Voorstellen etc.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2012 11:45 #1093181 door Mathy van Nisselroy
Voorstellen etc. is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Beste Volvo liefhebbers,
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, dus ik vond het wel een mooi moment om me even voor te stellen.Ik ben Rob Neutel, kom uit Leersum en ben 27 jaar oud.Ik heb onlangs een donkerblauwe 740 uit 1988 gekocht, pas 202k gelopen, nog erg strak en naar mijn mening een koopje.Het is m’n eerste 740 (m’n eerste Volvo zelfs) en ik ben er erg tevreden mee. Het comfort en het ongehaaste gevoel wat de auto uitstraalt is geweldig.De auto heeft z’n puntjes, de distributie riem is een kleine 3000 km geleden vervangen (2 jaar geleden). Toen is er een nieuwe waterpomp op gekomen, waarvan de lagers inmiddels al zo’n naar geluid produceren dat ik er vanavond een nieuwe op ga zetten. Er zit ook een klein beetje ‘slush’ in het koelwater reservoir, wat dus kan betekenen dat er een koppakking aan zit te komen.Ik ben van plan om tzt lid te worden van deze vereniging, al is het maar vanwege de enorme hoeveelheid informatie en ervaring wat hier rond slingert. Maar tot die tijd weten jullie in ieder geval wie ik ben.Gr.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2012 15:16 #1360356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom!
Welkom dus Rob, ik hoop dat je veel plezier zult hebben van de 740 en de club!

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2012 15:19 #1360357 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Welkom
Welkom bij de club en als lid kan je natuurlijk nog meer info van het forum halen en meedoen met de sleuteldagen.
Eind september is er weer één in Waddinxveen (Hooftman) en dat is niet zo heel ver van Leersum.  Ja kan altijd eens komen kijken en genieten van de koffie en wat smerige handen schudden.
3000km/2 jaar voor een waterpomp is wel heel erg weinig.  Weet je zeker dat het de waterpomp die dat geluid maakt.  Bij het vervangen van de D-riem wordt nog wel eens de spanrol uit verkeerde zuinigheid niet meegenomen.  Als die slechter wordt, wil die ook soms een jankend geluid gaan maken.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-06-2012 15:46 #1360358 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic viscose fan koppeling verroest.
Misschien dat de visco vin koppeling ook loopt te janken, 3000 KM in 2 jaar vind de vin ook niet fijn.
Even goed in de olie zetten.
Welkom bij de club!
Groeten,Gerben

• Rob Neutel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2012 15:55 #1360360 door Rob Neutel
Beantwoord door Rob Neutel in topic .

Hein Wolda schreef : Welkom bij de club en als lid kan je natuurlijk nog meer info van het forum halen en meedoen met de sleuteldagen.
Eind september is er weer één in Waddinxveen (Hooftman) en dat is niet zo heel ver van Leersum.  Ja kan altijd eens komen kijken en genieten van de koffie en wat smerige handen schudden.

Dank U! smerige handen schudden en een bak koffie zijn natuurlijk nooit weg!

Hein Wolda schreef : 3000km/2 jaar voor een waterpomp is wel heel erg weinig.  Weet je zeker dat het de waterpomp die dat geluid maakt.  Bij het vervangen van de D-riem wordt nog wel eens de spanrol uit verkeerde zuinigheid niet meegenomen.  Als die slechter wordt, wil die ook soms een jankend geluid gaan maken.

Als de motor op termeratuur komt ontstaat er zo'n jengelend/metaalachtig geluid, wat verdwijnt als je wat WD40 in de waterpomp spuit. De V-snaar van de waterpomp staat ook wel vrij strak, dus ik denk dat die de lagers stuk getrokken heeft. De pouly (schrijf je dat zo?) waar de ventilator weer aan zit loopt ook niet recht.
Ik heb de onderhoudshistorie opgevraagd bij de garage waar de auto altijd onderhouden is, en er staat een spanrol op de factuur van de distributie. Zegt natuurlijk niet alles, maar dus vandaar dat ik de waterpomp verdenk.

• Rob Neutel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2012 16:08 #1360361 door Rob Neutel
Beantwoord door Rob Neutel in topic -

gerryberrie schreef : Misschien dat de visco vin koppeling ook loopt te janken, 3000 KM in 2 jaar vind de vin ook niet fijn.
Even goed in de olie zetten.

Die viscofan koppeling zal ik ook even checken, maar die moet er toch af. Bedankt voor de tip!

Moderators: Jerry Stam