op MP deze auto gezien voor woonwerkverkeer, is dit aan te raden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2012 09:18 #1091589 door V700 register
<html />

goedemorgen allemaal, wij willen er nog een oldtimer op lpg bijkopen; Op MP kwam ik deze tegen....

verkopen.marktplaats.nl/photopopup/529151368/1

auto.marktplaats.nl/oldtimers/529151368-...DB3eH&fta_ind=3&fs=1

Is een sedan uit 1984, 760 met 2.8 motor op lpg.

Wie kan mij tips geven of deze motor op lpg voldoet, of kan je bij voorbaat al zeggen: niet doen. de auto zou dan gebruikt gaan worden voor dagelijks woon werk verkeer. 70 a 80 per dag...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2012 09:35 #1349324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat overwegingen
Moge,
Dat wordt dus eerst eens 'op de brug' met deze 760. Je krijgt geen enkel zinnig advies of je het moet doen vanaf een plaatje met wat specificaties op je computerscherm.
Als het allemaal perfect is, is de prijs realistisch maar toch nog wat aan de hoge kant voor een 760 sedan.
760 met 3 liters en automaat is natuurlijk wel rijden als een vorst!
Het lijkt erop dat er bij import direct LPG ingezet is. En dat was nog geen jaar geleden. Dat geeft te denken: waarom LPG inbouwen en binnen een jaar al weer in de verkoop doen.
Ik zie ook de bestuurdersstoel niet helemaal in beeld: naadje gescheurd?
11 April is de vervaldatum APK. Dus ik zou zeker even nagaan of dit de reden van verkoop is.
Persoonlijk heb ik het niet zo op 'automaten'. Zeker als ze ouder zijn en er is niet zo goed voor gezorgd, dan kan er met de olie en afdichtingen vanalles aan de hand zijn.
Nou ja, je hoort wel: of ik was vanochtend te vroeg uit bed, of je moest er maar eens goed over nadenken.
Maar bekijk elke wagen die je op het oog hebt eerst eens goed van binnen en buiten. En meestal ben je na zo'n 5 a 6 auto's pas echt goed in staat te beoordelen of het okee of niet is.
Ik doe nu dagelijks 200km met mijn 740 Estate: Zeewolde &gt; Den Bosch op LPG. Zo'n lekkere trage maar ozo degelijke B230K. Kan niet stuk!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2012 09:54 #1349327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dacht ik ook al
Dank voor je bericht...

Ik was er vannacht ook al mee bezig, en de vraag die mij vooral bezig hield was inderdaad, waarom nu al verkopen als ie net een jaar op kenteken staat. En zeker afpingelen voor dat geld. Helemaal mee eens.

We wonen vlak bij Alkmaar, en dan rijd ik niet zomaar even naar Assen om de auto te bekijken. Als er een rubbertje gescheurd is, of een ander euveltje is dit makkelijk zelf te doen, een scheurtje in een lederen stoel is ook geen probleem. Waar het mij om gaat, is of deze motor goed op gas kan lopen, hangt er natuurlijk vanaf welke installatie, maar toch....

Als ik jou zo lees Henk-Jan, kan ik dan niet beter voor de B230K motor gaan? Dat hij traag is maakt niet uit, ik rijd nu ook traag op een 940 op gas, maar wel 1 op 9 a 10..... dus lekker rustig rijden...

Ik had ook al overwogen om te gaan dieselen... Maar kom er dan toch niet helemaal lekker uit. En op zich ziet deze er wel mooi uit. Blijft toch wel een echte Volvo.... Ik ga hem strax eens bellen....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2012 10:03 #1349328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 200 cc.

hjvdvate schreef : 760 met 3 liters en automaat is natuurlijk wel rijden als een vorst!

een 760 heeft een PRV blok, deze dan, met inhoud van 2.8 liter, geen drie liter en is een V blok, geen lijnblok (hoewel dat er niet bij stond, maar kon wellicht de verwarring zijn)
En over die gasinbouw.Ik heb een landrover gekocht die 1 op 7 loopt op benzineAls ik die wil gaan verkopen, zit er ook een gasinstallatie in, omdat dat bij verkoop nou eenmaal interessanter is.Hoeft niet perse een nadeel of probleem te zijn.
Proefritje maken, nadat je de aankooptips/gids hier op de site gelezen hebt, lijkt me een prima uitgangspositie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2012 10:38 #1349331 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic net gebeld; tomasetto gas installatie
<html />

Kheb de beste man net gebeld. Wist niet het motortype, maar wel dat er een Tomasetto gasinstallatie in zit, en volgens hem wel een dampgasinstallatie...

Volgens mij is dat gunstig als ik het zo lees op het forum, dus vanmiddag maar eens gaan kijken....

Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2012 10:45 #1349333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Woon werkverkeer of rij je
Woon werkverkeer of rij je voor je plezier. Is gewoon duur in verbruik. Dus je moet niet denken dat je nu belastingvrij goekoper uit bent. Dan kun je beter een nieuwere kleine auto kopen en wel een paar tientjes belasting betalen en dan rijd je misschien 1:15 ipv 1:6 of zo.
Er staat dat er ook op airco op zit. Werkt die wel? Waarschijnlijk niet bij zo'n oude auto of hij moet erg goed onderhouden zijn

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2012 10:54 #1349334 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dagelijks
Een dampgas installatie op deze V6 is absoluut erg ongeschikt!
Ze zijn erg backfire gevoelig, dampgasINJECTIE of vloeibare INJECTIE is beter, maar dampgas met een verdamper moet je niet doen. Helemaal als je er dagelijks mee wilt gaan rijden.
Hij moet erg regelmatig een beurtje hebben (5000 KM) i.v.m te dunne olie-kanalen.
Het zijn goede blokken en ze kunnen heel veel hebben, maar onderhoud is heel belangrijk, net als de juiste LPG installatie.
(Het liefst eigenlijk rijden zonder LPG installatie)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2012 11:01 #1349335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmm
Hmmm, het begint er op te lijken om deze lekker te laten staan en voor een 4 cylinder te gaan.

Hij is echt gewoon nodig voor dagelijks verkeer, onderhoud kan ik zelf, tot bepaalde hoogte, maar wil wel safe rijden.

Ik ga er nog eens een paar nachtjes over slapen en nog eens rekenen...

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
25-02-2012 11:33 #1349338 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic 49

Baseman schreef : een 760 heeft een PRV blok, deze dan, met inhoud van 2.8 liter, geen drie liter en ....

en vergeet dan ook niet de 49 cc het is namelijk 2849 gemeten bij een koud blok van 20 graden celcius.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2012 17:43 #1349371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Ik weet alleen dat deze auto langer te koop staat, komt me namelijk bekent voor, heb hem al vaker gezien ( te koop ).Of dit door de prijs komt ????Of dit door de wagen komt ????Gewoon zelf kijken is nog de beste optie.

Moderators: Jerry Stam