Feeler - Evenuteel te koop, een hele leuke 945 D24TIC met 460k km

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 12:47 #1093884 door V700 register
Besten,
vanwege wat veranderingen in de woon-werk sfeer komt er binnenkort een auto "over" hier. Omdat de diesel de duurste is in de wegenbelasting en de verzekering, is dat onze eerste keus om er uit te doen. Maar ik wilde eerst eens polsen of er interesse zou zijn in deze auto. Als deze verandering in de woon-werk sfeer er niet zou zijn, dan zouden we nog vrolijk doorrijden met deze auto. Ik heb ook geen zin hem te schorsen, zo`n diesel moet rijden!
Ik zal hieronder alles noemen zoals de auto er bij staat. Ik ben graag zo volledig mogelijk, dus zal ook de butsjes, deukjes en krasjes noemen, maar laat je daardoor vooral niet afschrikken. Als de auto net gewassen is, staat er echt een hele leuke auto, maar wel een die regelmatig werkt, en waar gehakt wordt vallen nou eenmaal wel eens spaanders.
Het is niet moeders mooiste, met een butsje en een krasje hier en daar, maar het is wel een leuke auto. Even opsomming;
  • 945 van bouwjaar 1993
  • D24TIC (Dus Turbo Intercooler)
  • M46 versnellingsbak (4 met zo`n knopje voor z`n 5)
  • in 1994 geimporteerd uit Duitsland,
  • GL uitvoering, maar wel zeer luxe uitgevoerd met;
  • Grijs lederen interieur
  • Cruise control
  • Climate control (moet afgevuld worden)
  • Handmatig bediend origineel Volvo schuif/kanteldak (geen glazen dak)
  • Lichtmetalen velgen (beetje afhankelijk van hoe we eea overeen kunnen komen zijn dit Nova`s met winterbanden met net niet genoeg profiel om winterband te mogen zijn, of Adhara`s met zeer goede zomerbanden)
  • Electrische ramen rondom
  • Koplampwissers
  • Witte knippers voor
  • Witte zijknippers
  • Afstandbediening op de CV (uit de groupbuy van Baseman)
  • Roofrails
  • Trekhaak
  • Buitentemperatuurmeter
  • Middenarmsteun met bekerhouders
  • Sony autoradio met cd speler en aux ingang
  • Electrisch verstelbare en verwarmde (aansluiting moet gecontroleerd, werkt niet) buitenspiegels in de kleur van de roofrails en de sierstrips op de ramen (donker antraciet)
  • Kilometerstand van 460k km (op de teller 410, maar er zit een nieuwe teller in die 50k minder gelopen heeft).
Qua onderhoud is er nooit op bezuinigd. Het afgelopen half jaar is het de woon-werk auto van mijn vrouw, en ik wil 100% kunnen vertrouwen dat ze veilig en wel op haar werk en weer thuis komt! Een kleine greep;
  • 60k km geleden is de kop vernieuwd
  • Samen met de kop is de distributie vernieuwd
  • En te gelijk alle riemen
  • Er zit nu sinds een paar maanden (3.000km) vanaf de downpipe een nieuwe uitlaat onder
  • Twee maanden geleden is de radiateur vernieuwd
  • Twee jaar geleden is de intercooler vernieuwd
  • Twee jaar geleden is de Airco condensor vernieuwd
  • Alle rubbers van de voorwielophanging zijn een jaar geleden vernieuwd
  • Een vervelende lekkage is een keerring van de dieselpomp, die is ook al vervangen, dus geen lekkage
  • Dynamo is recentelijk vervangen door een ruildynamo
  • Er zit een vrij nieuwe accu in
Natuurlijk heeft de auto wat onhebbelijkheden;
  • Er zit een brandgaatje in de leren bekleding van de achterbank
  • Er is lichte slijtage aan het leer van de bestuurdersstoel (niet door!)
  • De brandstofmeter heeft een eigen leven, soms doet hij het, soms niet, maar als hij het doet, wijst hij de goede stand aan
  • De buitentemperatuurmeter heeft LCD rot, maar is nog goed af te lezen
  • De sproeier van de achterruit doet het niet, is "simpel" te fixen, ik kom er alleen niet aan toe
  • Er zijn wat roestplekjes minder mooi weggewerkt
  • Rond de voorruit komt wat roest naar boven
  • Vloerbedekking aan de bestuurderskant redelijk doorgesleten
  • Wat butjes en deukjes links en rechts
  • Wat lakschadetjes links en rechts
  • Stoelverwarming van de bestuurdersstoel doet het niet (bijrijderskant wel)
  • Lichte olielekkage op de keerringen van de turbo (Turbo doet het zelf wel goed!)
Er zijn wat potentiële extra`s de mee onderhandeld kunnen worden;
  • Brede greep op de achterklep
  • Hondenrek
  • Rolhoes voor de kofferbak (moet opnieuw opgerold, handleiding heb ik liggen, zou je er bij krijgen :D)
  • Plastic bak voor de kofferbak
  • Heeeeeel misschien de snowcap, maar 90% kans dat die naar de LPT gaat verhuizen, tenzij ik een dusdanig goed bod voor de gehele auto krijg dat ik geen nee kan zeggen :D
Nou, ik zou zeggen, roept u maar! Is er interesse? En zo ja, geef eens aan wat je over zou hebben voor een probleemloze, zeer goed onderhouden diesel, met wat kleine uitdagingen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 16:46 #1364736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sjonge..
