Verzekering
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onze volvo 945 malmö uit 1996 LPT is nog steeds all risc verzekerd, ik krijg nu weer een nieuwe offerte voor 2012-2013, is het nog verstandig om de verzekering zo te houden?
Gaarne advies.
groeten aart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou dus even navragen bij de verzekering wat het prijsverschil is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
In geval van total loss krijg je dan in ieder geval meer dan de dagwaarde van een Volvo 945 bj. 1996 retour.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten aart
wees daar niet zo zeker van, centraal beheer trekt zich daar niets van aan, heb het 3 week geleden gevraagd omdat ik mijn 940 wil laten taxeren.ECS schreef : Mocht er een taxatierapport van de auto zijn, dan is het niet verkeerd de auto all risk verzekerd te houden. De waarde in het taxatierapport zal dan vast hoger zijn dan de dagwaarde van een Volvo 945 bj. 1996.
In geval van total loss krijg je dan in ieder geval meer dan de dagwaarde van een Volvo 945 bj. 1996 retour.
wel geven ze aan indien er een geschil is en dat dat niet mijn fout zou zijn, dat ze een taxatie rapport wel willen gebruiken als de tegenparty niet verzekerd is bij centraal beheer.
en word het alleen gebruikt als leidraad
en meerdere (gewone) verzekeringen geven dit aan (gemerkt in mijn zoektocht)
dus lees wel je polis er op na, of vraag het je verzekeringsmaatschapij. (vaak staat er dagwaarde genoemd in de polis)
en ga er niet zondermeer er van uit...... voorkomt je een teleurstelling als het te laat is.
klassieker verzekeringen gebruiken deze wel, dat staat in de polis dan ook vermeld.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
abosch schreef : De all risc kost mij 483 euro met 16 jaar schadevrij en collectiviteitskorting van 20%. + top 20 korting? Ik ben ermee begonnen daar ze je dan ook in het buitenland bij schade de auto + caravan repatriëren.
groeten aart
Dat valt natuurlijk wel mee. Blijft de vraag wat ze je uitkeren als je de auto bijv total loss rijdt. Misschien is dat €1500 of zo (ik noem maar wat).Dat kun je natuurlijk ook in 4 jaar verdienen door gewoon een WA te nemen.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Vaak zijn de op taxatie gebaseerde verzekeringen zogeheten klassieker of oldtimerverzekeringen met beperkt aantal kilometers per jaar.
Mijn getaxeerde 945 had ik verzekerd bij Gio in Almere op een polis met max 20.000km, kostte me ongeveer €49,- p/m. Met die km's kwam ik niet uit en na een tijdje zoeken kwam ik erachter dat Reaal, als een van de weinigen, een taxatie als dagwaarde opneemt op een "normale" all risk verzekering met onbeperkt aantal kilometers.
Bij Reaal met max no claimkorting, rechtsbijstand en inzittenden kost me dat €37,- p/m. Taxeren 1x in de 3 jaar. Verzekering is voor me geregeld via Anker in Groningen.
Gr. Chris