Waterparels op recent gepoetst plaatwerk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 10:40 #1092877 door V700 register
Waterparels op recent gepoetst plaatwerk is gemaakt door V700 register
Het argument van een prachtig gepoetste auto is dat het water zo mooi in parels blijft liggen.
Ik ben momenteel wat spullen aan het uitproberen en na de plensbui van vannacht lag het water op beide helften van de motorkap prachtig te parelen. (Waardoor de mislukte primer aktie en zpuitwerk extra goed opvalt ;?)
Maar in mijn beleving zijn de parels rampzalig voor de lak van een mooie auto. Als de zon er op schijnt werken ze voor mijn gevoel als een vergrootglas en krijg je het idee van het afbranden van de beschermende laag die ik er gisteren op heb aangebracht.
Klopt deze gedachtengang?
Ik wil binnen twee de tank laten overspuiten en daarna moet het ook perfect onderhouden worden. Tot die tijd wil ik lekker spelen met plamuur, primer, lak en blanke lak.....
Alvast bedankt voor de reacties!
JohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 11:32 #1358523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even meedenken
In theorie heb je gelijk natuurlijk, denk ik althans.
Maar -volgens mij- werkt het water dan weer als koeling voor de lak waar de zon doorheen komt.
Het enige wat je ziet in de felle zon is dat je kringen op je lak krijgt van de kalk in het water.
 maar ik zou het helemaal fout kunnen hebben..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 16:32 #1358542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rampzalige parels
Je zienswijze klopt helemaal. Maar... Het is juist de bedoeling dat die parels vanzelf van je auto afglijden (geleerd op de poetsdag vorig jaar). Als je auto zo goed in de was staat dat zich parels vormen, loont het om de lak spiegelglad te hebben. Dat bereik je door zorgvuldig te kleien...

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 17:05 #1358543 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Glad lakoppervlak
Inderdaad geleerd dat met klei en een spuitbusje detailer van Meguiar er ineens hele vreemde dingen gebeuren.... poetsdoeken die spontaan op de grond glijden terwijl ze bijna op de paravent liggen en water wat er gewoon vanaf loopt. Na het kleien behandeld met Techwax van hetzelfde merk en pret voor weken!!!  Ik heb zelfs een keer de voorruit gekleid en daarna niet behandeld met Techwax natuurlijk want dan zie je niets meer. Bij de Halfords een fles meegenomen met de naam Provision Ultra Clear voor de ruitjes en tot mijn verbazing vormt er zich na het opbrengen een vuil -en regenafstotende laag die er mede voor zorgt dat ik zelfs bij hevige regenbuien van de laatste dagen de wissers op de intervalstand heb staan en tijdens de stortbui zonder te wissen gewoon goed de weg kan zien omdat het er gewoon af loopt! Ik heb ooit eens een draadje gelezen van een speciaal waterwerend middel dat waarschijnlijk nog beter is maar voor die centen (ik dacht een eurotje of 8) heb ik nog geen spijt van Ultra Clear
Eerlijkheid gebied mij te melden dat de gevormde laag in combinatie met de praktisch nieuwe Volvowissers redelijk wat gepiep met zich mee brengen. Maar na installatie van een setje nieuwe Valeo's met het gele rondje was dat ook weg. Misschien de rubbertjes van de Volvo wisser even smeren met Smartwax (voor kunststof en rubber)
NB* Geen aandelen Meguiar of Provision

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 17:19 #1358545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat van die poetsdoek had ik ook
maar dat was niet aan de kant waar een gele primer waas is ontstaan; leermoment voor anderen: bij windstil weer kan er toch een zuchtje komen. Of je beweegt iets te veel ;)
Heb ook ruitenspul maar weet niet of dat de boel "wegblaast" tijdens het rijden. Had ik vroeger ook wel (rain-e geloof ik, maar dat werkte niet zo lang. Alhoewel ik toen soms 8.000 kilometer in een maand reed..
Enfin, ik ga wat proberen, de motorkap ziet er redelijk mooi uit. Voor een motorkap die echt aan een spuiter toe is.. Zijpanelen zien er wel mooi uit!

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-05-2012 17:29 #1358546 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Speciaal waterwerend middel

RVL schreef : Ik heb ooit eens een draadje gelezen van een speciaal waterwerend middel dat waarschijnlijk nog beter is maar voor die centen (ik dacht een eurotje of 8) heb ik nog geen spijt van Ultra Clear

Ik heb dat goedje waar jij het over hebt op mijn 164 wel eens gebruikt, omdat die ruitenwissers niet eens een intervalstand hadden. Werkt alleen wanneer het flink regent en je hard genoeg rijdt. Onder de 80 km/h en bij weinig regen had je er bijna niks aan en werkte het misschien wel tegen.

Met vriendelijke groet, Ziko

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 17:35 #1358547 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Foto's JP
Doe eens wat foto'tjes JP?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 20:23 #1358565 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat voor foto's wil je?
U vraagt, wij knippen. Of sjoppen!
Als het om de auto gaat: als het een beetje droog is, zaterdag hoop ik in Ees te zijn om wat koffie te nuttigen!
Wellicht tot dan? Of Emmeloord of???

Moderators: Jerry Stam