Volvo S90 3.0 van '98 gekocht! Update na een half jaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2012 21:13 #1092603 door V700 register
Hallo mensen, ik heb al vanaf 2004 een S80 2.9 van '99. Die word hoofdzakelijk gebruikt als auto van mijn vrouw. Nu heb ik zelf enige jaren op grijs kenteken kunnen rijden met een Opel Combo van '00. Sinds vorig jaar rijd ik die 'geel' dus die gaat het veld ruimen, ik heb ook geen bestelwagen meer nodig. Met andere woorden, ik ga er een Volvo bijkopen. Ik ga hem voor m'n werk gebruiken, nu maak ik niet veel kilometers omdat ik op een sleepboot vaar en 1 week vaar en dan weer 1 week thuis ben, ik verwacht niet meer dan zo'n 7000 km per jaar te gaan rijden. Nu ben ikzelf nogal gecharmeerd van een 960 of S90/V90. Maar ik kijk ook met een scheef oog naar een 740 of 760. Die hebben het voordeel belastingvrij te worden en voor een 960 of S90 betaal ik de volle mep aan wegenbelasting. Nu zie ik op Marktplaats wel een paar mooie 960 en S90's staan. Zou iemand me kunnen helpen met wat tips, ik heb de aankooptips op deze website al gelezen.

O.a. deze zien er voor mij wel goed uit, ik ben van voornemens om aankomend weekeind of volgende week eens wat auto's te gaan bekijken.

<a href=" link.marktplaats.nl/554171611 "> link.marktplaats.nl/554171611

Deze: <a href=" link.marktplaats.nl/550461291 "> link.marktplaats.nl/550461291 ziet er op het oog wel netjes uit maar de betreffende handelaar heeft wat negatieve recenties wbt de km-standen...

Deze: <a href=" link.marktplaats.nl/554091252 "> link.marktplaats.nl/554091252 ook mooi, wat duurder. Is dat een nette prijs voor een V90?

Ik hoop iig binnenkort in het bezit te zijn van een mooi exemplaar, staat mooi op m'n oprit naast de S80!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2012 22:06 #1357130 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Welkom.
Ik heb op het Volvo-forum (als broker) al eens gereageerd op je vraag.
Leuk dat je je hier ook hebt aangemeld. Volgens mij is de eerste auto nog van onze ex. vice-voorzitter Folkert Fennema geweest. Te koop bij een particulier dus altijd scherper geprijsd dan bij een handelaar/dealer.
Die eerste auto ( ST-FR-99) zou ik als eerste gaan bekijken. Als het inderdaad de ex. auto van Folkert is geweest dan is het geen slechte. En op de foto te zien geen geribbelde deurpanelen. Komt alleen voor als ze vervangen zijn en dat heeft Folkert toen ook gedaan.
Die 2de auto ziet er wel erg geteisterd ( interieur)uit voor nog geen 2 ton op de teller.
De 3de bij Serva ziet er op het oog ook netjes uit. Is volgens mij wel iets doorgezakt van achteren. Overigens is het adres, Serva, wel betrouwbaar.

Succes met je zoektocht.

Groeten, Jan.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2012 23:20 #1357143 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic kleine correctie..
@ Jan,
Een kleine correctie; zeg nooit nooit. "Truttebol" rijdt nog altijd met zijn orginele, ongerimpelde, strakke, eerste deurpaneeltjes rond... ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2012 09:50 #1357164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Info
Hallo Jan, ik heb je reaktie op het Volvo-forum gezien. Ik loop al langer met het idee rond, dat topic stamt ook al uit 2010!
Ik ben van plan om eerst bij die ST-FR-99 te gaan kijken als die nog beschikbaar is eind de week. Volvo dealer heeft ook nog een mooie 960 Sedan staan van '95, daar zitten echter wieldoppen onder en ik vind persoonlijk dat er een stel mooie originele lm wielen onder horen te zitten, zeker bij het toenmalige topmodel!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2012 09:53 #1357166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Minste werk

lingsper schreef :  Volvo dealer heeft ook nog een mooie 960 Sedan staan van '95, daar zitten echter wieldoppen onder en ik vind persoonlijk dat er een stel mooie originele lm wielen onder horen te zitten, zeker bij het toenmalige topmodel!

