Respect voor Volvo Diesels......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2012 13:43 #1091816
door V700 register
Respect voor Volvo Diesels...... is gemaakt door V700 register
Ik rij een 940.Een 940 Estate op LPG, maar denk steeds vaker aan een Diesel...
Na het zien van deze, overigens best kwalitatief mooie bijdrage, weet ik het zeker.
Ik ga op zoek......
<iframe width="640" height="360" src=" www.youtube-nocookie.com/embed/05W9u5e3LhE?rel=0 " frameborder="0" allowfullscreen>
Overigens dan wel naar eentje, die er om te beginnen, beter uit ziet, en zal er beter voor zorgen....
Na het zien van deze, overigens best kwalitatief mooie bijdrage, weet ik het zeker.
Ik ga op zoek......
<iframe width="640" height="360" src=" www.youtube-nocookie.com/embed/05W9u5e3LhE?rel=0 " frameborder="0" allowfullscreen>
Overigens dan wel naar eentje, die er om te beginnen, beter uit ziet, en zal er beter voor zorgen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2012 14:20 #1351096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic No
No offense Bas, maar als je met een automaat op LPG ongeveer 1 op 6.8 rijdt heb je denk ik niet de lichtste voet om het zo uit te drukken. Met name bij de D24 blokken is het erg belangrijk dat je het blok rustig berijdt en echt snel zijn ze niet (en zullen ze ook niet worden). Heb je een consequent (te) zware voet dan is een D24 blok zo naar zn grootje geholpen. Denk er over na of de D24(TIC) en jij wel een goede combinatie zullen vormen. Als je denkt dat dat niet het geval is: Niet doen. Jij zit je alleen maar te ergeren omdat die auto niet wil en je krijgt bakken met onderhoud.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2012 14:23 #1351097
door V700 register
Dan kan ik net zo goed doortrappen, niet?
Enne, wat de toekomst betreft.....ik wordt ook ouder, Henk......Diesel geeft op een bepaalde manier wel rust, denk ik.....
Beantwoord door V700 register in topic haha
No offense taken Henk, en ja, trap best wel door, maar heb twee tanks heel, heel rustig aan gedaanen het effect was 1 op 7,2......henk 940LPT schreef : No offense Bas, maar als je met een automaat op LPG ongeveer 1 op 6.8 rijdt heb je denk ik niet de lichtste voet om het zo uit te drukken.
Dan kan ik net zo goed doortrappen, niet?
Enne, wat de toekomst betreft.....ik wordt ook ouder, Henk......Diesel geeft op een bepaalde manier wel rust, denk ik.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2012 14:32 #1351098
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Je had toch ook nog het vermoeden dat er toch ergens iets niet goed zat, toch ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2012 14:39 #1351100
door V700 register
Maarre, ja, dat had ik, een lekke gasinjector is natuurlijk voor verbruik niet hoopgevend..........denk ik.Gisteren vervangen, even kijken wat ie nu doet.
Beantwoord door V700 register in topic ....euh?
Bij mij in mijn hoofd, bedoel je...?.......henk 940LPT schreef : Je had toch ook nog het vermoeden dat er toch ergens iets niet goed zat, toch ?
Maarre, ja, dat had ik, een lekke gasinjector is natuurlijk voor verbruik niet hoopgevend..........denk ik.Gisteren vervangen, even kijken wat ie nu doet.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-03-2012 16:20 #1351106
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ik wens je...
Leuk Bas, dit te lezen! Neem de tip van Henk wel echt heel serieeus!...als ze koud zijn willen ze echt gewoon Niet...je iriteert het overige verkeer mateloos en je wenst dat het ding eens harder gaan wou.
Maar eenmaal Warm....dan weet je niet wat je beleefd...dat gaat echt als een trein en je denderd iedereen voorbij.
Ik wens je heel veel success met je zoektoch...het sleutelen...en bid voor je dat je niet zoveel pech hebt/krijgt als ik!!
Groeten,Gerben
Maar eenmaal Warm....dan weet je niet wat je beleefd...dat gaat echt als een trein en je denderd iedereen voorbij.
Ik wens je heel veel success met je zoektoch...het sleutelen...en bid voor je dat je niet zoveel pech hebt/krijgt als ik!!
Groeten,Gerben
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2012 19:33 #1351130
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Diesel vs. LPG
Tja Bas,
het blijft een heel persoonlijke keuze. Het grootste deel van mijn automobiele carrière heb ik benzine/lpg gereden. ( +/- 1,3 miljoen kilometer) De twee jaar met de D5 in de S80 zijn mij ook heel goed bevallen. Maar bedenk, hoewel ik nu tegen wat schenen ga schoppen, dat de VAG diesel kwalitatief niet kan tippen aan de door Volvo zelf ontwikkelde D5 motor.
Ik rijd met heel veel plezier in mijn oude MB diesel maar zou er niet altijd en overal mee willen rijden. Daarvoor vind ik de redblocks en whiteblocks op gas te fijn rijden en heeft de oude diesel qua verbruik en snelheid teveel beperkingen.
Met mijn 940 LPT( 1998- 2002) heb ik destijds op lpg over 190000 km een gemiddeld verbruik van 1 : 7,6 gehaald. Met behoorlijk wat snelle Autobahn kilometers.
Aan de andere kant: probeer het en trek na verloop van tijd je eigen conclusies. Volgens mijn levensmotto: "je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt dan spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt."
Succes ermee.
Groeten, Jan.
het blijft een heel persoonlijke keuze. Het grootste deel van mijn automobiele carrière heb ik benzine/lpg gereden. ( +/- 1,3 miljoen kilometer) De twee jaar met de D5 in de S80 zijn mij ook heel goed bevallen. Maar bedenk, hoewel ik nu tegen wat schenen ga schoppen, dat de VAG diesel kwalitatief niet kan tippen aan de door Volvo zelf ontwikkelde D5 motor.
Ik rijd met heel veel plezier in mijn oude MB diesel maar zou er niet altijd en overal mee willen rijden. Daarvoor vind ik de redblocks en whiteblocks op gas te fijn rijden en heeft de oude diesel qua verbruik en snelheid teveel beperkingen.
Met mijn 940 LPT( 1998- 2002) heb ik destijds op lpg over 190000 km een gemiddeld verbruik van 1 : 7,6 gehaald. Met behoorlijk wat snelle Autobahn kilometers.
Aan de andere kant: probeer het en trek na verloop van tijd je eigen conclusies. Volgens mijn levensmotto: "je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt dan spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt."
Succes ermee.
Groeten, Jan.
Moderators: Jerry Stam