Tja.. Is eigenlijk wel leuk. ,maar ja geen automaat...
Darn..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 16:48 #1364738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overal is een oplossing voor
Overal is een oplossing voor Jeroen! Er slingert vast wel ergens een automaat in de rondte  Maar ja, da`s natuurlijk wel een klus waar je zin in moet hebben.
Denk overigens soms wel eens; had ik nou toch maar gelijk die automaat er achter gehangen toen de kop vervangen is....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 16:56 #1364740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles kan
Dat is een beetje de pest. Als je zoiets gaat doen dan ga je die tijd en moeite in een auto steken die het net allemaal niet waard meer is, gegeven geld en tijd tov van een vergelijkbare auto.
Voor je het weet eindig je dan met de kostprijs van een 960 die alles al heeft. incl G3 . Of toch maari n mijn 740 turbo G3 inbouwen.
En wat ik ook zag is dat de S60 en S80 D5 automaten op dit moment ook geen knoop waard meer zijn.  en die gaan lang mee, kwam een S80 D5 tegen met een miljoen op de klok.
Dus wat is wijsheid? Dit niet ben ik bang.
maar het blijft jammer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 17:04 #1364741 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja, ik snap precies wat je
Tsja, ik snap precies wat je bedoelt Jeroen en ik moet je gelijk geven! Als ik het lijstje met onderhoud bekijk, dan is het wel pijnlijk te realiseren dat je dat er (naar waarschijnlijkheid) niet allemaal meer uit haalt.
Het scheelt dat ik hem voor een sloopprijs heb gekocht met een kapotte kop. Maar er is een hagelnieuwe kop op gegaan, alle rubbers van de voorwielophanging kost ook wat, uitlaat van voor tot achter, radiateur, intercooler, ga het lijstje maar af. Best prijzig.
Ik moet overigens wel zeggen, dat wijsheid mij over het algemeen een redelijk onbekende term is, als het gaat om onze bakstenen. Als ik kijk naar mijn LPT en wat ik daar allemaal in geinvesteerd heb, dat lijstje is ook ontzettend lang en loopt aardig in de papieren. Maar ja, die gaat niet meer weg, dus dat slik moment, waarop je de rekensom maakt van wat je er in gestoken hebt en wat je er voor terug krijgt, dat komt niet. Bij de diesel heb ik dat slik moment wel. Daar staat echter tegenover, juist door wat ik er in geinvesteerd heb, hebben we ontzettend veel lol en gemak van die auto gehad. En door gewoon al die investeringen te doen, heb ik nooit echt getwijfeld over de bedrijfszekerheid van die auto. En ik trooste mij altijd met de gedachte "een hobby mag geld kosten"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 20:17 #1364763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die slikmomenten worden elk
Die slikmomenten worden elk jaar groter. Hoe meer geld je erin pompt, hoe groter de stap 'm voor een appel en/of ei weg te doen wordt.
Soms moet je rationeel beslissen...maar de lol en herinneringen pakken ze je niet meer af!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 21:30 #1364775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kosten
heb je altijd wel, maar wat waren de baten?
Wat is de kostprijs per kilometer uiteindelijk geweest? Wat was de waarde van het hobby-matige karakter van het herstel, van de sleuteldagen?
En dan ja, toch blijft het pijnlijk, snap ik helemaal. Jammer dat het geen automaat geworden is...Maar dan had je een klauw extra meer geld moeten spenderen. En of je dat er voor terug zou krijgen?
Wens je succes met de verkoop!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 21:53 #1364780 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Datte

EndlessQuest schreef : Als ik kijk naar mijn LPT en wat ik daar allemaal in geinvesteerd heb, dat lijstje is ook ontzettend lang en loopt aardig in de papieren. Maar ja, die gaat niet meer weg, 
En ik troostte mij altijd met de gedachte "een hobby mag geld kosten"

Ik ken het, Er staat er een hier op de oprit . Geschorst.
En soms denk ik hij moet maar weg. Maar dan rij ik er stiekem een klein rondje mee door de straat. en dan denk ik... Neeee.... Die gaat niet weg.
Nooit
Er komt een dag dat hij weer de weg op mag.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 23:33 #1364791 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rekenen
Hallo Volvisti
Wat je in een auto steekt, krijg je er financieel nooit meer allemaal uit.  Tenzij je een aparte, maar door veel mensen geliefde, auto koopt en die terugbrengt naar concoursstaat.
groetjes
Mathy

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-07-2012 00:03 #1364795 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zf
Een Zf automaat voor de'n Diesel heb ik nog wel staan....voor de liefhebbers.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam