et waarde velgen

• A en J De Man
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 10:10 #1092127 door A en J De Man
et waarde velgen is gemaakt door A en J De Man
Hallo,

weet iemand of het kwaad kan als je velgen met een verkeerde et waarde op je auto zet? Ze passen wel en ze lopen nergens tegen aan maar er horen velgen op met een ET waarde van 43 maar heb er nu op zitten met een ET waarde van 25. Verschil is beetje groot en wielen staan zichtbaar verder naar buiten ten opzichte van de originele velgen. Ze vallen nog wel binnen de spatschermen zeg maar. Zijn wel originele Volvo velgen trouwens.
alsvast bedankt voor de reacties.
groetjes,
Jac

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 10:16 #1353522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zolang
Zolang de bouten/moeren goed vastzitten (op voldoende windingen) en het nergens aanloopt (ook niet bij inveren) hoeft het geen probleem te zijn. Weggedrag wordt misschien wel wat minder prettig en de onderdelen van de stuurinrichting slijten wellicht wat sneller omdat de krachten groter zijn.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 10:26 #1353523 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic 960?
Is het een 960 waar je 940 velgen op hebt gezet?
Het past wel, zo heb ik de winter doorgereden, maar omdat ze met name achter toch wat uitsteken, komt er wat meer vuil op de lak dan met passende velgen

• A en J De Man
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 11:28 #1353531 door A en J De Man
Beantwoord door A en J De Man in topic velgen
nou ik heb ze gekocht van iemand die zij dat ze van zo'n zelfde wagen komen als ik heb (V70) maar ze lijken verdacht veel op de standaard velgen van mijn 740. later kwam ik erachter dat de et waarde niet klopte. Volgens mij zijn de velgen van 7serie en 9 serie een beetje gelijk. dus of ze nou van een 7 of een 9 serie zijn weet ik niet. maar ben blij dat het niet echt kwaad kan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2012 12:05 #1353533 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm....

Jac schreef : maar ben blij dat het niet echt kwaad kan.

Volvo ontwerpt een naaf, met lagers en de hele klerezooi op een ET van 25.En de bijbehorende velgen.
ook auto's met ET 43 en bijbehorende velgen
Nou weet ik wel, dat de naaf geen ET heeft, maar het wel van belang is, de juiste te pakken omdat de belasting van een ET25 ontwerp naaf met ET43 velg niet optimaal is.Heeft niks te maken met wel of niet raken van plastic of spatbord, maar met de scheve belasting op de wielnaaf.
Hoeft geen punt te zijn, maar dat is voor mij overweging om het niet te doen.
Ik heb er een infopagina(-tje) over geschreven, wellicht verduidelijkt dat het enigsinds:<a href="/node/5432">ET-Waarde: Hoe en wat.</a>

Moderators: Jerry Stam