Even Voorstellen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2012 14:46 #1093601 door V700 register
Even Voorstellen is gemaakt door V700 register
Hallo volvofielen,
Ik heb zelf (tot mijn spijt) geen volvo maar ik ben vrijwilliger bij een organisatie die een volvo 940 station uit 1997 als centrum auto hebben, en aan mij de schone taak om dit prachtige stukje techniek te onderhouden. Eerst heb ik nog een flinke inhaalslag te doen IVM achterstallig onderhoud en het feit dat het beestje regelmatig afslaat en dan na een paar minuten weer besluit om de weg toch maar weer te vervolgen.
De desbetreffende patient is regelmatig met verschillende schauffeurs te spotten in de omgeving van Apeldoorn en met name in Loenen waar hij thuis hoort.
Na een paar uurtjes onder de kap en de carrosserie doorgebracht te hebben om de verdelerkap met rotor, bougiekabels en bougies, het brandstoffilter (zat goed vast), de thermostaat en de koelvloeistoftank (verassend goedkoop) te vervangen ben ik helemaal om. Mijn volgende wordt ook een volvo!
Ik ga nu maar eens wat tips binnen halen om het probleem van afslaan en rommelig stationair draaien op te sporen. Reactie zijn altijd welkom!
Tot schrijfs volvo vrienden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-07-2012 15:58 #1363236 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Welkom!
Welkom!
Leuk!
Over het afslaan: Witte brandstofpomp relais in de relaisbak achter de zekeringen is vaak een schuldige hiervoor.Het relais voor de injector - radio onstoring wil soms ook wel eens roet in de het eten gooien, deze zit ergens verstopt bij de linker veerpoot. Een zwart vierkant kastje.

Het rommelige stationair: Waarschijnlijk zit de CISklep (stationairregelaar) vast door "oil sludge", olie achtige drap dat via de carter afzuiging binnen komt.
Hierdoor gaan ze vaak vast zitten en is het blokje stationair niet aanwezig of rommelig.
Even schoonmaken en de gasklep zelf ook gelijk even schoonmaken.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2012 16:39 #1363239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Op dit bijzondere forum. Voor grotere problemen zit er een actief lid in Vaassen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2012 20:19 #1363515 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bedankt voor de info en het warme welkom. Ik ga van de wek eens kijken naar die klep en die twee relais. Je hoort nog van mij of het geholpen heeft.

Groeten Erik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2012 20:22 #1363516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeveel?!
Bedankt voor je welomsboodschap. maar 875.000 is dat echt het aantal kilometers wat er op jou volvo staat? dan heb je zo'n beetje alles toch wel een keer vervangen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2012 20:55 #1363520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic echt...
875.000, op LPG, waarvan ik er zelf zo'n 520.000 heb bijgereden.
En nee, er is nog een hoop niet vervangen :) Hoeft van mij ook niet zo nodig...

Moderators: Jerry Stam