Volvo 940 Limited Edition
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2012 13:17 #1094576
door V700 register
Volvo 940 Limited Edition is gemaakt door V700 register
Nu kom ik wel eens ergens....
En afgelopen week kwam ik een Volvo 945 MY 98 Limited Edition met automaat tegen met slechts 35.000 km op de teller, aantoonbaar! Aubergine/Paars van kleur.
En dan gaat het toch weer prikkelen. Maar wat is een reele prijs?
En afgelopen week kwam ik een Volvo 945 MY 98 Limited Edition met automaat tegen met slechts 35.000 km op de teller, aantoonbaar! Aubergine/Paars van kleur.
En dan gaat het toch weer prikkelen. Maar wat is een reele prijs?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2012 15:01 #1368552
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Tja
Tja, mooiste uitvoering (misschien op sports edition na), super lage kilometerstand, speciale kleur....
Daar is moeilijk een reele prijs voor te geven. Voor een liefhebber kan hij de hoofdprijs waard zijn.
Piet
Daar is moeilijk een reele prijs voor te geven. Voor een liefhebber kan hij de hoofdprijs waard zijn.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2012 15:59 #1368555
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Let ook even op
Let ook even op onderhoud.
Vorig jaar een 1992 940 gekocht met "maar " 257000 km (en ja das wel meer maar toch)
Veel onderdelen van deze auto heb ik inmiddels moeten vervangen wegens weinig onderhoud. Ook veel onderdelen uitgedroogd en roestig vanwege nooit echt warm worden laatste jaren.
Vorig jaar een 1992 940 gekocht met "maar " 257000 km (en ja das wel meer maar toch)
Veel onderdelen van deze auto heb ik inmiddels moeten vervangen wegens weinig onderhoud. Ook veel onderdelen uitgedroogd en roestig vanwege nooit echt warm worden laatste jaren.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2012 19:32 #1368567
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Zeldzaam.
Het vinden van een oude(re) Volvo met zo weinig km's is echt een speld in de hooiberg. Als ie echt nieuw is zonder enig spoortje roest, waar dan ook, zal ie zeker een 5 cijferig bedrag gaan opbrengen. Maar zoals gezegd, alleen als ie in absolute topstaat verkeert.
Maar knap gedaan, hoor, om zoiets op te sporen. Een Mercedes of een Rolls van die jaren met die km.stand is een stuk makkelijker te vinden.
Krijgen we nog een foto te zien? Ben nl. erg nieuwsgierig naar zo'n pareltje.
Groeten, Jan.
Maar knap gedaan, hoor, om zoiets op te sporen. Een Mercedes of een Rolls van die jaren met die km.stand is een stuk makkelijker te vinden.
Krijgen we nog een foto te zien? Ben nl. erg nieuwsgierig naar zo'n pareltje.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2012 23:31 #1368589
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zat
Nou daar wil ik zaterdag wel meer over weten.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2012 12:20 #1368629
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic km
Niet om negatief te doen maar een auto van 14 jaar met zo'n kilometerstand, is dat wel gezond voor de techniek? De lak en het interieur zal onberispelijk zijn, dat is zeker wat waard. Liever een met 135.000 km misschien. Hoe dan ook, je hebt er wel een goeie aan.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2012 22:29 #1368665
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Techniek.
Mijn ervaring is dat als zo'n auto werkelijk goed bewaard is gedurende die tijd dat er dan niets mis is met de techniek. Ik heb zelf een 760 uit 1983 met 51000 km op de klok ( gekocht met 44000 km in 2008) en de techniek werkt perfect en als nieuw. Wel verdienen de rubber componenten ( zoals brandstofleidingen e.d.) extra aandacht. Die verouderen nou eenmaal, daar is niets aan te doen.
Ook heb ik in het verleden 2 Mercedessen gekocht, de ene destijds 28 jaar oud met 27000 km op de teller en nu 11 jaar ( en 71000 km op de klok) verder zonder problemen en de andere destijds 25 jaar oud en met 40000 km op de teller. Nu 6 jaar verder ook nog steeds zonder problemen en nu met 53000 km op de klok.
Dus geef mij maar die van 35000 km ipv die van 135000 km.
Groeten, Jan.
Ook heb ik in het verleden 2 Mercedessen gekocht, de ene destijds 28 jaar oud met 27000 km op de teller en nu 11 jaar ( en 71000 km op de klok) verder zonder problemen en de andere destijds 25 jaar oud en met 40000 km op de teller. Nu 6 jaar verder ook nog steeds zonder problemen en nu met 53000 km op de klok.
Dus geef mij maar die van 35000 km ipv die van 135000 km.
Groeten, Jan.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2012 00:40 #1368675
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic laten we eerlijk zijn...
Hey Paul,
Een automobiel welke, droog en warm, een aantal jaren heeft "stil" gestaan, heeft meer geleden dan eentje waarmee 14 jaar lang, pak hem beet 200 km per week, mee is gereden. Ervan uitgaande dat deze dan ook in die jaren door een liefhebber is bereden. Zo kocht ik jaren geleden een Renault Alpine die alleen op zondag door de eigenaar werd bereden om naar de (thuis) voetbalwedstrijden van zijn "cluppie" te gaan kijken. (zo`n 12 km. heen en terug.) Alles is dus mogelijk, alleen ook dit dan ook daadwerkelijk aantoonbaar te kunnen maken... , dat is de kunst lijkt mij...
Conclussie: Laat het "prikkel-gevoel" maar gewoon doorwerken. Jij als kenner weet heus wel waar je mee bezig bent. Schitterend zulke "avonturen" te lezen!
Veel succes ermee, laat je hart spreken !
Een automobiel welke, droog en warm, een aantal jaren heeft "stil" gestaan, heeft meer geleden dan eentje waarmee 14 jaar lang, pak hem beet 200 km per week, mee is gereden. Ervan uitgaande dat deze dan ook in die jaren door een liefhebber is bereden. Zo kocht ik jaren geleden een Renault Alpine die alleen op zondag door de eigenaar werd bereden om naar de (thuis) voetbalwedstrijden van zijn "cluppie" te gaan kijken. (zo`n 12 km. heen en terug.) Alles is dus mogelijk, alleen ook dit dan ook daadwerkelijk aantoonbaar te kunnen maken... , dat is de kunst lijkt mij...
Conclussie: Laat het "prikkel-gevoel" maar gewoon doorwerken. Jij als kenner weet heus wel waar je mee bezig bent. Schitterend zulke "avonturen" te lezen!
Veel succes ermee, laat je hart spreken !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2012 10:55 #1368684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ware taal geejee...
Het zomaar gaan rijden hiermee vraagt de nodige voorbehandeling. Ik moet hier nog verder induiken.
Volvo heeft sowiezo de laatste 6 jaar stilgestaan. Dus gemiddeld 4375 km per jaar over de eerste 8 jaar.
Maar dit was wel mijn gewenste uitvoering toen ik mijn 940 LE verkocht voor de 965.
Dromen en piekeren gaat nog even verder.
Volvo heeft sowiezo de laatste 6 jaar stilgestaan. Dus gemiddeld 4375 km per jaar over de eerste 8 jaar.
Maar dit was wel mijn gewenste uitvoering toen ik mijn 940 LE verkocht voor de 965.
Dromen en piekeren gaat nog even verder.
Moderators: Jerry Stam