Distributieriem vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2012 17:39 #1093109
door V700 register
Distributieriem vervangen is gemaakt door V700 register
Volgens het handgeschreven stukje duc tape met een km stand erop zal op die stand de distributieriem van mijn blauwe 940 vervangen moeten zijn. Ik heb na aanschaf mij al verbaasd over de matige staat van onderhoud van de auto. Al het achterstallig onderhoud is weggewerkt in de afgelopen jaren en de auto is nu technisch perfect.
Er stond een km stand van 135000 op het stickertje en de km stand is nu 165000. Wanneer die riem echter vervangen is wist ik niet dus ik heb het vandaag maar even opnieuw gedaan. Met de demontage tool van Timen en een behoorlijk lange dopsleutel (een verlengde om oa wielmoeren los te draaien) is het een fluitje van een cent. Gelijk nieuwe rol gemonteerd en nieuwe V snaren.
IK heb een B200F en dat is GEEN vrijloper dus wilde het risico niet lopen.
Op mijn dooie gemakje rustig gewerkt en heb er met tussendoor even wat drinken en een praatje met de buurman een uurtje over gedaan.
Kan dus weer 75000 km verder (wat gezien mijn jaarkilometerage met deze auto zo'n 35 jaar is -
)
Groet Paul
Er stond een km stand van 135000 op het stickertje en de km stand is nu 165000. Wanneer die riem echter vervangen is wist ik niet dus ik heb het vandaag maar even opnieuw gedaan. Met de demontage tool van Timen en een behoorlijk lange dopsleutel (een verlengde om oa wielmoeren los te draaien) is het een fluitje van een cent. Gelijk nieuwe rol gemonteerd en nieuwe V snaren.
IK heb een B200F en dat is GEEN vrijloper dus wilde het risico niet lopen.
Op mijn dooie gemakje rustig gewerkt en heb er met tussendoor even wat drinken en een praatje met de buurman een uurtje over gedaan.
Kan dus weer 75000 km verder (wat gezien mijn jaarkilometerage met deze auto zo'n 35 jaar is -
Groet Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2012 18:37 #1359951
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Goed werk
Lekker bezig geweest Paul ! Die 35 jaar zou ik niet afwachten maar dat wist je natuurlijk wel dat je elke 5 jaar dat ding moet vervangen gestel dat je 75000 km niet haalt in die tijd. Hou hem mooi en veel Volvo genot gewenst!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2012 19:24 #1359953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je Ries. Was een grapje
Dank je Ries. Was een grapje van die 35 jaar ik vervang hem altijd te vroeg als te laat. Vooral bij een B200 motor.
Groet Paul
Groet Paul
Moderators: Jerry Stam