Wie kent deze volvo?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-04-2012 20:55 #1355526
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic BDP
Ik vermoed een BDP sensor..
Zit achter op je vliegwielhuis, onder de verdeelkap.
Hoe is de bekabeling van de BDP sensor?
Sensor gaat vaker stuk en zijn vaak ook heeel erg vuil, bekabeling van de sensor is ook een zwak punt.
De BDP sensor telt de tanden op het vliegwiel voor de juiste onsteking, als de sensor smerig is, niet goed functioneert of er storing(ruis) optreed door slechte bekabeling dan slaat de motor mis (schokt) en de toerenteller kan gaan "springen" omdat het toerental signaal ook van deze sensor afkomstig is...
Nieuwe kost bijna niks en heeft altijd effect
__
Maar trouwens: een FT, Turbo blok op gas met OMVL Verdamper??? of toch injectie?
Groeten,Gerben
Zit achter op je vliegwielhuis, onder de verdeelkap.
Hoe is de bekabeling van de BDP sensor?
Sensor gaat vaker stuk en zijn vaak ook heeel erg vuil, bekabeling van de sensor is ook een zwak punt.
De BDP sensor telt de tanden op het vliegwiel voor de juiste onsteking, als de sensor smerig is, niet goed functioneert of er storing(ruis) optreed door slechte bekabeling dan slaat de motor mis (schokt) en de toerenteller kan gaan "springen" omdat het toerental signaal ook van deze sensor afkomstig is...
Nieuwe kost bijna niks en heeft altijd effect
__
Maar trouwens: een FT, Turbo blok op gas met OMVL Verdamper??? of toch injectie?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2012 20:57 #1355530
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee echt een omvl
Nee echt een omvl verdamper.. Hoezo?
Ik vergat het symptoom:
Een redelijk slechte warme start.
Ik vergat het symptoom:
Een redelijk slechte warme start.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-04-2012 21:03 #1355532
door Gerben Mol
Zou je een foto van je motorruimte kunnen/willen maken? (en hier plaatsen
)
Een verdamper systeem is nou niet echt heel geschikt voor een Turbo blok...mogelijk dat die daarom ook wat moeilijk wil op Gas.
- Grote kans op backfire- Grotere kans op slechtere motorloop- Is de druk van het verdampte gas voldoende om tegen de Turbodruk in toch de motor in te gaan?
-Etc.
Groeten,Gerben
Beantwoord door Gerben Mol in topic Bizar.
Dat is heeeeel erg vreemd voor op een Turbo blok! Een verdamper systeem, ben wel benieuwd hoe ze dat ingebouwd hebben...hesel schreef : Nee echt een omvl verdamper.. Hoezo?
Zou je een foto van je motorruimte kunnen/willen maken? (en hier plaatsen
Een verdamper systeem is nou niet echt heel geschikt voor een Turbo blok...mogelijk dat die daarom ook wat moeilijk wil op Gas.
- Grote kans op backfire- Grotere kans op slechtere motorloop- Is de druk van het verdampte gas voldoende om tegen de Turbodruk in toch de motor in te gaan?
-Etc.
Kan ook met BDP sensor te maken hebben, maar ook met veeel meer andere dingen.hesel schreef : Een redelijk slechte warme start.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2012 21:07 #1355535
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreemd..
Tja.. Vogels autogas.. Ik stuur foto's! Leuk!
Jammer, dat ook, hoewel een geweldige auto, ben er erg content mee.. Na een s80 heel wat anders maar "meer auto" (andere auto, is wellicht een betere formulering..)
Jammer, dat ook, hoewel een geweldige auto, ben er erg content mee.. Na een s80 heel wat anders maar "meer auto" (andere auto, is wellicht een betere formulering..)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2012 21:07 #1355536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OMVL
OMVL heeft ook een dampgasinjectiesysteem, OMVL Dream (<a href="
www.omvlgas.it/eng/prod_detail.php?id=56
" target="_blank">linkje). En dat dampgas, dat wordt voortgebracht door een verdamper. Net als Prins VSI etc, die hebben ook een verdamper.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2012 21:10 #1355539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic r90e
Die van mij betreft een r90e..
Kan ik hier zomaar een dream opzetten? Het verdampertje, lijkt inmiddels aan vervanging toe.. vandaar.
Kan ik hier zomaar een dream opzetten? Het verdampertje, lijkt inmiddels aan vervanging toe.. vandaar.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-04-2012 21:10 #1355538
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dampgasinjectie is erg goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2012 21:21 #1355542
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soms
Soms (ik wil niet beweren dat het in dit geval is) zien mensen een verdamper en kijken niet verder of er toevallig nog injectoren aan hangen. Zomaar een Dream erop zetten kan vast maar het lijkt me minder eenvoudig. Als er nu een ander systeem in zit (Millenium met R90 ??) zul je computer, kabelboom en dampgasinjectoren moeten aanschaffen en inbouwen. Vast een ietwat prijzig grapje. Maar als er nu echt alleen een verdamper met gasmengstuk in zit dan is dat toch wel de beste oplossing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2012 10:29 #1355842
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rovo 101
He betreft een rovo 101 met r90e verdamper g2 systeem.
Hoe prijzig is het om zoiets om te bouwen naar G3 en wat raden jullie dan aan.
Gaat binnenkort terug naar garage, dan zal e.e.a. duidelijk worden. Foto's van systeem volgen nog.
Hoe prijzig is het om zoiets om te bouwen naar G3 en wat raden jullie dan aan.
Gaat binnenkort terug naar garage, dan zal e.e.a. duidelijk worden. Foto's van systeem volgen nog.
Moderators: Jerry Stam