Emigratie - D24Tic uitvoeren of in NL verkopen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2012 21:39 #1094531 door V700 register
Emigratie - D24Tic uitvoeren of in NL verkopen? is gemaakt door V700 register
Emigratie - D24Tic uitvoeren of in NL verkopen?Ik moet binnenkort een lastige beslissing nemen. Zoals enkelen van jullie wel weten ben ik afgelopen jaar in de weer geweest om mijn My 1996 – 940 D24Tic diesel voor te bereiden voor een trip naar Georgië / Kazachstan. Helaas liep ik begin dit jaar een best ernstige breuk aan mijn voet op en heb de trip moeten afblazen, ook volgend jaar zal het er niet van komen. Daar bovenop komt dat ik volgende maand naar een best mooie streek in Duitsland ga emigreren en waarschijnlijk minder last van reiskriebels zal hebben, ook anderszins minder km zal rijden.Ik zit me af te vragen wat ik met de D24Tic zal gaan doen. Nadeel van deze auto in Duitsland is dat ik er een flink aantal steden niet mee in mag. Verder maak ik mij zorgen over de bij invoer in Duitsland vereiste Abgasuntersuchung  door de TUV.Aan de andere kant ben ik best al ver met de technische revisie van de 940, zo heb ik het afgelopen jaar vervangen.KoppelingsplaatDrukgroepDruklager.Krukaskeerringen voor en achterNokkenaskeerringen voor en achterDistributieriemPompriemKeerringen van de inspuitpomp.Achterveren + 3 cm verhogings-blokjesAchterschokdempers Remschijven rondomRemblokken rondomRemslangen rondomHandremvoeringenHandremkabelAchterlichtenKnippers voor.Koelvloeistofreservoir met niveauverklikkerDe auto staat momenteel op 4 bijna nieuwe regenbanden en zit er een leuke audio met subwover in, recent een normale beurt gehad. Ook recent nog een APK bij de Volvo dealer. Verder bewezen betrouwbaar, ik ben er verleden week nog mee naar Tsjechië gereden en verleden jaar tot ver in de Noordpoolcirkel. Er staat nog wel het één en ander op het 2do-lijstje, waaronder nieuwe verstuivers, voorste schokbrekers, en de rubbers van de voorwielophanging.Ik zit momenteel te denken om de auto over enkele maanden te verkopen maar dan zonder de nieuwe banden, audio en achterlichten. En daarna te gaan zoeken naar een MY 1997/98 op benzine die al een Duits kenteken heeft.Wie weet er raad? Verkopen of verder investeren? Het budget voor de auto is op het moment helaas nogal beperkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2012 22:30 #1368320 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic TüV
Hallo Driving-Around
Woon je dicht genoeg bij de grens om eens bij de TüV langs te gaan in Duitsland?  Of bij de (een?) Nederlandse vestiging van de TüV op de koffie te gaan?  Ik neem aan dat je Duits spreekt, dus je zou ook de TüV eens kunnen mail over de zwaarte van de test en dan gelijk even kunnen vragen in welke steden je huidige auto niet welkom is.  En dan afwegen hoe vaak je in de steden komt...
Eventueel ga je, nadat de TüV je verteld heeft hoe zwaar die AU is, in NL alvast eens bij de garage van je keuze langs, om daar te kijken of je auto in D door de test zou komen.
groetjes
Mathy

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2012 23:06 #1368328 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic roet
Roetfilter eronder schroeven en gaan in die steden.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2012 15:53 #1368354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy, Gerben Bedankt
Hoi Mathy, Gerben Bedankt voor de reacties.
Een overzicht van de steden waar een milieuvignet nodig is heb ik wel, zie deze pdf
www.umwelt-plakette.de/umweltplakette/Ka...UZ-gr-eng-012011.pdf
Ik woon nu in N-H en mijn nieuwe woning staat helemaal aan de grens met Tsjechië, ik spreek wel wat Duits maar heb best nog veel te leren .... De mogelijkheid om aldaar eerst eens vrijblijvend naar de TUV te gaan is er denk ik wel, maar er moet natuurlijk wel betaald worden. Ik moet dan ook eerst een Certificate Of Conformity hebben.
Ik mag in Duitsland tot 6 maanden op NL kenteken blijven rijden mits ik aan alle NL voertuigverplichtingen voldoe, dus APK WA-verzekering en MRB :( Ook moet ik dan over een maand of 2, 3 beslist M+S banden aanschaffen. Ik moet een heuvel oprijden om bij mijn woning te komen.
De Duitse MRB is lager dan in NL, maar ook daar moet ik voor de D24Tic meer betalen dan voor een vergelijkbare benzine auto. De reductie van een retrofit roetfilter is niet voldoende om het benodigde niveau voor een groene umweltplakette te bereiken. En nieuwe verstuivers moeten er dan toch ook wel bij. Behalve de kosten voor de techniek komt er ook nog eens een flink gedoe met papieren en regels aan te pas.
Ik probeer zo vroeg mogelijk duidelijk te krijgen wat de beste optie is, zodat ik verder niet onnodig ga investeren.
Allemaal niet zo simpel, ik weet het. Maar het kennisniveau is hier vaak heel hoog, dus ik dacht ik probeer het toch maar eens :)

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-09-2012 16:56 #1368360 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ook een leuke optie.
Er een D5 inleggen?
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2012 18:28 #1368366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2

gerryberrie schreef : Er een D5 inleggen?
Groeten,Gerben

Haha ja. Een D5 voorin en dan ook nog één achterin lijkt me ook wel wat. :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2012 00:35 #1368396 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo-Henk?
Misschien een idee om eens bij Volvo-Henk te gaan buurten?Is het niet om de nodige ervaring die hij met duitse auto's, TUV en de benodigde papieren heeft, zal er misschien toevallig een auto staan die met de nodige artikelen omruil misschien dicht bij die van jou komt maar dan met een Duits kenteken? Je kan hem in ieder geval kenbaar maken wat je zoekt.
En als dat allemaal niet lukt, het is er erg gezellig, de honden zijn wat groot en de koffie smaakt goed:-)

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2012 00:45 #1368398 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic lijkt
me het meest zinnige idee wat tot nu toe geopperd is.
Voor de legeskosten van invoer en toelating kan je denk ik in D of CH een vergelijkbare auto aanschaffen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2012 03:59 #1368402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, inderdaad een goed idee :)
Het is nu wat kort tijd nog tot vertrek, maar als ik over wat weken of maanden weer eens richting NL rij zal ik Henk eens mailen en even buurten daar. Ik ben wel vaker in die hoek geweest, mijn moeder komt er vandaan. :)

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2012 07:18 #1368405 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Volvo-Henk

Driving-around schreef : Ja, inderdaad een goed idee :)
Het is nu wat kort tijd nog tot vertrek, maar als ik over wat weken of maanden weer eens richting NL rij zal ik Henk eens mailen en even buurten daar. Ik ben wel vaker in die hoek geweest, mijn moeder komt er vandaan. :)

Zoals Henk zelf altijd zegt " een beller is sneller ".

Moderators: Jerry Stam