versnellingsbak van 760 - overdrive e.a.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- hij schiet nogal eens ongewild uit de derde versnelling naar zijn vrij; het geldt niet voor de andere versnellingen. als ik de versnellingspook nadrukkelijker 'in zijn drie' plaats, gebeurt het overigens niet.
- de (electr) overdrive doet het soms wel en soms niet.
kan iemand mij aangeven wat ik het beste kan doen? adresje in of in de buurt van tilburg van een deskundige reparateur wellicht?
dat zou mooi zijn!
hans van kruijsdijk
06-22335916
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je het niet goed in zijn versnelling komen of eruit schieten ook in zijn 1? Ik had namelijk plots hetzelfde (2 en 4 schoten er meteen uit) en dit bleek aan één van de twee schakelstangen te liggen, die met de 2e en 4e versnellingen. De 1 en 3 zitten op de andere stang. Dus bij jou zou dat dan aan de stang voor 1 en 3 kunnen liggen?
Één en ander is natuurlijk onder voorbehoud, aangezien jouw versnellingsbak vast zal verschillen met mijn oude exemplaar...
En dat de overdrive niet inschakelt, kan aan een hele hoop factoren liggen. De mijne doet/deed het bijvoorbeeld niet als het koud en/of nat is. Anderen klagen erover dat ie juist niet inschakelt als de bak warm is (maar da's meest bij automaten lijkt het wel). Meestal is het echter een issue met contacten, relais of schakelaars...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Schiet hij uit de versnelling licht het niet zo zeer aan de schakelstang( ze hebben er trouwens maar 1!!!! ) maar aan de syncromesh ringen, dus in het verleden iets te vaak de tandjes gepoetst en nooit de olie van de bak gewisseld want dan had je de voortekenen al wel gezien en zeker een oplettende monteur.
Advies:
Kijk voor een 2dehandse bak met weinig km's, verwissel meteen daarvan de olie die in de bak zit poets hem netjes op en hang hem er onder.
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Well, live and learn... Mij werd door de wegenwachter verteld dat er twee stangen waren. En hij had, naar eigen zeggen, bij Volvo gewerkt. Nouja; als mijn eigen defecte M46 eronderuit is, ga ik hem opentrekken en voor mezelf een zien hoe de boel nou in mekaar steekt.TGTF schreef : Schiet hij uit de versnelling licht het niet zo zeer aan de schakelstang( ze hebben er trouwens maar 1!!!! ) maar aan de syncromesh ringen, dus in het verleden iets te vaak de tandjes gepoetst en nooit de olie van de bak gewisseld want dan had je de voortekenen al wel gezien en zeker een oplettende monteur.
Geen betere info dan uit de 1e hand...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-