side pipe en 100pk +

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 18:26 #1364897 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herrie Scania.
Wat ik hier nu lees bevalt me eigenlijk niet zo. Ik ben zelf 40 jaar vrachtwagenchauffeur geweest en heb in zo'n ding ongeveer 5.000.000km achter de kiezen, gereden in heel Europa dus ik weet echt wel waar ik over praat, ik heb me altijd en vele collega's met mij geergerd aan de manier waar veelal jonge chauffeurs menen te moeten omgaan met hen trrekker, combi, of anderszins. De fabrikanten van de verschillende merken getroosten zich alle moeite om de auto zo zuinig mogelijk te maken en ook zo stil mogelijk, het is gewoon een feit dat het in deze tijd niet meer kan, en dan komt er zo'n gastje die meent om de uitlaat te moeten vervangen door een pijp die boven het dak uitkomt waar nagenoeg geen demping inzit, Sorry, ik vind het belachelijk. Wel eens op een parkeerterrein gestaan bij een routiers, waar dan ook,  waar je ligt te slapen in de slaapcabine midden in de nacht, en er dan zo'n minkukel meent weg te moeten rijden met een dergelijke uitlaat?

Nee jongens, ik vind dit kan niet meer in deze tijd, bovendien het lijkt mij dat het geen reclame is voor het bedrijf waar je voor rijdt. Ik kan me niet voorstellen dat er opdrachtgevers zijn die blij zijn met zulk gedrag, je bent toch het visitekaartje van hun bedrijf zeker als hun reclame ook nog op de auto staat. Ik heb alle merken gereden, maar toch wel het meeste met een Daf, het hoogste vermogen wat ik ooit gehad heb was 450pk. Meer dan genoeg, en ik reed ook altijd met het maximum tonnage.

Sorry, maar dit moest er na aanleiding van wat ik las even uit.

Henk lid 1203

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 18:37 #1364898 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slapen
Slapen is met al die koelers al lastig genoeg. Ik deel je mening Henk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 18:43 #1364899 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Een V8 nodigt het uit, en die enkele vrachtwagen die dat geluid nog heeft, Vind het gewoon mooi. (straks met de euro 6 kan het niet meer want dan valt de motor in storing tenminste bij Scania en daar werk ik toevallig).
Als je dan echt herrie makers aan wil pakken begin dan bij de auto tune wereld met open uitlaat systemen die geen trubo hebben maar nog meer herrie kunnen maken dan een concertzaal vol met Gillende meiden omdat hun idool op het podium komt, daar heeft de bewoonde wereld meer last van dan die enkele scania met een brul pijp,
Of die de legale weg motoren laten ze die eerst maar eens onder de norm van 60 DB krijgen word het ook wat stiller in de wereld,
De chauffeurs die open systemen hebben gebruiken het niet continu(ja of ze moeten doof zijn) en laat ze dat verzetje nou ook eens hebben die mannen die de hele dag achter het stuur van zo'n truck zitten, hebben ze even plezier van en een grijns van hier tot aan Jaruzalem(hebben wij toch ook als wij in onze bakstenen rijden) en het gaat niet alleen om het brullen maar ook om de fluit en het afblazen van de Turbooooooooooo.
Aldus een niet rijdende maar groot fan van vrachtwagens mafkees met een passie voor Bakstenen! geniet van het gebrul als je ooit mischien doof word mis je het alleen maar  .
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 18:51 #1364900 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
Kijk, ik woon vlák langs de N201, waar alle bloemenboeren die vanaf Aalsmeer naar de A2 rijden en vice versa dus overheen denderen. Hier bij de brug over de Amstel, waar ik dus woon, kan het soms best wel irritant luid zijn. Helemaal midden in de nacht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 19:24 #1364902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herrie.
Een van de schrijvers heeft het over motorfietsen met open uitlaat en auto's met sportuitlaat. Natuurlijk heb je gelijk zoals ik in mijn vorig schrijven ook zei, het kan niet meer in deze tijd het is veel te druk en het geluid gaat altijd maar door, mijn zoon woont op een appartement dat vlakbij bij een overweg is gelegen, van die overweg weinig last want de treinen die daar passeren, gaan stapvoets, vlakbij een station gelegen, maar daardoor blijft de overweg wel wat langer dicht. Vooral met dit weer wat we de afgelopen dagen gehad hebben veel motorrijders op de weg, die dan 2 a 3 minuten stilstaan voor de overweg, vooral die Harlyrijders vinden het blijkbaar leuk omdan steeds even gas te geven, in plaats om die strontpot even af te zetten, nee, dat kan niet, maar ondertussen worden de omwonenenden horendol, ik vind het onbegrijpelijk datr dit allemaal mag. Een vrachtwagen is een ding om de kost mee te verdienen, niet om mee te spelen.

Henk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 19:36 #1364905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Harley
Ik denk dat die Harley mannen met het gas blijven spelen omdat ze blij zijn dat het ding eindelijk een keer loopt, en bang zijn dat hun troetelkind anders uitvalt en niet meer start.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 19:58 #1364909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic humor

Michael Oud schreef : Ik denk dat die Harley mannen met het gas blijven spelen omdat ze blij zijn dat het ding eindelijk een keer loopt, en bang zijn dat hun troetelkind anders uitvalt en niet meer start.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 20:17 #1364910 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geluid....
Geluid of herrie. Het is subjectief. Voor de één klinkt het als muziek (metal/hardrock = muziek) voor de ander als een bak "grafherrie"...
Ik woon in België en aan een drukke straat. "Lintbebouwing". Soms komt er een vrachtwagen met open uitlaat langs. Ik vind dat absoluut niet hinderlijk klinken. Je hoort hem al aankomen met het geluid van de motor en turbo met het schakelen. Het absolute geluidsniveau valt mee. Best mooi zo'n zware motor; er wordt gewerkt in de machinekamer... Dan barst het hier van de lanbouwtractoren. Grote Fendt's en John Deeres waar de buren zich aan ergeren. Ik niet!. Dat klinkt ook als muziek. Voor mij althans.... Vroeger ergerde ik mij dood aan die motors die met knallende snelheid van 120km en meer en een bak herrie waar je niet goed van wordt door de straat rijden... En die Golfjes met een bak herrie... Voor de 1 is dit prima en geen probleem maar ergert hij zich dan weer aan de landbouwtraktoren..
Lastig, maar beetje begrip en tollerantie kan geen kwaad denk ik dan. Als ik een gesprek aan ga met motorrijders word ik overspoeld door enthousiasme over hun motorfiets.
Ik maak mij er niet meer druk om, lost niks op en drukte om niks. Mensen hebben plezier in hun vervoer.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 21:57 #1364914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic humor
Zoals jij het vertelt Michael, is wel humor hoor!!

Henk

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-07-2012 12:58 #1364944 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Harm
Ik denk dat Harm al een tijdje niet meer onder "jongeren" valt....
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam