APK afkeur (B23E stottert)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2012 11:03 #1091981 door V700 register
APK afkeur (B23E stottert) is gemaakt door V700 register
Eerder draadje van mij ging over de B23E die stottert
Net gebeld, afkeur APK op:
-Ruitenwissersproeier te weinig flow (even doorprikken denk ik)
- Accu kan bewegen, mij niet opgevallen, maar zit conform Volvo alleen onder vast, dus met wat geweld lukt dat wel.
- Remslangen voor verdroogd (12 euro pst)
- banden te verdroogd (stonden ook op mijn lijstje), meteen alles maar nieuw, helaas waren ze op profiel nog als nieuw
- CO te hoog, en toen aan beide kanten een diepe zucht
Ergens valse lucht waarschijnlijk, ja dat denk ik ook maar waar, ze gaan ook een poging doen, aan de meter, Wel even de tip gegeven niet lopend afstellen ivm gasweger. Dat was bekend aangezien hij al meerdere kromme gaswegers daardoor heeft zien langs komen.
Zelf natuurlijk ook al e.a. bijgesteld, en nog minder CO ging de auto beroerd lopen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2012 14:43 #1352384 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heh

Nou Maarten,

nog even doorsleutelen... die sproeiertjes heb je toch nog? en het ruitenwisservloeistofmotortje  ( 3 x woordwaarde) heb je ook nog liggen..
De accu, kijk even of ie aan de schutboardzijde goed onder de tegenhouder ( strook van circa 7 cm) is gehaakt zoniet zit de accu idd een beetje los omdat je deze niet goed kunt vastzetten. Anders spanband er omheen als dat mag ?
Heb je trouwens ook zo'n heel dun vacuumslangetje dat  vanaf je computer die onder het dashboard boven je rempedaal zit naar je .. echh hoet heet dat ding alweer loopt? Stel dat die stuk is kan het dan die verschijnselen teweegbrengen?

Succes in ieder geval !

Groeten Rudiger

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2012 15:24 #1352387 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic spanden en EZK
Ik denk dat Rudiger op de EZK doelt. :) Maar dat is voor de onsteking en niet voor het mengsel...
Accu mag met spanbanden vastgezet worden (bij mijn 480 was dat toentertijd ook goedkeur)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2012 15:52 #1352390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK
Hij is er nu doorheen,
- Sproeier T-stuk verstopt, nieuwe geplaatst
- Accu boutje, boutje iets strakker, zat goed
- vier nieuwe banden
- CO naar beneden, geen valse lucht, loopt nu weer beroerd, ontsteking ?, kleppen ?
- Ze hebben nog even gezocht maar kunnen het niet vinden, in ieder geval geen indicatie meer op valse lucht (net zoals ik ingespoten voor zoeken naar slechte verbindingen)  
In ieder geval APK, straks maar even weer ophalen, en hopen dat ik er een beetje mee kan rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2012 19:00 #1352408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben weer thuis
Viel mee, loopt alleen stationair te zagen (jojoen),
En Rudiger, de vacuum naar de ontstekingsunit had ik gecontroleerd, denk dat dit voor de vervroeging is. Wel weer vreemd omdat de verdeler daarvoor ook een aansluiting heeft. Zal het opzoeken waarom twee aansluitingen.

Moderators: Jerry Stam