Oplader op zonne-energie voor op vakantie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2012 09:44 #1093794 door V700 register
Oplader op zonne-energie voor op vakantie is gemaakt door V700 register
Volvo vrienden en kennissen,
wij gaan binnenkort op vakantie naar de binnenlanden van donker afrika en ervaring uit het verleden leert mij dat daar geen stopcontacten in de bomen zitten.
Er moet natuurlijk wel de nodige electronica meegezeuld worden (2 digitale spiegelreflexcamera`s, een netbook als opslagmedium voor de foto`s, een videocamera, een iPhone en een maglite die oplaadbaar is).
We hebben een omvormer die op de sigerattenaansteker kan, maar da`s best een groot en zwaar ding en om dat nou mee te nemen in de koffer, dat is misschien ook niet ideaal.
Dus zijn we aan het kijken naar een oplader op zonne-energie. Die moet dus zowel de netbook (Packard Bell), als de batterijen van de camera`s op kunnen laden. En natuurlijk de iPhone, maar da`s niet zo`n punt die kan ook wel op de sigarettenaansteker.
De vraag is dus, wie heeft er ervaring met dergelijke apparaten? Wat zijn belangrijke zaken om op te letten? Hoe zijn ze in het gebruik?
Ik had m`n ook al laten vallen op de Powermonkey Extreme, omdat die een lader en een zware accu heeft. Kent iemand die toevallig? <a href=" www.conrad.nl/ce/nl/product/201157/Power...0502015&ref=list "> www.conrad.nl/ce/nl/product/201157/Power...0502015&ref=list
Z`n goedkopere broertje de Solarmonkey Adventurer (lichten en zonder separate accu) zou ook interessant kunnen zijn; <a href=" www.conrad.nl/ce/nl/product/201160/Power...0502015&ref=list "> www.conrad.nl/ce/nl/product/201160/Power...0502015&ref=list
Ik hoor graag jullie ervaringen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2012 11:31 #1364145 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic welke camera?
ik weet niet welke digitale camera je hebt, maar de mijn (CANON) heeft 15V nodig voor de accu opladers. Ik denk de meeste accu's hebben 12V of meer nodig. Deze uitgangsspanning is max 5V.
Ik denk dat het makkelijkst is om toch een omvormertje te hebben, geeft gewoon 220V af, en dan ben je zo universeel als je maar kan zijn met de originele laad apparatuur. Je eerste link zal in gewicht ook niet veel uitmaken met een klein omvormertje, bijvoorbeeld:
gewicht: 400 gram, en kost € 30,00.....je kan het niet makkelijker hebben !!!!
<a href=" www.conrad.nl/ce/nl/product/512377/VOLTC...areaSearchDetail=005 "> www.conrad.nl/ce/nl/product/512377/VOLTC...areaSearchDetail=005

Dezer heb ik zelf ook......vorig jaar de route66 gereden in de USA, en het jaar daarvoor met een camper door Noorwegen naar de noordkaap. Lekker overal je laptop, camera, accus voor mijn zaklampen opladen, met een USB voor je phoontje.......en geen gedoe met rare netspanningen in de USA in 110V. Werkt altijd en overal, ook bij regen buiten, ideaal! Hij weegt niets, kan zo in je koffer......een spijkerbroek weegt meer.
Tip: een verlengsnoertje van een meter met een viervoudige wandcontactdoos (volksmond "stopcontact" ), en je kan meer dingen tegelijk erop aansluiten, 100W is toch bijna 0,5 A.  (maar geen elek BBQ natuurlijk... :)  )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2012 12:27 #1364151 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat spul van conrad komt
Dat spul van conrad komt allemaal uit china. Beter om direct bij dealextreme.com te bestellen scheelt heel wat. Wel lange levertijd.
Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2012 12:55 #1364155 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is ook niet zo zeer mijn
Het is ook niet zo zeer mijn intentie bij Conrad te bestellen, maar daar kun je altijd wel ideeën op doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2012 21:49 #1364189 door V700 register

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 23:49 #1364663 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Outdoor
Speciaal voor stopcontacten aan de boom: <a href=" www.solarloader.eu/nl/ ">Goal Zero
Zo'n Solarmonkey is misschien net genoeg om een smartphone mee aan de gang te houden, maar veel meer zou ik er niet van verwachten. Goal Zero levert ook wat zwaardere, maar nog steeds relatief draagbaare panelen.

Moderators: Jerry Stam