Vreemd gegaan..????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 20:30 #1363008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt allemaal
Het klopt allemaal,
Qua design is het nog wel een Volvo maar wel een van de nieuwe generatie en het verschil met de andere merken is gewoon een stuk kleiner, dan wel minder herkenbaar.
Maar ja, ook bij Volvo moeten ze geld verdienen en dan ga je ontwerpen binnen je eigen filosofie maar wel met de smaak van het grote publiek in je achterhoofd, daar verkoop je de meeste wagens aan.
En ja, ook ik vraag me af of de gedownsizede motoren net zo probleemloos 4, 5 of zelfs 6 tot 7 ton draaien zoals onze wagens of bijvoorbeeld mijn V70 met TDi (die trouwens ondertussen op 430 kkm staat)
En ja, alle snufjes zijn leuk, een vibrator in het stuur als je over de lijn heen gaat, adaptive cruiscontrol, diverse dashborad lay outs in het digitale LCD scherm. Allemaal leuk, maar het kan allemaal ook kapot.
Kortom, mooi, rijdt lekker, erg trendy maar het mist de charme van de 7 en de 900 modellen.
Daarom een leuke ervaring, maar zelfs mijn V70 staat stukkken dichterbij onze modellen dan deze moderne Volvo telg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 21:49 #1363018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De 1.6 PSA diesel is een van
De 1.6 PSA diesel is een van de slechtste motoren op het moment.
Door lekkende verstuiverplaatjes komt er koolaanslag in de motor die de zeef van de turbo vervuilt. Hierdoor draait de turbo kapot en bij een kapotte turbo schrijft in ieder geval Ford voor om heel de motor te vervangen omdat het slijpsel door de dunne oliekanalen er bijna niet uit te krijgen is.
Google maar eens op DV6 motor problemen en je ziet een hele waslijst -:)
Sommige halen dus de 1,5 ton zonder problemen niet eens..... Overigens zijn de 2.0 motoren (PSA DV10)prima blokken die vrijwel probleemloos zijn.
Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 22:05 #1363021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic scherpstellen
Ik dacht even : een Focus?
Maar het is gewoon een mini V60! In het echt zal het nog wel beter zijn dan op de foto's.
Wel goeie foto's deze, want zo goed had ik m nog niet gezien. Ook nog van de binnenkant?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 22:14 #1363023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Facebook
Kijk maar op mijn Facebook pagina.
Het <a href=" www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.303...595564520&type=3 " target="_blank">FOTOALBUM

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 23:09 #1363026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boven SAS
Mooie lokatie Maarten en lekker dichtbij :-)
Ik moet er ook nog niets veel van hebben, begin nu pas te wennen aan de V70 na 2000. En dan zeker niet het nieuwste model.
Maar wel leuk zo'n ervaring, waardeer te des te meer wat je nu hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2012 11:44 #1363480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Maarten, Een hele
Hallo Maarten,
Een hele mooie V40, maar die dooie hoeken is toch een algemeen probleem bij bijna alle moderne modellen! En zoals al velen schrijven, die motoren (naaimachientjes):-) moeten zich nog maar eerst bewijzen. En zoals de meeste moderne modellen geen eigen indentiteit meer, erg jammer. Lang leve onze bakstenen.
Mvg. Roelof.
Lidnummer 817

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2012 20:54 #1363519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lang leve onze bakstenen!
Heb enkele weken geleden nog in een unieke, volledig elektrische, Volvo C30 van de importeur mogen rijden. De allereerste?
Trok goed, weinig geluid, leuk klein pookje, voelt goed en volwassen aan. Van Gorinchem naar Beesd mee gereden.
Desondanks maakte het ding me tamelijk nerveus. Ik bleef maar letten op de meters die het verbruik en de nog aanwezige accucapaciteit aangeven. Zo heel veel kilometers kun je nog niet maken met dit soort auto's. Gelukkig bezit de importeur nu ook parkeerplaatsen met stekkers.
Geef me dan toch maar onze vertrouwde bakstenen. Het kost wat, maar je hebt ook wel wat.
En die nieuwe V40? Mag best op onze oprit staan; liefst in een kekkleurtje, opvallend interieurtje en een beetje velg.
Groet, JPS

Moderators: Jerry Stam