Volvo S90 3.0 van '98 gekocht! Update na een half jaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
O.a. deze zien er voor mij wel goed uit, ik ben van voornemens om aankomend weekeind of volgende week eens wat auto's te gaan bekijken.
<a href=" link.marktplaats.nl/554171611 "> link.marktplaats.nl/554171611
Deze: <a href=" link.marktplaats.nl/550461291 "> link.marktplaats.nl/550461291 ziet er op het oog wel netjes uit maar de betreffende handelaar heeft wat negatieve recenties wbt de km-standen...
Deze: <a href=" link.marktplaats.nl/554091252 "> link.marktplaats.nl/554091252 ook mooi, wat duurder. Is dat een nette prijs voor een V90?
Ik hoop iig binnenkort in het bezit te zijn van een mooi exemplaar, staat mooi op m'n oprit naast de S80!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Leuk dat je je hier ook hebt aangemeld. Volgens mij is de eerste auto nog van onze ex. vice-voorzitter Folkert Fennema geweest. Te koop bij een particulier dus altijd scherper geprijsd dan bij een handelaar/dealer.
Die eerste auto ( ST-FR-99) zou ik als eerste gaan bekijken. Als het inderdaad de ex. auto van Folkert is geweest dan is het geen slechte. En op de foto te zien geen geribbelde deurpanelen. Komt alleen voor als ze vervangen zijn en dat heeft Folkert toen ook gedaan.
Die 2de auto ziet er wel erg geteisterd ( interieur)uit voor nog geen 2 ton op de teller.
De 3de bij Serva ziet er op het oog ook netjes uit. Is volgens mij wel iets doorgezakt van achteren. Overigens is het adres, Serva, wel betrouwbaar.
Succes met je zoektocht.
Groeten, Jan.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben van plan om eerst bij die ST-FR-99 te gaan kijken als die nog beschikbaar is eind de week. Volvo dealer heeft ook nog een mooie 960 Sedan staan van '95, daar zitten echter wieldoppen onder en ik vind persoonlijk dat er een stel mooie originele lm wielen onder horen te zitten, zeker bij het toenmalige topmodel!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is zowat het allermakkelijkste aan te passen, qua opties/aankleding die je zou willen veranderen. Interieur wisselen is meer werk, om iets te noemen.lingsper schreef : Volvo dealer heeft ook nog een mooie 960 Sedan staan van '95, daar zitten echter wieldoppen onder en ik vind persoonlijk dat er een stel mooie originele lm wielen onder horen te zitten, zeker bij het toenmalige topmodel!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Probleem is dat er geen sluitende methode is om beginnende lekke koppakkingen te detecteren, ook omdat er meerdere manieren zien waarop een koppakking kan doorslaan. Gele smurrie in de motorolie kan een verkoper hebben opgelost door olie te verwisselen. Kijk goed naar het motorblok naar indicaties lekkages van olie of water. Neem een zaklamp mee zodat je onder het uitlaatspruitstuk kan kijken; koppakkingen lekken meestal aan de uitlaatzijde. Bubbels in het expansievat zijn natuurlijk geen goed nieuws. Als je een bevriende garage hebt zou je tijdens de proefrit CO2 in het expansievaatje van het koelwater kunnen laten meten. Maak een lange proefrit op de snelweg en controleer het niveau van het koelwater voor en na de proefrit.
De vlamdover is onderdeel van de carterventilatie en zit vlak boven de gasklep gemonteerd. Deze heeft een bajonetsluiting en kan door het 45 graden te verdraaien makkelijk verwijderd worden. Als deze verstopt zit dan kan dit op achterstallig onderhoud en/of verstopte carterventilatie wijzen. Gele smurrie in de flametrap en niet in de motorolie kan betekenen dat de verkoper olie heeft verwisseld om gele smurrie te verdoezelen.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is de S90 die op Marktplaats in Dordrecht te koop stond. Een hele fraaie en nette auto, met nog vrij nieuwe nivomats, vrij nieuwe accu, nieuwe distributieriem, nieuwe handremkabels enz.
Op de achterdeur rechts zit onder de stootstrip een klein bobbeltje roest, verder zeer nette staat. De huidige eigenaar was er dan ook zeer aan gehecht en heel zuinig op, hij moet weg vanwege de kosten omdat hij meer kilometers gaat maken. Hij komt dan ook weer bij een zeer groot Volvo liefhebber terecht.
Wat een VORSTELIJK gevoel als je in zo'n wagen rijd, met de proefrit beviel hij me al beter dan mijn S80 2.9!
Zodra ik hem volgende week heb volgen er foto's.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Piet
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-