zweten rond de vulopening
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2012 17:00 #1093990
door Ries van Lomwel
zweten rond de vulopening is gemaakt door Ries van Lomwel
Terug van vakantie waarbij de groene en zijn zilvere zus het prima gedaan hebben. Met wat tripjes naar Friesland en Duitsland toch allebei ruim 1000km erbij geklokt zonder enig probleem. (de groene op 335.000km en de zilvere ruim 362.000km) het enige wat me opviel was, dat ondanks de vervanging van de rubber ring in de dop er toch oliesporen zichtbaar zijn op het kleppendeksel. Niet echt alarmerend veel maar omdat ik met een hoop moeite andere lekkages heb verholpen (alle keerringen etc) en beide blokken eigenlijk kurkdroog zijn en het verbruik nihil, een beetje vervelend.
Dat 'zweten' langs de ring is eigenlijk begonnen na plaatsing van de MBC en de BlaBla chip. De groene heeft het minder, wellicht omdat ik daar de dumpvalve heb aangepast met o.a. een sterkere veer? Na de wekelijkse jakkerritten naar Geleen en terug naar P'beek (4 x per week) waarbij ik idd de turbo regelmatig aanspreek, van allebei de volvo's (ik wissel elke week de groene en de zilvere af) is het wat erger geworden maar nu tijdens de vakantie, rijd moeders voorop, uiteraard keurig 100 waar het moet en 110 waar je 120 mag maar goed daar ben ik al gewend. Maar zelfs bij dat soort bejaarde snelheden zie je zweetsporen op het deksel.
Iemand gelijke ervaringen?
Dat 'zweten' langs de ring is eigenlijk begonnen na plaatsing van de MBC en de BlaBla chip. De groene heeft het minder, wellicht omdat ik daar de dumpvalve heb aangepast met o.a. een sterkere veer? Na de wekelijkse jakkerritten naar Geleen en terug naar P'beek (4 x per week) waarbij ik idd de turbo regelmatig aanspreek, van allebei de volvo's (ik wissel elke week de groene en de zilvere af) is het wat erger geworden maar nu tijdens de vakantie, rijd moeders voorop, uiteraard keurig 100 waar het moet en 110 waar je 120 mag maar goed daar ben ik al gewend. Maar zelfs bij dat soort bejaarde snelheden zie je zweetsporen op het deksel.
Iemand gelijke ervaringen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2012 17:23 #1365324
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon het rubbertje van de
Gewoon het rubbertje van de dop vervangen. Drogen uit en worden keihard waardoor de afdichting niet meer goed is.
Groet Paul
Groet Paul
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-08-2012 17:46 #1365325
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Klemmetjes
Paul, Ries schrijft dat ie dat al vervangen heeft.
Heb je gelijk ook de klemmetjes wat terug gebogen? dan pakt ie wat strakker om de sluiting en wordt de rubber ring beter vastgedrukt.
De klemmetjes buigen wat af door het uitdrogen van de oude rubber ring.
Groeten,
Gerben
Heb je gelijk ook de klemmetjes wat terug gebogen? dan pakt ie wat strakker om de sluiting en wordt de rubber ring beter vastgedrukt.
De klemmetjes buigen wat af door het uitdrogen van de oude rubber ring.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2012 18:50 #1365338
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sorry gelezen op de foon
sorry gelezen op de foon -
Groet Paul
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2012 20:43 #1365345
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overdruk
Het antwoord is eigenlijk heel eenvoudig n.l. overdruk.Omdat je nu de Mbc hebt en de chips wordt de rechtervoet automatisch ook wat zwaarder en ben je vaker, sneller en langer "in boost". Deze druk moet toch ergens naar toe en volgt de weg van de minste weerstand, in dit geval je rubber van de oliedop, daar helpt zelfs een nieuw rubber niet tegen.Controleer in ieder geval of je carterontluchting niet verstopt is. Wat je kunt doen om er vanaf te zijn is een ontluchtingsslangetje op je dop te maken en deze weer te leiden naar de ontluchtingsslang welke van de carterontluchting komt.Dan ben je zeker wetenvan het probleem af, en anders moet je er mee leren leven en af en toe de stofdoek gebruiken
Moderators: Jerry Stam