Wat is mijn 940 waard?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2012 17:29 #1092475
door Peter van Luijk
Wat is mijn 940 waard? is gemaakt door Peter van Luijk
Mijn 940 estate 97 op LPi G3 gekeurd.
Heeft zijn normale onderhoud gehad, 450.000 km.
Loopt soepel en goed op benzine. Stottert op lpg.
Staat op stalen velgen met goede banden.
2.3L IC redblock met plaatjes op 3.8 en hoger, meesten boven de 4.2
ECC, goed werkend, elektr antenne, 12V aansluiting in de kofferbak, nieuwe trekhaakstekker
Inclusief zeer recent geplaatste duo tank voor in de reservewielbak met intank pomp en nieuw omschakelrelais, maar daar zit het euvel niet.
Anderhalf jaar terug gekeurd op G3 en daarmee nieuwe computer geplaatst.
Verder alle standaard volvo zaken.
Ik ben in twijfel wat te doen. In LPG geld blijven investeren terwijl ik op benzine rijd of een benzine gaan rijden met navenanten wegenbelasting en gebruik gaan maken van het OV.
Schorsen en oplossen geeft een heerlijke bak voor de toekomst, maar die optie en ruimte heb ik helaas niet.
U hoeft geen bod te doen. Ik vraag alleen naar wat jullie zoiets waard zouden vinden.
Heeft zijn normale onderhoud gehad, 450.000 km.
Loopt soepel en goed op benzine. Stottert op lpg.
Staat op stalen velgen met goede banden.
2.3L IC redblock met plaatjes op 3.8 en hoger, meesten boven de 4.2
ECC, goed werkend, elektr antenne, 12V aansluiting in de kofferbak, nieuwe trekhaakstekker
Inclusief zeer recent geplaatste duo tank voor in de reservewielbak met intank pomp en nieuw omschakelrelais, maar daar zit het euvel niet.
Anderhalf jaar terug gekeurd op G3 en daarmee nieuwe computer geplaatst.
Verder alle standaard volvo zaken.
Ik ben in twijfel wat te doen. In LPG geld blijven investeren terwijl ik op benzine rijd of een benzine gaan rijden met navenanten wegenbelasting en gebruik gaan maken van het OV.
Schorsen en oplossen geeft een heerlijke bak voor de toekomst, maar die optie en ruimte heb ik helaas niet.
U hoeft geen bod te doen. Ik vraag alleen naar wat jullie zoiets waard zouden vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2012 18:04 #1356085
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op benzine blijven rijden en oplossen
De belasting voor G3 is niet zoveel hoger dan gewone benzine. Ik zou hem in de belasting houden, voor korte ritjes gebruiken op benzin en en het LPG probleem oplossen. Voor lange ritten de trein. Als dat gelukt is (dus weer goed rijdend op LPG) kun je altijd nog overwegen om de auto te verkopen, maar dat lukt dan wel denk ik.Maar misschien blijf je er dan wel weer in rijden. Als de LPG het niet goed doet dan wordt het sloopwaarde ben ik bang.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2012 18:14 #1356087
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Waarde
Peter,
Als ik je zaterdag weer zie werken aan je 945 denk ik dat ie onbetaalbaar is.... maar de waarheid ligt denk ik ergens anders. Veel Volvo's ingekocht voor mijzelf en voor anderen (dat geeft toch net even iets anders uit dat geld van een ander) Met de staat van dienst, kilometerstand en onderhoud en liefde die jij eraan gegeven hebt denk ik dat euro 1500 een redelijk bedrag is. Niet boos worden op me als dat te laag is volgens je gevoel.
Maar wat belangrijker is: Je hebt een object op het oog?
Als ik je zaterdag weer zie werken aan je 945 denk ik dat ie onbetaalbaar is.... maar de waarheid ligt denk ik ergens anders. Veel Volvo's ingekocht voor mijzelf en voor anderen (dat geeft toch net even iets anders uit dat geld van een ander) Met de staat van dienst, kilometerstand en onderhoud en liefde die jij eraan gegeven hebt denk ik dat euro 1500 een redelijk bedrag is. Niet boos worden op me als dat te laag is volgens je gevoel.
Maar wat belangrijker is: Je hebt een object op het oog?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2012 18:20 #1356088
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Object
@Ries:
Zo te zien is volgende object van Peter deze rode:
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/43961 "> www.volvo700vereniging.nl/node/43961
Zo te zien is volgende object van Peter deze rode:
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/43961 "> www.volvo700vereniging.nl/node/43961
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2012 18:25 #1356092
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Liefde ja, ach
De liefde zit hem in de hobby denk ik.
Als het niet wil werken moet je ook rationeel kunnen zijn.
Van de week ga ik nog langs Agin, hoop ik. Maar als die het niet kan vinden, wordt het mogelijk ook wel een sloper.
Vandaar ook de aanschaaf van een 940 estate uit 95 inderdaad.
Ik word de derde eigenaar voor een nette prijs.
Als het niet wil werken moet je ook rationeel kunnen zijn.
Van de week ga ik nog langs Agin, hoop ik. Maar als die het niet kan vinden, wordt het mogelijk ook wel een sloper.
Vandaar ook de aanschaaf van een 940 estate uit 95 inderdaad.
Ik word de derde eigenaar voor een nette prijs.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
22-04-2012 18:49 #1356097
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik begrijp niet dat je het adres in Weert gebruikt om de wage
Ik begrijp niet dat je het adres in Weert gebruikt om de wagen weer goed te krijgen.
Als die hem niet goed krijgt dan weet ik het ook niet.
Als die hem niet goed krijgt dan weet ik het ook niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2012 20:09 #1356106
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Er staat heel veel 'niet' in de post hierboven, maar volgens mij ben je er toch nog een vergeten, Wytze: "Ik begrijp niet dat je het adres in Weert niet gebruikt om de wagen weer goed te krijgen."
Overigens denk ik ook dat je beter in deze wagen kunt blijven investeren. Vaak is de oplossing achteraf toch een 'kleinigheid', en dan weet je weet wel wat je hebt. Als je nu een ander koopt weet je niet wat voor gebreken je daar mogelijk weer bij krijgt. Maar ik las elders inderdaad dat de beslissing eigenlijk al genomen is.
Overigens denk ik ook dat je beter in deze wagen kunt blijven investeren. Vaak is de oplossing achteraf toch een 'kleinigheid', en dan weet je weet wel wat je hebt. Als je nu een ander koopt weet je niet wat voor gebreken je daar mogelijk weer bij krijgt. Maar ik las elders inderdaad dat de beslissing eigenlijk al genomen is.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2012 22:38 #1356208
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Beslissing deels genomen
Heb nu een 940 estate uit 95 op de kop weten te tikken met leer, automaat en airco.
Maar ook met exact dezelfde motorsetup.
Nu eerst, om alles uit te sluiten, benzine ontsteking en lmm uitwisselen. Resultaat bemerken en vervolgens waarschijnlijk toch ook richting Weert voor dan wel (hopelijk) zeker zoeken probleem in het lpg systeem.
Maar ook met exact dezelfde motorsetup.
Nu eerst, om alles uit te sluiten, benzine ontsteking en lmm uitwisselen. Resultaat bemerken en vervolgens waarschijnlijk toch ook richting Weert voor dan wel (hopelijk) zeker zoeken probleem in het lpg systeem.
Moderators: Jerry Stam