klussen op zaterdagmiddag...
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2012 18:11 #1091954
door Chris Boessenkool
klussen op zaterdagmiddag... is gemaakt door Chris Boessenkool
Even digitaal stoom afblazen! Grrrr, tis weliswaar geen Volvo maar goed.
Was vanmiddag bezig om de Suzuki Swift (1998) van mn vriendin voor de APK te controleren en daarbij zag (en hoorde ik) ik dat het riempje van de dynamo wel erg slap stond.Bij het aanspannen even een grote schroevendraaier gebruikt om beetje spanning te zetten, is dat ook maar weer klaar.
Vervolgens klaar met alles, auto weer op zn plek willen zetten en bij sleuteltje omdraaien dus noppes nada niks. Na even zoeken blijkt dat ding een hoofdzekering te hebben van 80 ampere en die bleek door te zijn. Kennelijk net iets te lang de plus aangetikt bij de dynamo...
Alleen die hoofdzekering bleek er eentje te zijn van een voor mij onbekend model, na beetje zoeken blijkt dat een zogeheten Japans model te zijn. Niet zomaar overal verkrijgbaar.
En het was net na vijfen op zaterdag, zul je altijd zien! Nee, dit soort zekeringen heb ik niet in de grijpvooraad zitten
Wijze les voor de volgende keer, ALTIJD spanning eraf als je ergens in de buurt van elektra komt. Vanavond mijn vriendin maar even blij maken met het goede nieuws dat ze tot maandag geen auto heeft. Gelukkig is ze erg nuchter en heb ik ook nog een fijne Volvo die ze kan gebruiken, een Volvo met normale zekeringen...
gtz Chris
Was vanmiddag bezig om de Suzuki Swift (1998) van mn vriendin voor de APK te controleren en daarbij zag (en hoorde ik) ik dat het riempje van de dynamo wel erg slap stond.Bij het aanspannen even een grote schroevendraaier gebruikt om beetje spanning te zetten, is dat ook maar weer klaar.
Vervolgens klaar met alles, auto weer op zn plek willen zetten en bij sleuteltje omdraaien dus noppes nada niks. Na even zoeken blijkt dat ding een hoofdzekering te hebben van 80 ampere en die bleek door te zijn. Kennelijk net iets te lang de plus aangetikt bij de dynamo...
Alleen die hoofdzekering bleek er eentje te zijn van een voor mij onbekend model, na beetje zoeken blijkt dat een zogeheten Japans model te zijn. Niet zomaar overal verkrijgbaar.
En het was net na vijfen op zaterdag, zul je altijd zien! Nee, dit soort zekeringen heb ik niet in de grijpvooraad zitten
gtz Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2012 18:29 #1352178
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Wat gek
wat gek, had een heel stuk tekst getikt, is t weg... Zal post ff opnieuw doen
Edit: nog gekker, bij bewerken staat de tekst er gewoon weer? Moderator in de zaal? Opgelost, ingeplakte foto bleek de boosdoener te zijn.
Edit: nog gekker, bij bewerken staat de tekst er gewoon weer? Moderator in de zaal? Opgelost, ingeplakte foto bleek de boosdoener te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2012 18:50 #1352180
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel
Dat is simpel op te lossen. Vaker gedaan bij een swift, komt nog wel eens voor.
Moderators: Jerry Stam