Sleutel maat 18 (voor Michaels duidelijkheid)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2012 12:55 #1094127 door V700 register
Sleutel maat 18 (voor Michaels duidelijkheid) is gemaakt door V700 register
Vandaag viel de Aldi folder met een hoop soortgenoten op de mat. Een van dingen waar mijn oog opviel was een sleutelset: de ene kant een steeksleutel, de andere kant met ring, DIN3113, chroomvanadiumstaat, 9euro99. Tot zover te begrijpen.
Wat ik niet kan begrijpen: maten 6 t/m 17 en 19 t/m 22. Aan het plaatje te zien is het een set van groot naar klein.
Waarom ontbreekt hier maat 18?
vragen, vragen, vragen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2012 13:30 #1366074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een echt antwoord heb ik
een echt antwoord heb ik niet, maar kan mij niet herinneren dat ik ooit 18 nodig had :)

Hij bestaat wel zie ik:
www.prof-tools.nl/showgroup.asp?Grp=310&Lang=1

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-08-2012 18:39 #1366086 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 18
18 heb ik vaak genoeg nodig gehad bij de Volvo.

O.a bij de achterste schokbrekers.

Groeten,
Gerben

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2012 20:48 #1366095 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Achtien......
Nou ja zeg............Volvo's net als met name scandinavische machines zitten er vol mee, net als 15, 16, 21 en 23

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2012 20:49 #1366096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 10 euro
18 komt veel minder voor dan de naastliggende maten 17 en 19. Bij zo'n sleutelsetje van 10 euro moet er natuurlijk op elke cent gekeken worden, vandaar dat de 18 dus is wegbezuinigd. Bij serieuze merken als Hazet en VBW betaal je voor één enkele sleutel al meer dan hier de prijs voor een hele set.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2012 23:22 #1366106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 18
Ik heb ooit eens een 18 los gekocht, weet echt niet meer waarom, maar hij ligt los in de gereedschapskist omdat hij niet in de set zat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2012 07:46 #1366119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euhm
Je weet dus wel waarom! Hulde!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2012 11:12 #1366125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic paar duppies

Driving-around schreef : 18 komt veel minder voor dan de naastliggende maten 17 en 19. Bij zo'n sleutelsetje van 10 euro moet er natuurlijk op elke cent gekeken worden, vandaar dat de 18 dus is wegbezuinigd. Bij serieuze merken als Hazet en VBW betaal je voor één enkele sleutel al meer dan hier de prijs voor een hele set.

Rare manier van besparen. Als zo'n sleutel 35 cent kost maakt die ene weinig verschil. Nu gaan mensen twijfelen, vragen stellen op een forum en dan bedenken ze zich dat het misschien wel handig is om eerst die 5 kisten uit te ruimen, sets te completeren en dan netjes op te bergen in mijn nieuwe rol-gereedschapsdoos. Heb ik er twee over: een voor in de auto en een voor thuis.(Plus een aantal speciale dozen met boormachines, speciale spullen voor water, stroom, fietsen...
En dat alles om niet met lege linkerhanden te staan ;O
JohnPeter (JP) Elverding -lid 700 -Blauwe Geweldenaar 945 aut. Bj 95 lpt aut, lpg, polar889.000 en alweer meer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2012 07:18 #1366164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fingerspitsengefull
Zeker als je wat minder 'Fingerspitsengefull' hebt doe je jezelf een groot plezier om goed gereedschap te kopen. Beter wat minder sleutels, dan veel sleutels die bij het minste geringste de bout/moer dol draaien, uiteindelijk helpen die je ook niet verder.
Een interessant stukje uit een test, wel in het Duits.
"Am anderen Ende der Skala thront der mattgraue Schlüssel von Hazet. Der Deutsche Platzhirsch überträgt satte 184 Nm auf den Sechskant und erfüllt die DIN damit mehr als dreifach!"
wiesemann.eu/_UPLOAD/files/Oldtimermarkt.pdf
Al heb je maar 2 of 3 steeksleutels van Hazet in de meest kritische maten, ze gaan je hele leven mee. Bij ringsleutels kom je sneller weg met wat goedkoop spul, maar soms kan alleen een steeksleutel gebruikt worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2012 19:27 #1366181 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kunt het doen...
Maar mijn ervaring met gereedschap is: goedkoop is duurkoop.. Helaas, paar keer ondervonden! Sleutels die je rondraait of die doorbuigen. Je kunt er met de hamer gewoon geen klap op geven als de bout of moet vast zit. Dat MOET wel kunnen!
Doorsparen voor een goede set. Facom, Hazet, Gedore of zo. En dan een ring-steek sleutelset. Gaat je leven mee of bijna. Bij mij niet voor het leven want ik raak af en toe een dop of sleutel kwijt. Dat is het probleem!... Als je dan nog doorspaart, twee identieke sets aanschaffen, dat is soms wel handig want je komt het tegen dat je twee dezelfde maten nodig hebt.
Groeten,
Robert

Moderators: Jerry Stam