Overschakelen bij 140 km/h?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2012 01:26 #1092805 door Mathy van Nisselroy
Overschakelen bij 140 km/h? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
LPG wordt, door de niet heel vriendelijke brandstofprijzen, ook buiten Nederland hoe langer hoe populairder.  En dan hoor je wel eens iets, waarvan je je achter je oren krabt.  Zo werd deze week op de Duitse televisie gezegd, dat de meeste LPG installaties bij 140 km/h overschakelen op benzine.  Je zou dus, als je vaak en lang sneller rijdt dan 140 km/h (en dat komt in Duitsland nog wel eens voor), weinig profijt hebben van je LPG installatie.
Ik heb dit nog nooit eerder gehoord.  Kan natuurlijk zijn, dat dat komt omdat we hier veel minder vaak meer dan 140 km/h rijden dan in Duitsland.  Maar het zou ook zomaar kunnen, dat de in Duitsland toegepaste LPG-installaties niet van dezelfde fabrikanten komen als die LPG-installaties, die hier op de markt zijn.  En dat men in Duitsland qua LPG-installaties nog niet op het technisch niveau is, dat we in Nederland, omdat we hier al decennia op LPG rijden, hebben.  Toch verbaasde me die opmerking.
Dus aan jullie de vraag: Klopt het dat de meeste LPG-installaties boven de 140 km/h overschakelen op benzine?
(BTW dat je harder kunt dan 140 km/h op LPG geloof ik, o.a. door de verhalen van scaniar184 en de verhalen over Blabla's chips graag.  Maar dan heb je het niet meer over de standaard LPG-installatie voor de doorsnee, niet in autotechniekgeinteresseerde, huisvader of -moeder)
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-05-2012 02:05 #1358191 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Is het 1 april?
Ik veel 140 plus gereden in dld.
Altijd op lpg hoor.
Ik zeg: Onzin!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2012 02:35 #1358192 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic NL vs D
Hallo Wytze
Maar wel met een in NL ingebouwde en redelijk standaard LPG-installatie neem ik aan.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2012 06:45 #1358193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 190 km/h
laatst over de autobahn naar dusseldorf op lpg (moest naar dusseldorf airport met spoed)
en gemiddeld rij ik in duitsland 160-170 km/h
en ik rij 2-3 keer per week in duitsland want ik woon 4 minuten van de grens.
dus ik zou zeggen geen probleem.
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2012 09:01 #1358199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

Mathy schreef : Maar het zou ook zomaar kunnen, dat de in Duitsland toegepaste LPG-installaties niet van dezelfde fabrikanten komen als die LPG-installaties, die hier op de markt zijn.  En dat men in Duitsland qua LPG-installaties nog niet op het technisch niveau is, dat we in Nederland, omdat we hier al decennia op LPG rijden, hebben.

Ik denk dat voor een groot deel de installaties wel gelijk zijn, van dezelfde fabrikanten. Misschien zijn de marktaandelen anders in vergelijking met Nederland. Ik denk ook wel dat ze op hetzelfde niveau zijn als in Nederland. Duitsland is toch ook al langer een LPG-land ? En als ze later zijn begonnen met LPG, dan zijn ze vast ingestroomd op hetzelfde niveau als de andere LPG landen.Hooguit zou het een andere instelling kunnen zijn, obv landelijke regelgeving. Maar dat lijkt me ook niet.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-05-2012 09:02 #1358200 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nou.
Gewoon een sluwe tactiek om alle Duitsers rustiger te gaan laten rijden
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2012 09:22 #1358202 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te krap bemeten
Hoi MAthy,

Mijn LPG boer vertelde me bij aanschaf van de installatie die ik heb, Lovato Dampgas injectie, by design te krap is bemeten is voor maximaal vermogen en inderdaad overschakelt naar benzine als dat nodig is.
Ik denk dat de 140 kilometer grens een geval is van "je moet toch wat roepen". Overigens heb ik het overschakelen nog maar een paar keer meegemaakt en alleen bij het het accelereren op hoge(re) snelheid en nog nooit bij constante hoge snelheid.

Groet

Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2012 09:44 #1358204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn auto kan niet op
Mijn auto kan niet op benzine rijden.

190 rijdt ie bijna toch, op gas.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2012 10:21 #1358210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met
Dat is vooral een software instelling, met sommige motoren wordt veiligheidshalve boven een bepaald toerental of snelheid teruggeschakeld, vooral bij grotere Amerikaanse motoren wordt dit gedaan (v8 e.d). Een mij bekende LPG-inbouwer in de grensstreek van Emmen (Boertien) heeft me al wel eens verteld dat hij heel veel Duitse klanten heeft, omdat in Duitsland de moderne LPG injectie-systemen zoals we die in Nederland kennen veel minder gangbaar zijn.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-05-2012 10:34 #1358211 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Met de Vialle zou je juist bij hoge
Met de Vialle zou je juist bij hoge vermogens op lpg moeten rijden ivm de extra koeling.
Ze hebben in dld op moderne wagens vast geen oude systemen.
Die voldoen toch ook niet aan de laatste emissie eisen?

Moderators: Jerry Stam