Buitentemperatuurmeter verlichting

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2012 17:46 #1092896 door Ries van Lomwel
Buitentemperatuurmeter verlichting is gemaakt door Ries van Lomwel
Een laatste poging!
Ik heb het helemaal gehad met die frutlampjes van de Volvo dealer en ook van de Halfords die hier op de site in een draadje werden genoemd:
H509T Autolamp B8.5D 5mm 12V1,2 watt
in verpakking van 2 stuks voor 3,99
Inmiddels de derde 945 (niet allemaal van mij hoor maar eentje van vriend Michiel) allen uit 1998 voorzien van een nieuw (bij de groene zelfs twee) lampje met fitting en niet branden dus! Multimeter naar zijn grootje geholpen door er eenvoudig en weinig doelmatig op te gaan staan... Maar ik zou het toch wel toevallig vinden als bij alle drie de voeding het niet zou doen. Volvo dealer suggereerde de voetjes wat dichter bij elkaar te knijpen maar ook dat bracht geen soelaas. Bij alle drie doet het display het prima en zonder rot. De temperatuur is alleen af te lezen bij vol daglicht. Ik begin nu toch echt licht geirriteerd te raken.... Wat kan ik nog proberen? of wie gaat mijn leed verzachten met het ei van Columbus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-05-2012 19:51 #1358637 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Misschien dat ik je leed kan verzachten?
Nou Ries, ik zal mijn best voor je gaan doen.
De verlichting van de buitentemp meter doet het ook niet in de 940 van mijn ouders...(schermpje ook goed, zonder rot)
Ik ga me er morgen dus ook aan wagen! Ik zal het je laten weten :D
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2012 00:15 #1358655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voetjes van het goede type?
Hoi Ries,

Ik weet niet of je het in het andere draadje over verlichting van temperatuurdisplays bent tegengekomen, maar er zijn twee soorten fittingen voor temperatuurmeters. Bij de ene soort meter zit de voedingsbaan op de voorkant van de print, bij de andere op de achterkant. Dus de ene fitting heeft de sleepcontactjes strak tegen de houder, terwijl ze bij de andere in de lucht zweven.
Als je alleen het lampje vervangt en de oude fitting gebruikt. kan het daar niet aan liggen. Maar als je het lampje inclusief fitting vervangt, kan dat wel eens de oplossing zijn. Is overigens een verschil waar de gemiddelde automaterialenzaak overheen kijkt, dus zelf goed vergelijken!

Succes weer...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2012 01:16 #1358656 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Philips
Hallo Ries
Ik heb geen idee of je de lampjes uit de fitting kunt frunniken, maar ik heb laatst lampjes zonder fitting gekocht van Philips.  1,2 Watt, 12V, voor 65 cent per stuk (brutto).  Als ik die naast het lampje (incl. fitting) uit de buitentemperatuurmeter, die hier al een kleine eeuwigheid hier op m'n bureau ligt, hou, dan lijkt het hetzelfde lampje.
groetjes
Mathy

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2012 05:51 #1358660 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Lampje
Ik kon alleen maar de voorgesoldeerde variant krijgen bij de AMH maar ook de dealer kwam met dezelfde dingen. Ongeacht waar het contact zit op de printplaat onder of boven zou met deze lampjes niet moeten uitmaken toch?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2012 01:26 #1358755 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Doosje
Hallo Ries
Of het uitmaakt weet ik niet, maar dit staat op het doosje:
Philips, W1.2W, code: 48153573, 12516CP, UK ref. :286.
Barcode: 87 11500 481542   (87 betekend dat ze in NL gemaakt zijn)
Designed by Philips in Germany
www.philips.com/automotive
W2x4.6d
groetjes
Mathy

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2012 09:29 #1358761 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Losse lampjes
Losse lampjes 1,2W heb ik ook liggen maar geen losse lampvoeten waar ie in past. Alleen die voorgesoldeerde types. Rij vandaag wel even langs een Volvogarage in de buurt, misschien dat zij weten wat ik nodig heb.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2012 11:08 #1358771 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Baseman
Bas heeft er redelijk recent twee naar mij opgestuurd. Hij had er nog meer dacht ik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 11:48 #1363755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
Sinds gisteren de boel los gehaald te hebben werkt de verlichting van die buitentemperatuurmeter dus ook niet meer. De gloeilamp ziet er nog prima uit. Ik begrijp er geen hol van. Maar bedankt voor de info hier, nu weet ik wat het type is dat ik kan vragen aan de AMH.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 16:24 #1363773 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Good luck
Ik heb sinds mei van alles in huis gehad. Van philips, osram en ook een setje van Bleukens Volvo maar geen van de lampjes doet iets. Ook bij de zilvere de klokkenwinkel los gehad en alle lampjes op de printplaat vervangen en alles brand en ziet er weer als nieuw uit maar de temp. meter verlichting ook niet werken.....   Dus nu allebei de 945's zonder verlichting in de buitentemp. meter. Als de zon opkomt kan ik pas zien wat de temperatuur buiten is.
Ik wacht geduldig op die gouden tip of iemand die me hierbij kan helpen.

Moderators: Jerry Stam