Dat is zowat het allermakkelijkste aan te passen, qua opties/aankleding die je zou willen veranderen. Interieur wisselen is meer werk, om iets te noemen.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2012 11:13 #1357170 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Risico
Het grootste risico bij een ogenschijnlijk goed lopende motor is een beginnende (dus niet onmiddelijk zichtbare) lekke koppakking. Als je een lekke koppakking bij deze 6 cylinders moet laten repareren bij een dagwaarde van ca 2000 euro is de auto in feite vrijwel total-loss.
Probleem is dat er geen sluitende methode is om beginnende lekke koppakkingen te detecteren, ook omdat er meerdere manieren zien waarop een koppakking kan doorslaan. Gele smurrie in de motorolie kan een verkoper hebben opgelost door olie te verwisselen. Kijk goed naar het motorblok naar indicaties lekkages van olie of water. Neem een zaklamp mee zodat je onder het uitlaatspruitstuk kan kijken; koppakkingen lekken meestal aan de uitlaatzijde. Bubbels in het expansievat zijn natuurlijk geen goed nieuws. Als je een bevriende garage hebt zou je tijdens de proefrit CO2 in het expansievaatje van het koelwater kunnen laten meten. Maak een lange proefrit op de snelweg en controleer het niveau van het koelwater voor en na de proefrit.
De vlamdover is onderdeel van de carterventilatie en zit vlak boven de gasklep gemonteerd. Deze heeft een bajonetsluiting en kan door het 45 graden te verdraaien makkelijk verwijderd worden. Als deze verstopt zit dan kan dit op achterstallig onderhoud en/of verstopte carterventilatie wijzen. Gele smurrie in de flametrap en niet in de motorolie kan betekenen dat de verkoper olie heeft verwisseld om gele smurrie te verdoezelen.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 22:27 #1357502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic S90 bekijken
Bedankt voor de info, ik ga a.s. dinsdag bij een S90 3.0 kijken. Ik houd jullie op de hoogte!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 21:54 #1357889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic S90 gekocht!!
Ik heb vanavond een S90 3.0 gekocht. Helaas kon ik hem nog niet gelijk meenemen en moet ik eerst weer voor een weekje gaan werken (sleepboot). Als ik volgende week woensdag op tijd thuis ben ga ik hem nog ophalen, anders word het vrijdag.

Het is de S90 die op Marktplaats in Dordrecht te koop stond. Een hele fraaie en nette auto, met nog vrij nieuwe nivomats, vrij nieuwe accu, nieuwe distributieriem, nieuwe handremkabels enz.
Op de achterdeur rechts zit onder de stootstrip een klein bobbeltje roest, verder zeer nette staat. De huidige eigenaar was er dan ook zeer aan gehecht en heel zuinig op, hij moet weg vanwege de kosten omdat hij meer kilometers gaat maken. Hij komt dan ook weer bij een zeer groot Volvo liefhebber terecht.
Wat een VORSTELIJK gevoel als je in zo'n wagen rijd, met de proefrit beviel hij me al beter dan mijn S80 2.9!
Zodra ik hem volgende week heb volgen er foto's.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 11:51 #1357912 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Gefeliciteerd!
Van harte gefeliciteerd en veel plezier met de S90.
Piet

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2012 23:58 #1357985 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic mooi hoor..!
Koesteren, zo`n s90 ! Krijg je geen spijt van, vermits je haar uiteraard behandeld zoals het hoort. Onze "Truttebol", inmiddels al 11 jaar tot ons gezinneteje behorend, is tot heden nog altijd iedere km. probleemloos genieten...  .

Moderators: Jerry Stam