Zwakke punten Volvo 740 2.4 d

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2012 18:28 #1094647 door V700 register
Zwakke punten Volvo 740 2.4 d is gemaakt door V700 register
Hallo,ik ben nieuw hier. mijn naam is Alfred kom uit Ommen.
Heb belangstelling voor een volvo 740 2.4 d station.
Nu was mijn vraag wat zijn de punten waar ik op moet letten als ik naar een 740 d ga kijken.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Mvrgr Alfred
[edit moderator: verplaatst van "International Forum" naar "Kletshoek"]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2012 19:04 #1368812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zwak punt?
De motor .......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2012 19:38 #1368817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -:) Ceska heeft wel een
-:)
Ceska heeft wel een punt. Er zijn een klein aantal leden binnen de club die er probleemloos mee rijden maar er zijn er ook zat waarvan de motor veel problemen heeft gegeven.
Zijn peperkoekmotoren, bij rustig rijden en warm laten worden blijft het net aan heel, een benzine kan je gewoon rijden hoe je wilt en die blijft heel (ook op gas). Verder zijn goede gebruikte dieselmotoren niet te vinden want er is veel vraag naar omdat ze allemaal een keer stuk lopen.
Advies: zoek naar een benzineauto op LPG -:) kan weinig aan misgaan.
Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2012 19:46 #1368818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Motoren moet je met een beetje liefde behandelen en dan komt het wel goed, zeker bij een koude start.
Er zijn zat goede, gebruikte dieselmotoren te vinden hoor als je maar betaald.  Met een dubbeltje op de 1e rij ga je dat uiteraard niet halen.
Voor een echt goed dieseltje, die er zo weer inkan, zonder enige toestanden, etc. moet je al gauw op een 500-750 euro tellen.
Er zijn zat tinnefblokken te koop die nog geen 100 knaken waard zijn, als je zo'n blok goed klaar moet maken / wilt hebben ben je ook zo een 6 a 700 verder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2012 01:29 #1368833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zwak
Er word wel weer afgegeven op De motor maar als men een red block niet goed behandelt loopt hij ook in de soep, het duurt wat langer dan bij een D24 maar ook een redblock kan stuk,Een white block kan veel hebben bij het juiste onderhoud, De V6(B27X,B28X) zijn goede motoren bij het juiste gebruik en onderhoud,Een V8 kan ook stuk als je hem niet juist behandelt,Ik kan zo nog wel even doorgaan maar alles kan stuk en zeker als je het niet op de juiste manier behandelt.
Bij de juiste behandeling van een D24 kunnen ze heel oud worden, om een voorbeeld te nemen aan mijn motor die inmiddels de 600.000 km achter de kiezen heeft, dit haalt hij door rustig warm te rijden en goed onderhoud,Als de D24 warm is kun je hem laten zweten wat je wil, want dat vind hij helemaal niet erg maar juist lekker.
Het recept voor de motor is dus rustig warm rijden en goed onderhoud is niet het halve werk maar het hele werk(weet zo snel niet hoe ik het beter moet uitdrukken) En wil je geen kwaaltjes in de motor hebben(schokkend lopen,slecht starten, hoog verbruik van diesel en olie) dan zul je toch de betere producten moeten gebruiken, Ik tank V-power diesel omdat de motor daar stiller van is beter start en minder rookt dan op de goedkope Diesel,Ik gooi er elke 10.000km Castrol olie in, het kost wat maar de motor verbruikt zo goed als geen olie meer en is daardoor beter voor het milieu en voor het behoud van je motor.

Tom.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-09-2012 03:03 #1368837 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Behandle
Behandel je D24 met liefde en respect (meer nog dan je vrouw/vriendin..hihi) en dan gaat het allemaal goed en probleemloos.
Bij koude motor, rustig aan doen, maar niet te overdreven.
Eenmaal warm, kan je hem normaal en goed gebruiken zonder dat er iets gebeurt.
Geef hem om de zoveel KM' wat liefde door premium diesel te tanken en hem verse olie + filter te geven.
Groeten,Gerben

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2012 07:16 #1368843 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic D24
Ik sluit me helemaal aan bij de (diesel) reacties van Gerben (gerryberrie) en Tom (TGFT).Zelf rij ik nu, tot volle tevredenheid, de 4e diesel. (2x D24 en 2x D24TIC)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2012 20:08 #1368886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals je al leest, er zijn
Zoals je al leest, er zijn voors en tegens voor de motor. Zelf heb ik er mindere ervaring mee. Bij ruim 2 ton een deelrevisie en daarna nog een keer de brandstofpomp stuk (da's denk ik meer stomme pech). Moet er wel bij zeggen dat ik regelmatig met een aanhanger met 2 ton rij, en ik kan niet altijd eerst de boel warm rijden voor ik daarmee op pad ga.
Daarna een Toyota diesel gehad die er geen enkel probleem mee had (oerbetrouwbaar) en nu een 940 op LPG die er ook alweer ruim 375.000 op heeft zitten.
Ik heb ook nog eens een camper gehad met zo'n zelfde dieselmotor als in een Volvo steekt en ook dat was motorisch een drama. Kortom, ik ga toch maar met een grote boog om dit VW product heen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2012 20:16 #1368888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic levensduur
Allemaal waar, maar ja, hoe kom je er nu achter of de vorige eigenaar hem telkens rustig warmgereden heeft?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2012 22:09 #1368894 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is moeilijk daar achter
Het is moeilijk daar achter te komen zonder hem te kopen.
Gewoon ermee rijden en eventueel iemand meenemen die ervaring met deze diesels heeft.
Ook even kritisch zijn en onder de motorkap kijken hoe netjes het geheel eruit ziet.
De motoren zijn wat mij betreft gewoon goed en betrouwbaar maar je moet er gewoon net als voor een mooie vrouw goed vor zorgen. Eerst even opwarmen en dan kan je er lekker mee gaan.
Wij rijden alletwee (mijn vriendin en ik) met een 740 en een 760 tubo diesel voor dagelijks gebruik tussen de 400 en de 1000 km per week super tevreden over het knorren van de 6 pitter.
Als je een goedkope diesel koop met achterstallig onderhoud moet je eerst het onderhoud op orde brengen voordat je er van op aan kan of je moet stinkend geluk hebben.

Ramon

Moderators: Jerry Stam