Sleepactie 945 SE

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2012 18:00 #1351504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy,
Chassisnummer van modeljaar: S. Dus van 1995.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2012 22:18 #1351555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doel
Ik bedoelde meer in de trant van het trek gewicht of dat wel mocht(en dan in de zin van humor), Regels zijn anders in belgie qua transport met tractor, hier in NL gaan veel boerenzoon's met de Tractor van papa naar school.
Heb n keer in de zomervakantie bij een boer gewerkt die een Volvo BM 350 had, hij was niet snel maar trok de aardappel rooier met gemak owja vol toeren met oorkleppen oprijden(ding maakte wel een kabaal) maar geweldig met dat grote stuur zonder stuurbekrachtiging vol in de brandende zon en een hoop lol.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 16:19 #1351876 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zal die trouwe blauwe Dexta
Zal die trouwe blauwe Dexta dat echt aan kunnen? Valt mij dan weer mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2012 10:24 #1352226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij ons op school in Zwolle
Bij ons op school in Zwolle zie je nog wel eens een hanomag met een 16km/h bordje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2012 15:39 #1352258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oordoppen...
Hej Tom,
Oordoppen gebruik ik ook met die Renault als ik er een flink stuk mee de weg op moet. Zonder die dingen is echt niet fijn, gewoon maaien of af en toe ploegen is OK en gebruik ik ze niet, maar dan draai je ongeveer 1500-1800rpm.
"Vroeger" op het landbouwbedrijf hadden we o.a. een tweetal Steyrs. Type 760 o.i.d, mweet niet meer precies. Een open trekker en de neus plat en vierkant. Geen stuurbekrachtiging, wel 4WD. Nou, na een week lang 8 uur per dag op dat ding was je linkerarm dik geworden van de spiertraining en deed enorm pijn. Niet normaal wat stuurde dat ding zwaar. Het waren goede trakotren die Steyrs, nooit wat mis mee maar eigenlijk ook niet met de Fiats en Fiatagri's.
Groet,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2012 15:46 #1352261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 't uurlijk!
Dat is geen probleem voor een Dexta. Probleem zijn misschien de remmen. Of heb je die tip top in orde? Mooie van die Renault is dat hij hydraulisch bediende en hydraulisch bekrachtigde remmen heeft. En dan bedoel ik dus bediening via de hogedruk hydraulische opvoerpomp. Er is dus helemaal geen pedaalkracht benodigd. Maar als de motor stil staat heb je geen remmen. Dat wel... Frans ontwerp ... Maak het lekker complex. Als het werkt is het natuurlijk toppi. Dat ding remt als een tierelier (ook nog schijfremmen!!!) en ook nog een extra hydraulische aansluiting voor de remmen van een zware aanhanger. Je hydraulische pomp moet wel altijd in orde zijn. Het was een heel moderne trekker voor die tijd (1964) met veel hydrauliek maar de eerste series hadden de problemen van een Citroën DS.... Te complex en ingewikkeld. Gelukkig heb ik kennelijk geen maandagmorgen exemplaar. Een heel fijne trekker en met power.
Robert

Moderators: Jerry Stam