Emigratie - D24Tic uitvoeren of in NL verkopen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Woon je dicht genoeg bij de grens om eens bij de TüV langs te gaan in Duitsland? Of bij de (een?) Nederlandse vestiging van de TüV op de koffie te gaan? Ik neem aan dat je Duits spreekt, dus je zou ook de TüV eens kunnen mail over de zwaarte van de test en dan gelijk even kunnen vragen in welke steden je huidige auto niet welkom is. En dan afwegen hoe vaak je in de steden komt...
Eventueel ga je, nadat de TüV je verteld heeft hoe zwaar die AU is, in NL alvast eens bij de garage van je keuze langs, om daar te kijken of je auto in D door de test zou komen.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een overzicht van de steden waar een milieuvignet nodig is heb ik wel, zie deze pdf
www.umwelt-plakette.de/umweltplakette/Ka...UZ-gr-eng-012011.pdf
Ik woon nu in N-H en mijn nieuwe woning staat helemaal aan de grens met Tsjechië, ik spreek wel wat Duits maar heb best nog veel te leren .... De mogelijkheid om aldaar eerst eens vrijblijvend naar de TUV te gaan is er denk ik wel, maar er moet natuurlijk wel betaald worden. Ik moet dan ook eerst een Certificate Of Conformity hebben.
Ik mag in Duitsland tot 6 maanden op NL kenteken blijven rijden mits ik aan alle NL voertuigverplichtingen voldoe, dus APK WA-verzekering en MRB
De Duitse MRB is lager dan in NL, maar ook daar moet ik voor de D24Tic meer betalen dan voor een vergelijkbare benzine auto. De reductie van een retrofit roetfilter is niet voldoende om het benodigde niveau voor een groene umweltplakette te bereiken. En nieuwe verstuivers moeten er dan toch ook wel bij. Behalve de kosten voor de techniek komt er ook nog eens een flink gedoe met papieren en regels aan te pas.
Ik probeer zo vroeg mogelijk duidelijk te krijgen wat de beste optie is, zodat ik verder niet onnodig ga investeren.
Allemaal niet zo simpel, ik weet het. Maar het kennisniveau is hier vaak heel hoog, dus ik dacht ik probeer het toch maar eens
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haha ja. Een D5 voorin en dan ook nog één achterin lijkt me ook wel wat.gerryberrie schreef : Er een D5 inleggen?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
En als dat allemaal niet lukt, het is er erg gezellig, de honden zijn wat groot en de koffie smaakt goed:-)
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Voor de legeskosten van invoer en toelating kan je denk ik in D of CH een vergelijkbare auto aanschaffen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is nu wat kort tijd nog tot vertrek, maar als ik over wat weken of maanden weer eens richting NL rij zal ik Henk eens mailen en even buurten daar. Ik ben wel vaker in die hoek geweest, mijn moeder komt er vandaan.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Zoals Henk zelf altijd zegt " een beller is sneller ".Driving-around schreef : Ja, inderdaad een goed idee
Het is nu wat kort tijd nog tot vertrek, maar als ik over wat weken of maanden weer eens richting NL rij zal ik Henk eens mailen en even buurten daar. Ik ben wel vaker in die hoek geweest, mijn moeder komt er vandaan.