340/440
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 12:13 #1350309
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Als je
Als je onderhoudsarme/vriendelijke auto wilt, dan is de 340 wel een heel erg goede optie. Met de 300club worden nog wel een sleuteldagen georganiseerd en dat is toch erg handig om even te kijken hoe het met de conditie van de vario zit en het B14 torretje zelf.
Bij een 440 zitten al te veel dingen die fout kunnen gaan (elektronica).
Bij een 440 zitten al te veel dingen die fout kunnen gaan (elektronica).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 16:34 #1350316
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Als je er geen verstand van hebt, zou ik niet voor een vario gaan. Je moet er echt van houden (4000 toeren @ 100 mits goed afgesteld, anders meer) en het heeft enige onderhoud nodig. Persoonlijk zou ik voor een 360 gaan, en anders een 340 1.4 5 bak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 19:53 #1350337
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik vind belangrijk dat het
ik vind belangrijk dat het een veilige auto is die niet te hard kan.
Daarom mbt snelheid vind ik een 340 beter dan een 360.
Daarom mbt snelheid vind ik een 340 beter dan een 360.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 20:24 #1350342
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Een 340 kan evengoed 150, duurt alleen wat langer.. een 360 doet er nog altijd 11 seconden over om de 100 te halen (fabrieksopgave 10,5). Dat is dus absoluut niet snel voor de huidige begrippen. Daarnaast zijn de redblocks geen toerenmonsters, het is gewoon lekker op koppel rijden. Goed, een 360 was ook mijn eerste auto en ik heb er ook een keer 180+ mee op de navigatie aangetikt... Maar het ligt meer aan je dochter als aan de auto. Een vario kun je in het dorp met een 740TIC niet eens bijhouden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2012 08:34 #1376371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het duurd allemaal wat langer
Zo lopen die dingen soms,
Nog geen rijbewijs, hopelijk bijna.
Maar, een 340 ,tja, gaat hem niet worden. Het model spreekt toch wat minder aan zeg maar. Ik vind het erg jammer, maar zo gaan ook die dingen.
Een 940 voor iemand van 19 met een nieuw rijbewijs is met name voor de verzekering onbetaalbaar. 81 euro per maand.
Nu dus toch maar aan het kijken voor een 440/460.
wa 56 euro voor zo'n auto. Wat een geld trouwens.
Iemand nog iets staan toevallig?
Nog geen rijbewijs, hopelijk bijna.
Maar, een 340 ,tja, gaat hem niet worden. Het model spreekt toch wat minder aan zeg maar. Ik vind het erg jammer, maar zo gaan ook die dingen.
Een 940 voor iemand van 19 met een nieuw rijbewijs is met name voor de verzekering onbetaalbaar. 81 euro per maand.
Nu dus toch maar aan het kijken voor een 440/460.
wa 56 euro voor zo'n auto. Wat een geld trouwens.
Iemand nog iets staan toevallig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2012 12:55 #1376394
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 ton
Voor mijn 740 tic (de mentale dan he, want volgens mij bestaat er geen 740tic) heb ik bijna 2 ton in een 440 getoerd. Zat een B16 in ipv de B18 waar Rima hem voor had verkocht, maar verder was dat ding probleemloos en dito te onderhouden.
Electronica problemen heb ik nooit met dat ding gehad. In mijn 740 heb ik die veel meer (brandstofrelais, tellerbak waaronder lampjes, brandstofmeters zowel lpg als benzine, dimmer) Erg gevoelig voor ontstekingsdelen als je op LPG rijdt, teller sensor, temperatuursensor voor de ecu, ecu een keer vervangen, radio die vaak uitvalt)
Hij was wél heel gevoelig voor luchtinlaatlekkage. Ik heb 4x de inlaatpakking vervangen.De boutjes breken gemakkelijk het schroefdraad uit het spruitstuk, dus leren hoe je met helicoils oid moet werken is een pré zeg maar. Brandstofpomp is een keer vervangen, maar liep na uit elkaar halen en schoonmaken weer netjes en als zodanig verkocht.
Ik heb hem uiteindelijk weggegeven omdat ik in Zweden problemen had met starten en stationair en op straat wéér een spruitstukpakking moest vervangen (startpilot op de buitenzijde van de naden spuiten was een top lekkagezoeker, lukt ook met andere brandbare spuitbusvullingen, maar wél voorzichtig he!!!) Het moeilijkste boutje sttukgedraaid en uiteindelijk de hele zooi dik in de blauwe siliconenpakking gezet en een dag laten drogen.
Op weg naar Nederland begon mijn koppeling te slippen en was na bijna twee ton aan vervanging toe! Dit is echter een klus waar je met zijn tweeen 3/4 dag mee bezig bent (1 van de twee volcontinue), ik al door de extra dagen door mijn snipperuren heen was, ik kende Timen nog niet en ik kon voor weinig mijn huidige 740 kopen.
Ik doe geen onderhoud, totdat onderdelen vervangen moeten worden. Olie doe ik alleen de eerste keer een goede kwaliteit in en vul daarna alleen bij tot ongeveer een ton. (niet om een discussie op te roepen, die hebben we hier zat over dit onderwerp) Dus mijn conclusie is dat het behoorlijk hufterproof auto's zijn, sleuteluurtjes met een factor 1,6-1,8 tov de 740,(voornamelijk kleppen stellen, distributie en koppeling) onderdelen zijn wat duurder omdat het een nieuwer model auto is die alleen gesloopt in onderdelen bij Rima en Marans liggen voor mijn gevoel en die zijn niet goedkoop. Soms staat er een sloper bij Estate Services in Obdam, die dan wel weer goedkoper is.
