1.6 diesel van Volvo / PSA meest vervangen motor

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 15:41 #1093700 door V700 register
1.6 diesel van Volvo / PSA meest vervangen motor is gemaakt door V700 register
Vond onderstaand stukje op internet:Turbo bij diesel vaak probleem”Fleetowners en leasemaatschappijen hebben er tegenwoordig geen problemen mee om een opgeblazen motor te vervangen door een gereviseerd blok. Het autodemontagebedrijf Rhenoy heeft daarvoor zelfs een aparte ‘leasestraat' ingericht. Hier komen de veel voorkomen ‘euvels' aan het licht van jonge (lease)auto's. Directeur Nick van Kessel komt met een top5 van meest voorkomende gebreken aan jonge leaseauto's.Green heet het keurmerk van TSC Rhenoy wat voor dealer-, garagebedrijven en fleetowners de drempel moet verlagen om gebruik te maken van tweedehands onderdelen. Het is een Europees keurmerk dat garant moet staan voor ‘groen, rendabel en efficiënt zakendoen', aldus de ronkende folder. Maar vooral ook: de Green-onderdelen moeten passen in het werkproces van bedrijven. Want volgens directeur Nick van Kessel van Rhenoy, wil de markt best werken met gebruikte onderdelen, maar moet het passen binnen de standaard procedure en werkprocessen. "Eigenlijk mag het niet afwijken van de ‘normale' procedure voor nieuwe onderdelen", aldus Van Kessel.Van Kessel heeft een top5 samengesteld van meest voorkomende reparaties uitgevoerd met ruildelen uit het Greenconcept. Daarnaast benoemt hij nog enkele veelvoorkomende euvels aan jong gebruikte auto's - veelal leaseauto's.Wat blijkt: aan de moderne dieselmotoren moet regelmatig gesleuteld worden. De meeste problemen doen zich voor met de 1.6 HDI motoren van Ford, Citroën, Peugeot en Volvo. Die ziet Van Kessel het vaakst voorbijkomen in zijn leasestraat. Op plek twee van de top5 staat eveneens een dieselmotor: de 1.5 DCI motor gebruikt in de merken Renault, Dacia en Nissan. En ook op de derde plek staat een HDI, de 1,9 HDI motor van Renault, Opel en Nissan.StartproblemenOp plek vier staat het vervangen van een versnellingsbak. Het betreft de vijf- en zesbak van de Renault Trafic en Opel Vivaro. De laatste plaats van de top vijf wordt ingenomen door een probleem aan de cilinderkop van de VAG-motoren TDI's en SDI's (1,9 & 2.0) met pompverstuivertechniek. "De pompverstuivers slaan in de kop, hierdoor krijg men startproblemen en onregelmatig lopende motor", aldus Van Kessel.Buiten de top5 maar toch een algemeen en veelvoorkomend problematisch onderdeel is de turbo. Door garagebedrijven wordt die vaak vervangen zonder te kijken naar de oorzaak van het probleem, zegt Van Kessel. En een oorzaak is er zeker.Van Kessel: "Voor een gunstige emissie-uitstoot moet een betere verbranding in de motor worden gerealiseerd. Daarvoor is de hitteontwikkeling in de motor omhoog gebracht. Hierbij is geen rekening gehouden met de negatieve uitwerking van deze verhitting op de olie en oliekanalen. Het inwendige oliekanaal koekt aan en de olie verglaast. De olietoevoer naar de turbo wordt minder waardoor die stuk gaat. Vervang je de turbo, gaat het proces gewoon door waardoor er binnen afzienbare tijd weer vervangen moet worden. Wij voeren nu een aantal preventieve maatregelen en modificaties uit waardoor het probleem moet worden opgelost".Overige zwakke punten: de motorsteunen van de Volkswagens 1.9 en 2.0 diesel, de kettingset van de Opel 1.3 CDTI (distributie rekt op en kan springen) en de dieselpomp/tandenpomp van de 2.O TDI's van Volkswagen die inwendig kunnen gaan lekken waardoor de motor ‘op hol' kan slaan.Top 5 reparaties bij Rhenoy:1. Vervangen van 1.6 HDI motor van Ford, Citroen, Peugeot, Volvo2. Vervangen van 1.5 DCI motor van Renault, Dacia, Nissan3. Vervangen van 1.9 DCI motor van Renault, Opel, Nissan4. Vervangen van versnellingsbak (5bak/6bak) van Renault Trafic / Opel Vivaro5. Vervangen van cilinderkop VAG motoren 1.9 / 2.0 SDI / TDI (pompverstuivers) Fijne motoren die 1.6jes. Schandaal dat Volvo die zooi nog gebruikt. Groet Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 15:46 #1363645 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic "opgeblazen"
Maar het is dan ook "schandalig" hoe veel van die (gloedjenieuwe) lease bakken worden "afgetrapt".
Vooral de Dieseltjes.
Mensen kunnen er naar mijn mening niet goed mee omgaan.
Planken en blazen met koude motor, jakkeren voorbij en noem het maar op...
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 16:21 #1363646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft niets met trappen te
Heeft niets met trappen te maken. Constructie is gewoon gammel. Met D5's wordt ook getrapt en die bijven wel heel (tenminste langer)
Groet Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 16:49 #1363649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic juist heel goed!
Als die 1.6jes  zo veel vervangen worden, dan moeten het wel goede motoren zijn.
Want ze worden door veel merken gebruikt EN als ze kapot zijn willen de mensen weer een nieuwe!
Dus dan bevalt hij prima.. toch?
nou ja, zo'n top 5 zegt me niet zoveel. niet gebaseerd op deze feiten althans.
nr 1 wordt door minsten 5 merken gebruikt (ook BMW)
nr 2 alleen door het renault concern
Nergens staat bij wat de modus en de mediaan of het gemiddelde is van de kilometerstand en nergens staat uit hoeveel procent van het totaal aantal van dat type motoren vervangen wordt.
Bovendien is het een bedrijf.
hoeveel hebben ze er gedaan het afgelopen jaar?
15  stuks van nummer 1 en 12 van nummer 2?
of is het meer? En zijn ze aangesloten bij een leasemaatschappij die exclusief deze merken doet en geen andere?
Allemaal vragen die in mij opkomen.
Journalist... je hoeft er tegenwoordig niets meer voor te kunnen blijkbaar. Of komt het van zo'n huppel van de c(r)ommunicatie afdeling? ....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 18:15 #1363654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Journalistiek

Jeroen schreef : Journalist... je hoeft er tegenwoordig niets meer voor te kunnen blijkbaar. Of komt het van zo'n huppel van de c(r)ommunicatie afdeling? ....

écht wel... Alleen ontbreekt vaak het diepere inzicht, en de communicatiefiguur van zo'n bedrijf regelt veel, zo niet alles. En vanwege het gebrek aan budgetten bij blogs en bladen gaat er veel bagger de wereld rond...
JohnPeter (JP) Elverding -lid 700 -Blauwe Geweldenaar 945 aut. Bj 95 lpt aut, lpg, polar875.000 en alweer meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 19:00 #1363658 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja dat wel.
Ik denk dat als je ze zou behandelen zoals een D24 dat ze dan een stuk langer mee gaan en een stuk fijner rijden.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 19:40 #1363662 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, de Miele monteur kent
Tja, de Miele monteur kent geen slechtere wasmachine dan een Miele....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2012 22:33 #1363671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch
toch ken ik iemand met een Renault Megane 1.5 Dci wiens drijfstang brak en iemand met een D1.6 in een Peugeot 206 die na 150k kapot ging door ijzerslijpsel in de oliekanalen, en daardoor verstoppingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2012 10:14 #1363687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Psies

JP Elverding schreef :

Jeroen schreef : Journalist... je hoeft er tegenwoordig niets meer voor te kunnen blijkbaar. Of komt het van zo'n huppel van de c(r)ommunicatie afdeling? ....

écht wel... Alleen ontbreekt vaak het diepere inzicht, en de communicatiefiguur van zo'n bedrijf regelt veel, zo niet alles. En vanwege het gebrek aan budgetten bij blogs en bladen gaat er veel bagger de wereld rond...

en dus zou je verwachten dat als jij dat weet, dat een journalist dat al helemaal weet.
Maar als je de tekst googled dan zie je dat het een persberichtje is, dat alleen door de leasewereld en door de firma Rhenoy is geplaatst.
Don't bother too much, zou ik dan toch willen zeggen.
(op een zo goed als onleesbare site ook nog)
<a href=" www.rhenoy.nl/nl/turbo-bij-diesel-vaak-probleem "> www.rhenoy.nl/nl/turbo-bij-diesel-vaak-probleem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
12-07-2012 18:02 #1363704 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tja aan die site
Kan een stagair huppel nog veel verbeteren. Hoe verzin je die kleurstelling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD