Volvo 740 GL D24 '84 komt zich voorstellen!
- K.J. Heberle
- Nieuw lid
-
grt kjh
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Een stukje gereedschap en een moker en geduldig hameren wil ook wel.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens, de reparaties worden gedaan door een Volvo monteur bij een garage, dus het juiste gereedschap om bijv. de lager te vervangen is aanwezig! De maat is inmiddels opgemeten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ceska schreef :
maxvdh schreef : - Blower repareren (kan alleen uit of vol.. verwarmd wel!)
Je kachelweerstand is dan defect. Als je wilt kun er wel 1 bij me ophalen.
een kenner. Even inbreken op dit draadje...... en als de blower het helemaal niet meer doet Roy (nee de zekering is heel) ligt het dan ook aan de weerstand?
- Walter Saris
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tomaat schreef :
Ceska schreef :
maxvdh schreef : - Blower repareren (kan alleen uit of vol.. verwarmd wel!)
Je kachelweerstand is dan defect. Als je wilt kun er wel 1 bij me ophalen.
een kenner. Even inbreken op dit draadje...... en als de blower het helemaal niet meer doet Roy (nee de zekering is heel) ligt het dan ook aan de weerstand?
Dan is waarschijnlijk je blower / kachelmotor zelf stuk. De kachelweerstand regelt alleen de tussenstappen. Als de weestand stuk is blaast hij normaal altijd nog wel "op de hoogste stand". Zoals bij Max.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De 740 is van het weekend weer dicht gemaakt (bij de keerkring achter lekte olie) en de verlichting is weer in order gemaakt. Ook werkt het kacheltje weer (waarvoor dank Roy!). Echter toen we de voorwielen eraf haalde en de remmen bekeken, bleek er weinig van de blokken over te zijn. Uiteraard waren deze blokken niet op voorraad, waardoor de Volvo achter moest blijven.
Ik heb zojuist de lager en de houder besteld voor de tussenas. Hopelijk is deze voor het weekend binnen, dan gaat hij er van het weekend onder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Olie ververst en brandstof/olie/lucht filters vervangen- Radio erin gezet + audo werkend gemaakt- Dashboard verlichting gemaakt- Elektrische antenne geplaatst (bekabeling ontbreekt helaas nog, dus voorlopig USB en CD)- Champignonrubbers voor vervangen- De nieuwe banden + draco velgen gemonteerd.
Helaas bleek dat ik het verkeerde type tussenas lager en houder had besteld.. Deze hadden we al uit de verpakking gehaald, dus retourzenden zit er ook niet in. Ik heb nu dus nog een type 3 lager + houder liggen. De juiste zijn inmiddels besteld. Ook heb ik nog 4 stalen velgen met 2 zomer en 2 winterbanden liggen (195-55-r15). Ik zal deze binnenkort te koop aanbieden. Bij interesse kan eventueel ge-PMed worden
Naast de domper met de tussenas bleek ook de achteruit verwarming in het raam kaduuk te zijn. Dat wordt dus een nieuwe achterruit.....
- V700 register
- Nieuw lid
-