SG-92-HX

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2012 16:11 #1093044 door V700 register
SG-92-HX is gemaakt door V700 register
Onlangs een 740 GL (sedan) aangeschaft. (06/1987)
Na drie dagen rijden, sta ik voor een stoplicht te wachten, motor loopt als een zonnetje (199.800km gelopen), schiet ineens de km teller naar 160.
Ik denk zet even uit, dan reset de auto zich en starten maar, helaas! Met z'n tweeën naar huis geduwd, nogmaals geprobeerd te starten, weer niks.
De volgende ochtend weer geprobeerd te starten en jawel na de eerste keer deed ie het meteen, ik dacht laat maar even lopen.
Na twee minuten stationair, valt de motor uit, sinds dien start de auto niet meer.
-zekeringen ok
Na nog een aantal keren geprobeerd te starten, knippert het gordel lampje maar 1 x en wanneer ik de verlichting op stadslicht zet, vreet ie stroom weg bij automatische antenne, binnen verlichting en dashboard.

Ik verdenk het startslot als de oorzaak, echter kan het zeker een ander probleem zijn.

Wie kan mij helpen?

Groet, Bram

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2012 18:19 #1359605 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Massa!!!
Lijkt me een flink massa probleem.
Controleer alle bekende massa puntjes eventjes en maak ze schoon!

(Massa punt op linkervoorscherm, op rechtervoorscherm, van kleppendeksel naar schutbord, blauwe kabeltje Dynamo, massa kabel op motorblok, massa kabel naar chassis)
Etc..

Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 01:51 #1359710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo 740 GL B6
Hallo Gerben,
Dank voor je reactie, heb vandaag een roestig contactpunt op het linkervoorscherm ingespoten met WD-40, morgen even losdraaien en schoon maken en dan meteen even alle contactpunten ;)
Heb vandaag de accu eruit gehaald (volvo accu, waarschijnlijk af fabriek 25 jr geleden) Deze is leeg (geen stroom wel vloeistof), heb m 1,5 uur aan de lader gezet.
Wellicht morgen weer en dan wat langer.
Kan een lege accu de oorzaak zijn van de teller die ineens naar de 160 km/h schoot? (een laatste dot stroom/ sterker dan normaal?)
Ik hoop dat ik de accu weer tot leven kan brengen, hij reed perfect.
Door-/laden zonder vuldoppen ivm eruit laten van gassen of niet?
Evt. nieuwe accu zoja welke is de beste?

Graag ontvang ik je bericht.

Groet Bram

Moderators: Jerry Stam