen deze stang tegen de chassisbalk, dan even de startmotor een tik laten geven. Hop, los.

Als je die tip geeft mag je m.i. eigenlijk niet vergeten daarbij te vertellen dat je ook moet voorkomen dat de motor aanslaat. Door bijv. de bobine kabel los te trekken.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-10-2012 11:35 #1369303 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Oeps.
Helemaal gelijk Henk! Beetje fout van mij, compleet vergeten dat te vertellen.

Inderdaad, Bobine loshalen, zodat de motor niet aanslaat.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2012 12:47 #1369306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuumtank
Iemand nog idee of de vacuumtank standaard is, is een hardplastic platte tank met 1 aansluiting voor de vacuum.

Moderators: Jerry Stam