Als je er eentje koopt, heb ik nog een roestvrije stalen reservewiel met goed profiel voor je, mag je zo meenemen.
Electronica problemen heb ik nooit met dat ding gehad. In mijn 740 heb ik die veel meer (brandstofrelais, tellerbak waaronder lampjes, brandstofmeters zowel lpg als benzine, dimmer) Erg gevoelig voor ontstekingsdelen als je op LPG rijdt, teller sensor, temperatuursensor voor de ecu, ecu een keer vervangen, radio die vaak uitvalt)
Hij was wél heel gevoelig voor luchtinlaatlekkage. Ik heb 4x de inlaatpakking vervangen.De boutjes breken gemakkelijk het schroefdraad uit het spruitstuk, dus leren hoe je met helicoils oid moet werken is een pré zeg maar. Brandstofpomp is een keer vervangen, maar liep na uit elkaar halen en schoonmaken weer netjes en als zodanig verkocht.
Ik heb hem uiteindelijk weggegeven omdat ik in Zweden problemen had met starten en stationair en op straat wéér een spruitstukpakking moest vervangen (startpilot op de buitenzijde van de naden spuiten was een top lekkagezoeker, lukt ook met andere brandbare spuitbusvullingen, maar wél voorzichtig he!!!) Het moeilijkste boutje sttukgedraaid en uiteindelijk de hele zooi dik in de blauwe siliconenpakking gezet en een dag laten drogen.
Op weg naar Nederland begon mijn koppeling te slippen en was na bijna twee ton aan vervanging toe! Dit is echter een klus waar je met zijn tweeen 3/4 dag mee bezig bent (1 van de twee volcontinue), ik al door de extra dagen door mijn snipperuren heen was, ik kende Timen nog niet en ik kon voor weinig mijn huidige 740 kopen.
Ik doe geen onderhoud, totdat onderdelen vervangen moeten worden. Olie doe ik alleen de eerste keer een goede kwaliteit in en vul daarna alleen bij tot ongeveer een ton. (niet om een discussie op te roepen, die hebben we hier zat over dit onderwerp) Dus mijn conclusie is dat het behoorlijk hufterproof auto's zijn, sleuteluurtjes met een factor 1,6-1,8 tov de 740,(voornamelijk kleppen stellen, distributie en koppeling) onderdelen zijn wat duurder omdat het een nieuwer model auto is die alleen gesloopt in onderdelen bij Rima en Marans liggen voor mijn gevoel en die zijn niet goedkoop. Soms staat er een sloper bij Estate Services in Obdam, die dan wel weer goedkoper is.
Als je er eentje koopt, heb ik nog een roestvrije stalen reservewiel met goed profiel voor je, mag je zo meenemen.
- Orlando Stap
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2012 19:52 #1376424
door Orlando Stap
Beantwoord door Orlando Stap in topic ik moet zeggen dat een 3
ik moet zeggen dat een 3 serie niets mis mee is maar dat ik vind dat een 4 serie toch iets meer van deze tijd is kwa komfor ik rij al 3 jaar met een 460 [nou ja de vrouw ] en ze heeft bij de 3 x keuren nu 2 handremkabels en 1 achter remklauw moeten vervangen de auto krijgt verder zelfs geen onderhoud dus ze rijd al 3 jaar voor bijna niets
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-12-2012 22:15 #1376444
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic duur
Dan is de verzekering toch wel flink duurder geworden Arjan.
Toen ik 19 was kon ik een 740 verzekeren voor 50 euro per maand.
Nu is het iets van 4 tientjes.
440 zijn leuke baksteentjes! Rijdt leuk. Wel enige punten van aandacht: De bekende lekke bocht van de uitlaat aan de achterkant (hetzelfde als bij die van ons)
Roest en nog meer roest rondom de achterste wielranden.
Roest en gaten in de dorpels aan de achterkant.
Rubbers van de draagarmen aan de voorzijde.(Ze gaan dan "zwabberen")
Mijn Pa & Ma hebben naast de 740 ook een 440. Leuk apparaat.
Ze kosten trouwens ook geen droll..
Groeten,Gerben
Toen ik 19 was kon ik een 740 verzekeren voor 50 euro per maand.
Nu is het iets van 4 tientjes.
440 zijn leuke baksteentjes! Rijdt leuk. Wel enige punten van aandacht: De bekende lekke bocht van de uitlaat aan de achterkant (hetzelfde als bij die van ons)
Roest en nog meer roest rondom de achterste wielranden.
Roest en gaten in de dorpels aan de achterkant.
Rubbers van de draagarmen aan de voorzijde.(Ze gaan dan "zwabberen")
Mijn Pa & Ma hebben naast de 740 ook een 440. Leuk apparaat.
Ze kosten trouwens ook geen droll..
Groeten,Gerben
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2012 13:29 #1376484
door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic Ik heb nog een 440 turbo met
Ik heb nog een 440 turbo met bodykit te koop staan. Deze heeft wel wat kilometers, een lekke uitlaat in de omhooglopende bocht bij de achteras, een fluctuerende snelheidsmeter en slechte accu maar daar is ook alles mee gezegd. Hij rijd perfect. Hij heeft alleen plaats moeten maken voor de 740. voor de rest een mooie complete auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2012 12:10 #1376523
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kost ie ??
( die 440 turbo met Bodykit ben ik gek op namelijk !!!)
Moderators: Jerry Stam